זורמים עם שינויים: שירותי סטרימינג בארה"ב עוברים לפרסום ממוקד
שירותי הסטרימינג למיניהם, המכתיבים היום את אופי צריכת התרבות של רבים מאיתנו, מצויים כעת בשלב אבולוציוני חדש: אחרי ששינו את חוקי המשחק בכל הנוגע להרגלי צפייה ולהפצת תוכן (מוזיקלי, קולנועי וטלוויזיוני), ספקיות השירות מתחילות להבין שברמה הכלכלית לא די היום, נוכח ההתרבות המהירה של השחקניות בשוק, בשירותים שניתנים למנויים בתשלום. הגיע הזמן לשלב בהם גם אפשרות חינמית, עם פרסומות - מהלך שמפרסמים ופרסומאים ברחבי העולם מייחלים לו כבר זמן רב.
השחקנית הראשית, "נטפליקס", אמנם עדיין לא שם, אבל מי שנכח באירועי CES 2020 בלאס וגאס, הזירה הבינלאומית העיקרית שבה נפגשים אלה עם אלה ספקי תוכן, אנשי מדיה, בכירים בתעשיית הפרסום ובעלי מותגים - וסוגרים עסקאות - מבין היטב לאן נושבת הרוח: עיקר השיח שם התמקד בעליית הסטרימינג הנתמך בידי פרסומות.
זאת, נוכח השקתו של "פיקוק", שירות הסטרימינג החדש של NBC, שצפוי להיחשף בשבוע הבא, ושל אפליקציית הווידאו למובייל "קוויבי" של ג'פרי קצנברג ומג וויטמן.
ואולם, הבשורה הגדולה באמת שיצאה משם, לפחות עבור בעלי מותגים ואנשי פרסום, הייתה דווקא ההכרזה של NBC על One Platform. מדובר בשירות חדשני המאפשר שילוב של פרסום "חכם" בשירותי סטרימינג לאחר ניטור מידע של מיליוני משתמשים.
למעשה, מדובר במערך כלים שמאפשר למפרסמים לרכוש מודעות ולמדוד את האימפקט שלהן בשירותי הטלוויזיה הדיגיטלית והלינארית. NBC תהיה מסוגלת, לטענתה, להגיע לטווח משתמשים דומה לזה של פייסבוק או של יוטיוב בכל חודש.
- קריימר בקריאה יוצאת דופן: "התרחיש שהמשקיעים חוזים אינו סביר"
- יוצאים לחופשה? מ-7 הערים האלה ממש כדאי לכם לשמור מרחק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"מדהים לחשוב שקנייה, מכירה וסחר בפרסום בטלוויזיה לא השתנו מאז שהחלו", אמרה בכנס יו"ר מחלקת הפרסום ויחסי הלקוחות של NBC לינדה יאקרינו. "כעת, עם ONE PLATFORM, ניתן יהיה להגיע לקהל צופים בסדר גודל כמו זה של NBC Universal וכעת, סוף סוף, מפרסם יוכל לקבל גישה לקהלים האלה - בדיוק באותו אופן שבו הצרכן נמצא באינטראקציה עם כל התוכן הזה".
המפרסמים, מצדם, רווים נחת מהשקת השירות החדש, והסיבה לכך די ברורה: הירידה העקבית ברייטינג של שירותי הטלוויזיה המסורתיים, מטבע הדברים גורמת ליותר ויותר מותגים לנסות להגיע לצרכנים דרך הפלטפורמה החדשה, שכולם עברו אליה.
"משווקים שנשארו מאחור שואלים 'מה איתנו?'", אמר השבוע מיכאל קסן, מנכ"ל הפרסום של חברת הייעוץ medialink, ל-CNBC. "יש היום קריאה למפרסמים: אם אנשים הולכים ליהנות מתוכן שמגיע אליהם באופן ישיר, הולך להיות שם גם מקום לפרסום".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
פיקוק, אגב, לא לבד. התחרות העזה במגרש המדובר, אליה הצטרפו באחרונה "דיסני פלוס" ו"אפל טי.וי פלוס", ובמאי הקרוב יתווסף לקלחת גם "HBO מקס", גורמת בימים אלה גם ל"אמזון" לפזול לעבר המפרסמים בשירות הסטרימינג שהיא מפתחת בעצמה - "IMDb TV" - שככל הנראה יציע אפשרות לצפייה חינמית עם פרסומות. בנוסף לכך, על פי דיווחים שונים, גם ב"הולו" הפופולארית עובדים כעת על גרסה חינמית עם פרסומות.
כיום, בכל אופן, שירות הסטרימינג הגדול ביותר בעולם מבין אלה שנתמכים בידי פרסומות הוא האפליקציה "טובי". יש לאפליקציה 20 מיליון משתמשים שעד לספטמבר האחרון צפו בלא פחות מ-132 מיליון שעות תוכן.
העניין הוא שהפרסום ב"טובי" אינו ממוקד קהל, והמודעות עשויות להופיע לצד תכנים לא ראויים או לא קשורים. שירות One Platform של NBC לעומת זאת, אמור לפתור את הבעיה העבור המפרסמים, הודות לטארגטינג החכם ורחב ההיקף שהוא מבצע.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -1.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
