אד-טק, אי-ספורטס ו-OTT: כך יושקעו כספי המפרסמים בעשור הקרוב
תעשיית הפרסום עוברת בשנים האחרונות התפתחות מואצת ומגלגלת תקציבי עתק. כעת היא הגיעה לנקודה שבה הענף צריך לפתח אסטרטגייה ארוכת-טווח כדי להתאים את עצמו בדרך מיטבית לשינויים סביבו - בעיקר אלה שקשורים לסביבת OTT (תכנים שנצרכים באמצעות רשת האינטרנט).
מומחים סימנו לאחרונה שלושה תחומים שבהם צפויות ההשקעות הגדולות ביותר במהלך העשור שבין 2020 ל-2030: פלטפורמות של OTT, פרסום דיגיטלי (Ad-Tech), ותחרויות בין גיימרים בשידור חי (E-sports) - תחום שהעניין בו מזנק בשנים האחרונות בעשרות אחוזים והוא מניע תעשייה ענקית של מימון שחקנים, חסויות ופרסום בפורמטים שונים.
בשלושת העולמות האלה תבער אש המרקטינג בעשור הקרוב. בכל מה שנוגע ל-OTT, נקודת המוצא של בכירי התעשייה ומומחי האנליזה העסקית היא שהסמארטפון הולך והופך למקום המרכזי, ולעתים אף היחיד, שבו הצרכן נחשף למידע פרסומי. לכן יש להשקיע בעיקר בטכנולוגיות שיווק ופרסום שמתאימות לאפליקציות. בנוסף לכך, ההנחה היא שבמהלך השנים הקרובות יתווספו עוד ועוד שירותי סטרימינג בטלוויזיה לצפייה ישירה - מה שידרוש התאמות טכנולוגיות ואחרות מצד גופי הפרסום.
תחום האי-ספורטס, לדברי המומחים, בכלל מגדיר מחדש את הרגלי הצפייה וצריכת המדיה - וימשיך לעשות זאת בעשור הקרוב, תוך שהוא יתחרה על כיס הצרכנים מול אירועי הספורט ה"אמיתי" הגדולים בעולם. "הזירה הזאת היא פוטנציאל אדיר לחשיפה שמשנה את התפישה שלנו בנוגע לצריכת ספורט ואופי הפרסום במסגרת הזאת", אמר פול שפרד, מנהל ההשקעות של מזרח אסיה בקבוצת המדיה Omnicom, לאתר The Drum.
שפרד הוסיף כי בקרוב, עם המעבר לרשת 5G, תצוצנה פלטפורמות נוספות לפרסום, כמו למשל, שירותים שמבוססים על מציאות מדומה ועל אינטליגנציה מלאכותית, שככל הנראה יתפתחו מאוד כשרשת האינטרנט תהיה מהירה יותר. "אין ספק שעתידה הקרוב של המדיה מרתק, אבל הוא גם מאוד-מאוד מורכב", אמר.
כשמצרפים לכך את העובדה שהשוק הפוטנציאלי במזרח הרחוק הולך וגדל בקצב מסחרר, כמו גם את העובדה שחלק ניכר משוק זה מבוסס על בני דור המובייל, אפשר להבין מדוע רוב ההשקעה המדוברת תנותב לאזור מזרח אסיה - בדגש על סין. בתקווה שהקורונה ימוגר בקרוב, כמובן.
חלק גדול מההשקעות ינותב להודו, לתאילנד המהווה השוק הגדול בעולם כיום בכל הנוגע לקניות דרך רשתות חברתיות, לפיליפינים וגם לאינדונזיה - מדינה עם 270 מיליון תושבים שרק מחציתם, נכון להיום, מחוברים לאינטרנט, אבל הצפי שהוא שזה ישתנה בקרוב מאוד.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
לטענתו של דייויד חדד, מנכ"ל השלוחה הסינגפורית של ענקית הפרסום IPG Mediabrands, "לאחוז בנתונים מדויקים של קהל יעד זה מצוין, אבל בכל הנוגע לטכנולוגיה שתאפשר שימוש נבון בנתונים האלה לצרכי פרסום יש צורך בקפיצת מדרגה", הסביר. "אנחנו חייבים להשקיע יותר משאבים וכסף בתחום הזה. המטרה שלנו צריכה להיות שיפור היכולת שלנו להגיע ללקוח הנכון מצד אחד, ושיפור חווית המשתמש של אותו לקוח מצד שני. גם לנו וגם ללקוחות שלנו מגיע יותר - ולשם עלינו לחתור".

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.