עתיד היועמ"שית הסלים את המאבק בין מנכ"ל התאגיד ליו"ר
רק לפני שבועות אחדים נשלחו מנכ"ל תאגיד השידור כאן אלדד קובלנץ ויו"ר המועצה גיל עומר למעין "ייעוץ זוגי" כדי לשפר את מערכת היחסים הרעילה ביניהם, וכבר נראה שהמאבק בין שני האישים דווקא הולך ומסלים. הסיבה: עתידה המקצועי של היועצת המשפטית של התאגיד עו"ד אסי קליין, שקובלנץ מבקש לפטר.
היום צפויה להתקיים במועצת התאגיד דיון על עו"ד קליין, שקובלנץ מבקש לזמן לשימוע, בשל טענות להטרדות מיניות במחלקה אותה היא מנהלת. ואולם קובלנץ - כמנהל המקצועי של התאגיד, לא יכול לעשות זאת ללא אישור המועצה, בעקבות החלטת המועצה שדרוש דיון בכל הנוגע לנושאי משרה בכירים שמיועדים לפיטורים. אגב, "הייעוץ הזוגי" להסדרת מערכת היחסים בין השניים לא יצא כלל אל הפועל, לאחר שפניות של קובלנץ לעומר בבקשה לקיים פגישות בין שניהם, לא נענו.
נראה שעתידה של עו"ד קליין עומד כעת במוקד המאבק בין קובלנץ לעומר, ואם קובלנץ רוצה להדיחה, הרי שעומר יעשה הכל כדי להשאירה. השורה התחתונה היא שהתאגיד משותק כי עו"ד קליין עומדת בראש המחלקה, ובכירי התאגיד מתקוטטים עליה.
קובלנץ לעומר: "משליט טרור, אחוז תזזית"
במכתב שנשלח הבוקר לעומר, מטיח קובלנץ - באמצעות עורכת דינו אילה הוניגמן – טענות קשות. "מזה למעלה משנה שהנך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד", נכתב במכתבו של קובלנץ, שספג ביקורת קשה על ידי ועדת פורקצ'יה. "כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים. התנהלותך זו מופנית לכל קשת בעלי התפקידים בתאגיד".
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מכובדי, הרקע והנסיבות שהובילו את מצב העניינים עד הלום, ידועים ומוכרים לך היטב ואין זו העת או המקום להרחיב את היריעה ביחס אליהם. ואולם המתרחש והנעשה על ידך בתאגיד, במהלך החודש האחרון, ממועד פרסום דוח ועדת הבדיקה בראשותה של כבוד השופטת (בדימוס) אילה פורקצ'ה, גדשו את הסאה. במהלך החודש האחרון, דומה כי כל שעומד לנגד עיניך הוא מטרה אחת ויחידה, לדחוק את רגליו של מר קובלנץ אל מחוץ לתאגיד, ובדרך להגשמת מטרתך זו – כל האמצעים כשרים ובכלל זה רמיסת כללי מנהל תקין, פגיעה בעובדי התאגיד בכסות של דאגה לשלומם, פגיעה חמורה וקשה בשמו הטוב של מר קובלנץ העולה כדי הוצאת דיבתו ממש ועוד".
עוד נכתב: "מיד עם פרסום דוח הוועדה, בחרת לנסות בכל דרך אפשרית למצוא בו הכשר ולגיטימציה למהלך של הדחתו של מר קובלנץ מתפקידו כמנכ"ל... אתה פועל בלהיטות רבה, בכל דרך אפשרית בניסיון לקדם מטרה זו. בין אם מדובר בהוצאת אין ספור פרסומים מכפישים וכוזבים בתקשורת, בין אם בהוצאת הודעות לכלל עובדי התאגיד בהן הינך מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו, בין אם באמירות בוטות וחמורות כלפי מר קובלנץ מעל כל במה אפשרית".
"כאחוז תזזית, אתה עסוק מזה כחודש ימים בהגשמת מטרה זו ששמת לעצמך - סילוקו של מר קובלנץ מהתפקיד. אתה פועל בלהיטות רבה, בכל דרך אפשרית בניסיון לקדם מטרה זו. בין אם מדובר בהוצאת אין ספור פרסומים מכפישים וכוזבים בתקשורת, בין אם בהוצאת הודעות לכלל עובדי התאגיד בהן הינך מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו, בין אם באמירות בוטות וחמורות כלפי מר קובלנץ מעל כל במה אפשרי".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
עורכת דינו של קובלנץ טוענת כי מן הראוי היה שעומר היה חובר אל קובלנץ במטרה להוציא אל הפועל את שורת הצעדים שהוועדה המליצה לבצע, בהם כתיבת קוד אתי, מנוי משנה למנכ"ל ועוד, ואולם בסופו שחל דבר עומר פועל לדברי קובלנץ "לייצר מכשולים בלתי עבירים".
וכאן מגיע האיום מצידו של קובלנץ כלפי עומר. "קובלנץ אינו מתכוון לשבת מנגד ולאפשר לך להמשיך בדרך זו", כתב עו"ד הוניגמן. "הפגיעה בשמו הטוב, אותו בנה בעשר אצבעות, הפגיעה בתאגיד, על עובדיו והפגיעה בהישגים חסרי התקדים אליו הגיע התאגיד בהובלתו של מר קובלנץ - על כל אלו בכוונתו להילחם בכל האמצעים העומדים לרשותו".
גיל עומר לא הגיב לדברים.
נציגי העובדים: להזיז את היועמ"שית מתפקידה
אתמול שלחו עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה בשם ארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת, מכתב לעומר ולחברי המועצה. במכתב צוין כי "בהתאם למידע המצוי בידי מרשינו, ארגוני העובדים היציגים בתאגיד, וכאמור עובד בפניות קודמות של נציגות העובדים למועצה גם בעניין זה, וכאמור בדוח הוועדה הציבורית לעניין יחסי עבודה בתאגיד השידור הישראלי (ועדת פרוקצ'יה) ומסקנותיו, עולה תמונה מחרידה ביחס לסביבת עבודה רעילה בתאגיד, בכלל זה, הטרדות מיניות, התעמרות והתנכלות בלשכה המשפטית של תאגיד השידור, מצד היועצת המשפטית של התאגיד, עו"ד אסי קליין", וכן מצוטטים חלק מהדברים המיוחסים לעו"ד קליין "'לא מתלאה, עליך כל דבר יפה, יש לך חזה גדול', 'אני לא יודעת מה לעשות איתך, אני אעיף אותך מפה, את בלתי נסבלת, לכי תבכי לבעלך'".
בארגוני העובדים מצטטים מתוך ועדת פרוקצ'יה על הקושי הנעוץ "בדופי חמור בניהול מערכת צוות העובדים הכפופים למרותה של היועצת המשפטית, הנה לקויה כיצד לנהל עובדים, איך להפיק מהם תורים ראויים ובד בבד לשמור על כבודם ועל רווחתם".
עוד נכתב כי "על רקע הדברים האמורים, עולה השאלה האם ראוי מבחינת טובת התאגיד שהיועצת המשפטית תמשיך בתפקידה. שאלה זו טעונה ליבון בשיתוף היועץ המשפטי לממשלה".
כמו כן נכתב כי "המציאות כיום בלשכה המשפטית היא שהתאגיד אינו מבצע את המוטל עליו, אינו שומר על העובדים שנפגעו - ועדיין נפגעים - מפני הסביבה המתעמרת והרעילה, שנוצרה במחלקה המשפטית תחת ניהולה של היועצת המשפטית. מיותר לציין כי בהתאם למידע שהגיע לידי נציגות העובדים, עולה כי התנהלות היועצת המשפטית לא פסקה ובכלל זה, השפלות עובדים כעולה למשל גם ממכתב שמוען ליו"ר המועצה, המדבר בעד עצמו. בנוסף, יש עוד מספר עובדים בלשכה המשפטית שיצרו עם נציגות העובדים קשר והביעו חשש וחרדות מכך שהמועצה עלולה למסמס את האירוע ובתוך כך, לקבל החלטה שמשמעותה הותרת היועצת המשפטית בתפקידה.
בארגון העיתונאים אומרים כי "לאור הראיות החריגות שנערמו בעניינה של היועצת המשפטית ובכלל זה מסקנות ועדת פרוקצ'יה, המציאות מחייבת החלטה על סיום העבדת של היועצת המשפטית או לפחות ניודה לתפקיד אחר שאינו כולל ניהול עובדים". לסיום מסכמים כי אם הדבר לא ייעשה, ארגוני העובדים ייאלצו לפנות לערכאות משפטיות.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.