כאן תאגיד השידור גיל עומר אלדד קובלנץ
צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

עתיד היועמ"שית הסלים את המאבק בין מנכ"ל התאגיד ליו"ר

"הייעוץ הזוגי" שלא יצא לפועל, והאפשרות שליל הכלולות בין אלדד קובלנץ לגיל עומר יעבור באולם ביהמ"ש מאחר שהיו"ר עשוי לתקוע את הבקשה של המנכ"ל לזמן לשימוע את היועצת המשפטית. תאגיד כאן ממשיך לסעור, והנפגעים העיקריים הם העובדים
אלכסנדר כץ |

רק לפני שבועות אחדים נשלחו מנכ"ל תאגיד השידור כאן אלדד קובלנץ ויו"ר המועצה גיל עומר למעין "ייעוץ זוגי" כדי לשפר את מערכת היחסים הרעילה ביניהם, וכבר נראה שהמאבק בין שני האישים דווקא הולך ומסלים.  הסיבה: עתידה המקצועי של היועצת המשפטית של התאגיד עו"ד אסי קליין, שקובלנץ מבקש לפטר.

 

היום צפויה להתקיים במועצת התאגיד דיון על עו"ד קליין, שקובלנץ מבקש לזמן לשימוע, בשל טענות להטרדות מיניות במחלקה אותה היא מנהלת. ואולם קובלנץ - כמנהל המקצועי של התאגיד, לא יכול לעשות זאת ללא אישור המועצה, בעקבות החלטת המועצה שדרוש דיון בכל הנוגע לנושאי משרה בכירים שמיועדים לפיטורים. אגב, "הייעוץ הזוגי" להסדרת מערכת היחסים בין השניים לא יצא כלל אל הפועל, לאחר שפניות של קובלנץ לעומר בבקשה לקיים פגישות בין שניהם, לא נענו.

 

נראה שעתידה של עו"ד קליין עומד כעת במוקד המאבק בין קובלנץ לעומר, ואם קובלנץ רוצה להדיחה, הרי שעומר יעשה הכל כדי להשאירה. השורה התחתונה היא שהתאגיד משותק כי עו"ד קליין עומדת בראש המחלקה, ובכירי התאגיד מתקוטטים עליה.

 

קובלנץ לעומר: "משליט טרור, אחוז תזזית"

 

במכתב שנשלח הבוקר לעומר, מטיח קובלנץ - באמצעות עורכת דינו אילה הוניגמן – טענות קשות. "מזה למעלה משנה שהנך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד", נכתב במכתבו של קובלנץ, שספג ביקורת קשה על ידי ועדת פורקצ'יה. "כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים. התנהלותך זו מופנית לכל קשת בעלי התפקידים בתאגיד".

 

"מכובדי, הרקע והנסיבות שהובילו את מצב העניינים עד הלום, ידועים ומוכרים לך היטב ואין זו העת או המקום להרחיב את היריעה ביחס אליהם. ואולם המתרחש והנעשה על ידך בתאגיד, במהלך החודש האחרון, ממועד פרסום דוח ועדת הבדיקה בראשותה של כבוד השופטת (בדימוס) אילה פורקצ'ה, גדשו את הסאה. במהלך החודש האחרון, דומה כי כל שעומד לנגד עיניך הוא מטרה אחת ויחידה, לדחוק את רגליו של מר קובלנץ אל מחוץ לתאגיד, ובדרך להגשמת מטרתך זו – כל האמצעים כשרים ובכלל זה רמיסת כללי מנהל תקין, פגיעה בעובדי התאגיד בכסות של דאגה לשלומם, פגיעה חמורה וקשה בשמו הטוב של מר קובלנץ העולה כדי הוצאת דיבתו ממש ועוד".

 

עוד נכתב: "מיד עם פרסום דוח הוועדה, בחרת לנסות בכל דרך אפשרית למצוא בו הכשר ולגיטימציה למהלך של הדחתו של מר קובלנץ מתפקידו כמנכ"ל... אתה פועל בלהיטות רבה, בכל דרך אפשרית בניסיון לקדם מטרה זו. בין אם מדובר בהוצאת אין ספור פרסומים מכפישים וכוזבים בתקשורת, בין אם בהוצאת הודעות לכלל עובדי התאגיד בהן הינך מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו, בין אם באמירות בוטות וחמורות כלפי מר קובלנץ מעל כל במה אפשרית".

 

"כאחוז תזזית, אתה עסוק מזה כחודש ימים בהגשמת מטרה זו ששמת לעצמך - סילוקו של מר קובלנץ מהתפקיד. אתה פועל בלהיטות רבה, בכל דרך אפשרית בניסיון לקדם מטרה זו. בין אם מדובר בהוצאת אין ספור פרסומים מכפישים וכוזבים בתקשורת, בין אם בהוצאת הודעות לכלל עובדי התאגיד בהן הינך מטיל רפש במר קובלנץ מול כפיפיו, בין אם באמירות בוטות וחמורות כלפי מר קובלנץ מעל כל במה אפשרי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

עורכת דינו של קובלנץ טוענת כי מן הראוי היה שעומר היה חובר אל קובלנץ במטרה להוציא אל הפועל את שורת הצעדים שהוועדה המליצה לבצע, בהם כתיבת קוד אתי, מנוי משנה למנכ"ל ועוד, ואולם בסופו שחל דבר עומר פועל לדברי קובלנץ "לייצר מכשולים בלתי עבירים".

 

וכאן מגיע האיום מצידו של קובלנץ כלפי עומר. "קובלנץ אינו מתכוון לשבת מנגד ולאפשר לך להמשיך בדרך זו", כתב עו"ד הוניגמן. "הפגיעה בשמו הטוב, אותו בנה בעשר אצבעות, הפגיעה בתאגיד, על עובדיו והפגיעה בהישגים חסרי התקדים אליו הגיע התאגיד בהובלתו של מר קובלנץ - על כל אלו בכוונתו להילחם בכל האמצעים העומדים לרשותו".

גיל עומר לא הגיב לדברים.

 

נציגי העובדים: להזיז את היועמ"שית מתפקידה

 

אתמול שלחו עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה בשם ארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת, מכתב לעומר ולחברי המועצה. במכתב צוין כי "בהתאם למידע המצוי בידי מרשינו, ארגוני העובדים היציגים בתאגיד, וכאמור עובד בפניות קודמות של נציגות העובדים למועצה גם בעניין זה, וכאמור בדוח הוועדה הציבורית לעניין יחסי עבודה בתאגיד השידור הישראלי (ועדת פרוקצ'יה) ומסקנותיו, עולה תמונה מחרידה ביחס לסביבת עבודה רעילה בתאגיד, בכלל זה, הטרדות מיניות, התעמרות והתנכלות בלשכה המשפטית של תאגיד השידור, מצד היועצת המשפטית של התאגיד, עו"ד אסי קליין", וכן מצוטטים חלק מהדברים המיוחסים לעו"ד קליין "'לא מתלאה, עליך כל דבר יפה, יש לך חזה גדול', 'אני לא יודעת מה לעשות איתך, אני אעיף אותך מפה, את בלתי נסבלת, לכי תבכי לבעלך'".

 

בארגוני העובדים מצטטים מתוך ועדת פרוקצ'יה על הקושי הנעוץ "בדופי חמור בניהול מערכת צוות העובדים הכפופים למרותה של היועצת המשפטית, הנה לקויה כיצד לנהל עובדים, איך להפיק מהם תורים ראויים ובד בבד לשמור על כבודם ועל רווחתם".

 

עוד נכתב כי "על רקע הדברים האמורים, עולה השאלה האם ראוי מבחינת טובת התאגיד שהיועצת המשפטית תמשיך בתפקידה. שאלה זו טעונה ליבון בשיתוף היועץ המשפטי לממשלה".

 

כמו כן נכתב כי "המציאות כיום בלשכה המשפטית היא שהתאגיד אינו מבצע את המוטל עליו, אינו שומר על העובדים שנפגעו - ועדיין נפגעים - מפני הסביבה המתעמרת והרעילה, שנוצרה במחלקה המשפטית תחת ניהולה של היועצת המשפטית. מיותר לציין כי בהתאם למידע שהגיע לידי נציגות העובדים, עולה כי התנהלות היועצת המשפטית לא פסקה ובכלל זה, השפלות עובדים כעולה למשל גם ממכתב שמוען ליו"ר המועצה, המדבר בעד עצמו. בנוסף, יש עוד מספר עובדים בלשכה המשפטית שיצרו עם נציגות העובדים קשר והביעו חשש וחרדות מכך שהמועצה עלולה למסמס את האירוע ובתוך כך, לקבל החלטה שמשמעותה הותרת היועצת המשפטית בתפקידה.

 

בארגון העיתונאים אומרים כי "לאור הראיות החריגות שנערמו בעניינה של היועצת המשפטית ובכלל זה מסקנות ועדת פרוקצ'יה, המציאות מחייבת החלטה על סיום העבדת של היועצת המשפטית או לפחות ניודה לתפקיד אחר שאינו כולל ניהול עובדים". לסיום מסכמים כי אם הדבר לא ייעשה, ארגוני העובדים ייאלצו לפנות לערכאות משפטיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״