רוצים להיות ח"כים במפלגות דמוקרטיות? תכינו את המזומנים
חרף העלייה במספר המפלגות שאינן מקיימות בחירות מקדימות בתוך הרשימה, עדיין יש חשיבות רבה לאותו הליך דמוקרטי פנימי שמבטא חלק מהדמוקרטיה הישראלית. אך לצד היופי של החגיגה הדמוקרטית והצגת המועמדות של הנבחרים מול קהל מצביעים, לבחירות יש עלויות כספיות משמעותיות שיש להן השפעה גדולה על הסיכוי להיבחר.
אומנם אין דין של בחירות בקרב 140 אלף מתפקדים בליכוד כדין בחירות בקרב כ-20 אלף מתפקדים במרצ, אבל בשני המקרים אין להמעיט בהוצאות הכספיות הנלוות. מעבר לכך, כמובן שבחירות של חברת כנסת ו חברת כנסת מכהנים הן הרבה יותר זולות מבחירות עבור מתמודד שאינו חבר כנסת, ובטח אם מדובר בדמות שאינה מוכרת ציבורית.
מעבר לעניין האגרה שנדרשת עבור השתתפות בבחירות, ישנם סכומים משמעותיים נוספים שיש להביא בחשבון, בהם שכירת ייעוץ אסטרטגי, שירותי דוברות וקשרי עיתונות, נסיעות ברחבי הארץ, אירוח חוגי בית ומפגשים, פרסום מודעות בעיתונים, הדפסת חומרים לחלוקה ופלאיירים, כמו גם שלטים בסמוך לקלפיות, שליחת הודעות SMS מפולחות והודעות קוליות, חולצות ממותגות וכל מיני תשורות על מנת למשוך את תשומת ליבו של המצביע הפוטנציאלי, ואפילו זכיתי לראות שלט חוצות שנשא את שם המועמד בבחירות המקדימות.
.
- צריך לשנות את דרכי התעמולה, אבל גם לחשוב מה יהיה בעתיד
- "ההתנהלות התקשורתית של שטראוס טובה. הבעיה - הצד התפעולי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אופיר שפיגל (צילום: תמר מצפי)
.
כמו כן, מעבר לכך, יש לשכור עובדים, רכזי שטח, רכזי מתנדבים, טלפנים חלקם בשכר וחלקם מתנדבים, אבל לכולם יש החזרי הוצאות... ויש לדאוג למזון ושתיה ביום הבחירות.
הוצאות נוספות צריך להפנות לנוכחות ברשתות החברתיות, כי אם אתה לא שם - אתה לא קיים. והשקעה כזו רק הולכת וגדלה ככל שכוחן של רשתות החברתיות הולכת ותופחת. הרשתות מאפשרות נגישות לכל אחד, אבל העבודה ברשתות היא עניין מקצועי ומורכב. תחילה יש להקים את התשתית הכוללת הכנת מחקר מקדים, כתיבת תכנים רלוונטיים לקהלי היעד, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. לאחר הקמת התשתית, יש לנהל את הפלטפורמות השונות על ידי קידומים ממומנים של התכנים הנכונים לקהלים הנכונים, מעקב, אופטימיזציה של הקמפיינים אונליין, הגדלת הקהלים ועוד ועוד
.
בהערכה גסה, העלות לבחירות כאלו במפלגות הקטנות יכול לנוע בין עשרות אלפי שקלים למועמד, לעד מאות אלפי שקלים למועמדים במפלגות הגדולות, דוגמת הליכוד. ההוצאה תלויה גם במיקום ברשימה – כלומר האם מדובר בהתמודדות על משבצת אזורית/מגזרית (שם התחרות קטנה יותר וגם קהל המצביעים נמוך יותר - ולכן ההוצאות עשויות להיות פחות יקרות), לבין התמודדות ברשימה הכללי או הארצית.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
לעומת מתמודדים שמציגים את מועמדותם בפעם הראשונה, חבר כנסת מכהן יכול ליהנות משירותי דוברות של העוזר הפרלמנטרי, דלק, נהג וכיסוי להוצאות נסיעות, על חשבון הרכב שהוא מקבל מהכנסת. אך עדיין, גם עבורו ההוצאות הן לא עניין פעוט.
הבחירות המקדימות הן חשובות וראויות, אבל מי ששוקל להתמודד – בבחירות המקדימות הבאות, שכנראה לא יהיו עוד הרבה זמן, חשוב שייקח בחשבון את ההוצאות ואת מקורות מימון לפעילות שהרי גם התרומות מוגבלות.
- 2.עוזי 26/08/2022 13:25הגב לתגובה זואחרי כל הקמפיין וההוצאות - אם נבחרת יש הרבה אנשים שאתה חייב להם, כסף , ג'ובים וכו' צריך לזכור שנבחרי ציבור צריכים לדאוג לציבור - ועם כל הזמן והכסף שמשקיעים בפריימריז זה פשוט בעיה. בסוף דואגים לחברי המרכז
- 1.יותר זול להתחנף ללפיד, לגנץ או לליברמן. (ל"ת)המסקנה 24/08/2022 16:51הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
