רוצים להיות ח"כים במפלגות דמוקרטיות? תכינו את המזומנים
חרף העלייה במספר המפלגות שאינן מקיימות בחירות מקדימות בתוך הרשימה, עדיין יש חשיבות רבה לאותו הליך דמוקרטי פנימי שמבטא חלק מהדמוקרטיה הישראלית. אך לצד היופי של החגיגה הדמוקרטית והצגת המועמדות של הנבחרים מול קהל מצביעים, לבחירות יש עלויות כספיות משמעותיות שיש להן השפעה גדולה על הסיכוי להיבחר.
אומנם אין דין של בחירות בקרב 140 אלף מתפקדים בליכוד כדין בחירות בקרב כ-20 אלף מתפקדים במרצ, אבל בשני המקרים אין להמעיט בהוצאות הכספיות הנלוות. מעבר לכך, כמובן שבחירות של חברת כנסת ו חברת כנסת מכהנים הן הרבה יותר זולות מבחירות עבור מתמודד שאינו חבר כנסת, ובטח אם מדובר בדמות שאינה מוכרת ציבורית.
מעבר לעניין האגרה שנדרשת עבור השתתפות בבחירות, ישנם סכומים משמעותיים נוספים שיש להביא בחשבון, בהם שכירת ייעוץ אסטרטגי, שירותי דוברות וקשרי עיתונות, נסיעות ברחבי הארץ, אירוח חוגי בית ומפגשים, פרסום מודעות בעיתונים, הדפסת חומרים לחלוקה ופלאיירים, כמו גם שלטים בסמוך לקלפיות, שליחת הודעות SMS מפולחות והודעות קוליות, חולצות ממותגות וכל מיני תשורות על מנת למשוך את תשומת ליבו של המצביע הפוטנציאלי, ואפילו זכיתי לראות שלט חוצות שנשא את שם המועמד בבחירות המקדימות.
.
- צריך לשנות את דרכי התעמולה, אבל גם לחשוב מה יהיה בעתיד
- "ההתנהלות התקשורתית של שטראוס טובה. הבעיה - הצד התפעולי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אופיר שפיגל (צילום: תמר מצפי)
.
כמו כן, מעבר לכך, יש לשכור עובדים, רכזי שטח, רכזי מתנדבים, טלפנים חלקם בשכר וחלקם מתנדבים, אבל לכולם יש החזרי הוצאות... ויש לדאוג למזון ושתיה ביום הבחירות.
הוצאות נוספות צריך להפנות לנוכחות ברשתות החברתיות, כי אם אתה לא שם - אתה לא קיים. והשקעה כזו רק הולכת וגדלה ככל שכוחן של רשתות החברתיות הולכת ותופחת. הרשתות מאפשרות נגישות לכל אחד, אבל העבודה ברשתות היא עניין מקצועי ומורכב. תחילה יש להקים את התשתית הכוללת הכנת מחקר מקדים, כתיבת תכנים רלוונטיים לקהלי היעד, עיצוב, צילום ועריכת וידאו. לאחר הקמת התשתית, יש לנהל את הפלטפורמות השונות על ידי קידומים ממומנים של התכנים הנכונים לקהלים הנכונים, מעקב, אופטימיזציה של הקמפיינים אונליין, הגדלת הקהלים ועוד ועוד
.
בהערכה גסה, העלות לבחירות כאלו במפלגות הקטנות יכול לנוע בין עשרות אלפי שקלים למועמד, לעד מאות אלפי שקלים למועמדים במפלגות הגדולות, דוגמת הליכוד. ההוצאה תלויה גם במיקום ברשימה – כלומר האם מדובר בהתמודדות על משבצת אזורית/מגזרית (שם התחרות קטנה יותר וגם קהל המצביעים נמוך יותר - ולכן ההוצאות עשויות להיות פחות יקרות), לבין התמודדות ברשימה הכללי או הארצית.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף...
לעומת מתמודדים שמציגים את מועמדותם בפעם הראשונה, חבר כנסת מכהן יכול ליהנות משירותי דוברות של העוזר הפרלמנטרי, דלק, נהג וכיסוי להוצאות נסיעות, על חשבון הרכב שהוא מקבל מהכנסת. אך עדיין, גם עבורו ההוצאות הן לא עניין פעוט.
הבחירות המקדימות הן חשובות וראויות, אבל מי ששוקל להתמודד – בבחירות המקדימות הבאות, שכנראה לא יהיו עוד הרבה זמן, חשוב שייקח בחשבון את ההוצאות ואת מקורות מימון לפעילות שהרי גם התרומות מוגבלות.
- 2.עוזי 26/08/2022 13:25הגב לתגובה זואחרי כל הקמפיין וההוצאות - אם נבחרת יש הרבה אנשים שאתה חייב להם, כסף , ג'ובים וכו' צריך לזכור שנבחרי ציבור צריכים לדאוג לציבור - ועם כל הזמן והכסף שמשקיעים בפריימריז זה פשוט בעיה. בסוף דואגים לחברי המרכז
- 1.יותר זול להתחנף ללפיד, לגנץ או לליברמן. (ל"ת)המסקנה 24/08/2022 16:51הגב לתגובה זו

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.