שיווק דיגיטלי
צילום: pixabay

אד-טק, אי-ספורטס ו-OTT: כך יושקעו כספי המפרסמים בעשור הקרוב

תעשיית הפרסום מחשבת מסלול מחדש. נוכח השינויים בדפוסי הצריכה והאיסורים החדשים של גוגל ופייסבוק, מומחים מסבירים מדוע אלה הענפים המרכזים בהם על המפרסמים להתמקד
רועי בהריר-פרל |

תעשיית הפרסום עוברת בשנים האחרונות התפתחות מואצת ומגלגלת תקציבי עתק. כעת היא הגיעה לנקודה שבה הענף צריך לפתח אסטרטגייה ארוכת-טווח כדי להתאים את עצמו בדרך מיטבית לשינויים סביבו - בעיקר אלה שקשורים לסביבת OTT (תכנים שנצרכים באמצעות רשת האינטרנט).

מומחים סימנו לאחרונה שלושה תחומים שבהם צפויות ההשקעות הגדולות ביותר במהלך העשור שבין 2020 ל-2030: פלטפורמות של OTT, פרסום דיגיטלי (Ad-Tech), ותחרויות בין גיימרים בשידור חי (E-sports) - תחום שהעניין בו מזנק בשנים האחרונות בעשרות אחוזים והוא מניע תעשייה ענקית של מימון שחקנים, חסויות ופרסום בפורמטים שונים.

בשלושת העולמות האלה תבער אש המרקטינג בעשור הקרוב. בכל מה שנוגע ל-OTT, נקודת המוצא של בכירי התעשייה ומומחי האנליזה העסקית היא שהסמארטפון הולך והופך למקום המרכזי, ולעתים אף היחיד, שבו הצרכן נחשף למידע פרסומי. לכן יש להשקיע בעיקר בטכנולוגיות שיווק ופרסום שמתאימות לאפליקציות. בנוסף לכך, ההנחה היא שבמהלך השנים הקרובות יתווספו עוד ועוד שירותי סטרימינג בטלוויזיה לצפייה ישירה - מה שידרוש התאמות טכנולוגיות ואחרות מצד גופי הפרסום.

תחום האי-ספורטס, לדברי המומחים, בכלל מגדיר מחדש את הרגלי הצפייה וצריכת המדיה - וימשיך לעשות זאת בעשור הקרוב, תוך שהוא יתחרה על כיס הצרכנים מול אירועי הספורט ה"אמיתי" הגדולים בעולם. "הזירה הזאת היא פוטנציאל אדיר לחשיפה שמשנה את התפישה שלנו בנוגע לצריכת ספורט ואופי הפרסום במסגרת הזאת", אמר פול שפרד, מנהל ההשקעות של מזרח אסיה בקבוצת המדיה Omnicom, לאתר The Drum.

שפרד הוסיף כי בקרוב, עם המעבר לרשת 5G, תצוצנה פלטפורמות נוספות לפרסום, כמו למשל, שירותים שמבוססים על מציאות מדומה ועל אינטליגנציה מלאכותית, שככל הנראה יתפתחו מאוד כשרשת האינטרנט תהיה מהירה יותר. "אין ספק שעתידה הקרוב של המדיה מרתק, אבל הוא גם מאוד-מאוד מורכב", אמר.

כשמצרפים לכך את העובדה שהשוק הפוטנציאלי במזרח הרחוק הולך וגדל בקצב מסחרר, כמו גם את העובדה שחלק ניכר משוק זה מבוסס על בני דור המובייל, אפשר להבין מדוע רוב ההשקעה המדוברת תנותב לאזור מזרח אסיה - בדגש על סין. בתקווה שהקורונה ימוגר בקרוב, כמובן.

חלק גדול מההשקעות ינותב להודו, לתאילנד המהווה השוק הגדול בעולם כיום בכל הנוגע לקניות דרך רשתות חברתיות, לפיליפינים וגם לאינדונזיה - מדינה עם 270 מיליון תושבים שרק מחציתם, נכון להיום, מחוברים לאינטרנט, אבל הצפי שהוא שזה ישתנה בקרוב מאוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

לטענתו של דייויד חדד, מנכ"ל השלוחה הסינגפורית של ענקית הפרסום IPG Mediabrands, "לאחוז בנתונים מדויקים של קהל יעד זה מצוין, אבל בכל הנוגע לטכנולוגיה שתאפשר שימוש נבון בנתונים האלה לצרכי פרסום יש צורך בקפיצת מדרגה", הסביר. "אנחנו חייבים להשקיע יותר משאבים וכסף בתחום הזה. המטרה שלנו צריכה להיות שיפור היכולת שלנו להגיע ללקוח הנכון מצד אחד, ושיפור חווית המשתמש של אותו לקוח מצד שני. גם לנו וגם ללקוחות שלנו מגיע יותר - ולשם עלינו לחתור".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״