כאן תאגיד השידור גיל עומר אלדד קובלנץ
צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

עתיד היועמ"שית הסלים את המאבק בין מנכ"ל התאגיד ליו"ר

"הייעוץ הזוגי" שלא יצא לפועל, והאפשרות שליל הכלולות בין אלדד קובלנץ לגיל עומר יעבור באולם ביהמ"ש מאחר שהיו"ר עשוי לתקוע את הבקשה של המנכ"ל לזמן לשימוע את היועצת המשפטית. תאגיד כאן ממשיך לסעור, והנפגעים העיקריים הם העובדים
אלכסנדר כץ |

רק לפני שבועות אחדים נשלחו מנכ"ל תאגיד השידור כאן אלדד קובלנץ ויו"ר המועצה גיל עומר למעין "ייעוץ זוגי" כדי לשפר את מערכת היחסים הרעילה ביניהם, וכבר נראה שהמאבק בין שני האישים דווקא הולך ומסלים.  הסיבה: עתידה המקצועי של היועצת המשפטית של התאגיד עו"ד אסי קליין, שקובלנץ מבקש לפטר.

 

היום צפויה להתקיים במועצת התאגיד דיון על עו"ד קליין, שקובלנץ מבקש לזמן לשימוע, בשל טענות להטרדות מיניות במחלקה אותה היא מנהלת. ואולם קובלנץ - כמנהל המקצועי של התאגיד, לא יכול לעשות זאת ללא אישור המועצה, בעקבות החלטת המועצה שדרוש דיון בכל הנוגע לנושאי משרה בכירים שמיועדים לפיטורים. אגב, "הייעוץ הזוגי" להסדרת מערכת היחסים בין השניים לא יצא כלל אל הפועל, לאחר שפניות של קובלנץ לעומר בבקשה לקיים פגישות בין שניהם, לא נענו.

 

נראה שעתידה של עו"ד קליין עומד כעת במוקד המאבק בין קובלנץ לעומר, ואם קובלנץ רוצה להדיחה, הרי שעומר יעשה הכל כדי להשאירה. השורה התחתונה היא שהתאגיד משותק כי עו"ד קליין עומדת בראש המחלקה, ובכירי התאגיד מתקוטטים עליה.

 

קובלנץ לעומר: "משליט טרור, אחוז תזזית"

 

במכתב שנשלח הבוקר לעומר, מטיח קובלנץ - באמצעות עורכת דינו אילה הוניגמן – טענות קשות. "מזה למעלה משנה שהנך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד", נכתב במכתבו של קובלנץ, שספג ביקורת קשה על ידי ועדת פורקצ'יה. "כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים. התנהלותך זו מופנית לכל קשת בעלי התפקידים בתאגיד".

 

"מכובדי, הרקע והנסיבות שהובילו את מצב העניינים עד הלום, ידועים ומוכרים לך היטב ואין זו העת או המקום להרחיב את היריעה ביחס אליהם. ואולם המתרחש והנעשה על ידך בתאגיד, במהלך החודש האחרון, ממועד פרסום דוח ועדת הבדיקה בראשותה של כבוד השופטת (בדימוס) אילה פורקצ'ה, גדשו את הסאה. במהלך החודש האחרון, דומה כי כל שעומד לנגד עיניך הוא מטרה אחת ויחידה, לדחוק את רגליו של מר קובלנץ אל מחוץ לתאגיד, ובדרך להגשמת מטרתך זו – כל האמצעים כשרים ובכלל זה רמיסת כללי מנהל תקין, פגיעה בעובדי התאגיד בכסות של דאגה לשלומם, פגיעה חמורה וקשה בשמו הטוב של מר קובלנץ העולה כדי הוצאת דיבתו ממש ועוד".

 

עוד נכתב: "מיד עם פרסום דוח הוועדה, בחרת לנסות בכל דרך אפשרית למצוא בו הכשר ולגיטימציה למהלך של הדחתו של מר קובלנץ מתפקידו כמנכ"ל... אתה פועל בלהיטות רבה, בכל דרך אפשרית בניסיון לקדם מטרה זו. בין אם מדובר בהוצאת אין ספור פרסומים מכפישים וכוזבים בתקשורת, בין אם בהוצאת הודעות לכלל עובדי התאגיד בהן הינך מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו, בין אם באמירות בוטות וחמורות כלפי מר קובלנץ מעל כל במה אפשרית".

 

"כאחוז תזזית, אתה עסוק מזה כחודש ימים בהגשמת מטרה זו ששמת לעצמך - סילוקו של מר קובלנץ מהתפקיד. אתה פועל בלהיטות רבה, בכל דרך אפשרית בניסיון לקדם מטרה זו. בין אם מדובר בהוצאת אין ספור פרסומים מכפישים וכוזבים בתקשורת, בין אם בהוצאת הודעות לכלל עובדי התאגיד בהן הינך מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו, בין אם באמירות בוטות וחמורות כלפי מר קובלנץ מעל כל במה אפשרי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

עורכת דינו של קובלנץ טוענת כי מן הראוי היה שעומר היה חובר אל קובלנץ במטרה להוציא אל הפועל את שורת הצעדים שהוועדה המליצה לבצע, בהם כתיבת קוד אתי, מנוי משנה למנכ"ל ועוד, ואולם בסופו שחל דבר עומר פועל לדברי קובלנץ "לייצר מכשולים בלתי עבירים".

 

וכאן מגיע האיום מצידו של קובלנץ כלפי עומר. "קובלנץ אינו מתכוון לשבת מנגד ולאפשר לך להמשיך בדרך זו", כתב עו"ד הוניגמן. "הפגיעה בשמו הטוב, אותו בנה בעשר אצבעות, הפגיעה בתאגיד, על עובדיו והפגיעה בהישגים חסרי התקדים אליו הגיע התאגיד בהובלתו של מר קובלנץ - על כל אלו בכוונתו להילחם בכל האמצעים העומדים לרשותו".

גיל עומר לא הגיב לדברים.

 

נציגי העובדים: להזיז את היועמ"שית מתפקידה

 

אתמול שלחו עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה בשם ארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת, מכתב לעומר ולחברי המועצה. במכתב צוין כי "בהתאם למידע המצוי בידי מרשינו, ארגוני העובדים היציגים בתאגיד, וכאמור עובד בפניות קודמות של נציגות העובדים למועצה גם בעניין זה, וכאמור בדוח הוועדה הציבורית לעניין יחסי עבודה בתאגיד השידור הישראלי (ועדת פרוקצ'יה) ומסקנותיו, עולה תמונה מחרידה ביחס לסביבת עבודה רעילה בתאגיד, בכלל זה, הטרדות מיניות, התעמרות והתנכלות בלשכה המשפטית של תאגיד השידור, מצד היועצת המשפטית של התאגיד, עו"ד אסי קליין", וכן מצוטטים חלק מהדברים המיוחסים לעו"ד קליין "'לא מתלאה, עליך כל דבר יפה, יש לך חזה גדול', 'אני לא יודעת מה לעשות איתך, אני אעיף אותך מפה, את בלתי נסבלת, לכי תבכי לבעלך'".

 

בארגוני העובדים מצטטים מתוך ועדת פרוקצ'יה על הקושי הנעוץ "בדופי חמור בניהול מערכת צוות העובדים הכפופים למרותה של היועצת המשפטית, הנה לקויה כיצד לנהל עובדים, איך להפיק מהם תורים ראויים ובד בבד לשמור על כבודם ועל רווחתם".

 

עוד נכתב כי "על רקע הדברים האמורים, עולה השאלה האם ראוי מבחינת טובת התאגיד שהיועצת המשפטית תמשיך בתפקידה. שאלה זו טעונה ליבון בשיתוף היועץ המשפטי לממשלה".

 

כמו כן נכתב כי "המציאות כיום בלשכה המשפטית היא שהתאגיד אינו מבצע את המוטל עליו, אינו שומר על העובדים שנפגעו - ועדיין נפגעים - מפני הסביבה המתעמרת והרעילה, שנוצרה במחלקה המשפטית תחת ניהולה של היועצת המשפטית. מיותר לציין כי בהתאם למידע שהגיע לידי נציגות העובדים, עולה כי התנהלות היועצת המשפטית לא פסקה ובכלל זה, השפלות עובדים כעולה למשל גם ממכתב שמוען ליו"ר המועצה, המדבר בעד עצמו. בנוסף, יש עוד מספר עובדים בלשכה המשפטית שיצרו עם נציגות העובדים קשר והביעו חשש וחרדות מכך שהמועצה עלולה למסמס את האירוע ובתוך כך, לקבל החלטה שמשמעותה הותרת היועצת המשפטית בתפקידה.

 

בארגון העיתונאים אומרים כי "לאור הראיות החריגות שנערמו בעניינה של היועצת המשפטית ובכלל זה מסקנות ועדת פרוקצ'יה, המציאות מחייבת החלטה על סיום העבדת של היועצת המשפטית או לפחות ניודה לתפקיד אחר שאינו כולל ניהול עובדים". לסיום מסכמים כי אם הדבר לא ייעשה, ארגוני העובדים ייאלצו לפנות לערכאות משפטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.