דוחות סלקום: מספר לקוחות ה-TV מתקרב ל-250 אלף
חברת סלקום דיווחה על עליה של 3.1% בהכנסות ברבעון השלישי, ירידה בשיעורי הרווחיות והפסד נקי של מיליון שקל. מספר לקוחות סלקום TV עלה ב-8,000 ברבעון השלישי ל-247 אלף - ועלייה של 41 אלף בשנה.
מספר מספר מנויי הסלולר ירד ב-2%, מנגד - מספר מנויי האינטרנט צמח ב-6.6% ומספר המנויים ב-TV צמח ב-20%.
ההכנסות ברבעון השלישי של 2019 עלו ב-3.1% והסתכמו ב-938 מיליון שקל, בהשוואה ל-910 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מיוחסת לגידול של 10.6% בהכנסות מציוד וגידול של 1% בהכנסות משירותים.
ההפסד הנקי לרבעון השלישי הסתכם במיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הוצאות המכירה ושיווק עלו ב-18 מיליון שקל והסתכמו ב-161 מיליון שקל, עליה של כ-12.6% לעמות כ-143 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, הציגה החברה צמצום של כ-7 מיליון שקל בהוצאות ההנהלה וכלליות, אשר הסתכמו בכ-82 מיליון שקל, ירידה של כ-7.9% לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל. העליה בהוצאות התפעול נבעה בעיקר מגידול בהוצאות הפחתת שכר ועמלות כתוצאה מאימוץ מוקדם של IFRS15 החל מהרבעון הראשון של 2017.
ה-Adjusted EBITDA לרבעון השלישי עלה ב-41.9% והסתכם ב-271 מיליון שקל בהשוואה ל-191 מיליון שקל ברבעון המקביל. שולי ה-Adjusted EBITDA עמדו על 28.9%, לעומת 21.0% ברבעון המקביל.
ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר: "לנוכח המשך התחרות העזה ורמות המחירים הנמוכות בשוק התקשורת הישראלי, הודענו במהלך רבעון זה על אימוצה של תכנית הבראה לחיזוק החברה ולהתמודדות טובה יותר עם תנאי השוק. אנו נמצאים בימים אלה בעיצומם של מהלכים מקיפים ועמוקים ליישום התכנית ולשיפור המדדים הפיננסיים והתפעוליים של החברה. בין יתר הצעדים, פנינו בדרישה לספקי החברה להפחתה ממחיר השירותים שלהם, ביצענו שינויים בתוכנית ההשקעות של החברה, קיצצנו בהוצאות ואנו מנהלים מו"מ עם נציגות העובדים. השפעת הצמצום בחלק מההוצאות ניכרת באופן חיובי כבר בסיומו של רבעון זה, והיא צפויה להעמיק ברבעונים הבאים. בזמן שתנאי השוק ממשיכים להיות מאתגרים, אנו נחושים ליישם את תכנית ההבראה".
לדבריו, "נכון להיום, למעלה מ-300 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים של IBC .IBC ממשיכה בימים אלו את פריסת הסיבים האופטיים ונערכת להאיץ משמעותית את קצב הפריסה ב- 2020, תוך שילוב יכולות הפריסה המהירות של חברת החשמל. אנו ממשיכים להתמקד בהעברת לקוחות האינטרנט והטלוויזיה שלנו לתשתית סיבים תוך שיפור רווחיות המגזר, והקטנת התשלומים לבזק"'.
מחר תפרסם סלקום את דוחותיה, וגם היא מגזר ה-OTT (שידור באמצעות אינטרנט) זוכה לעדנה מאז נכנסה סלקום לשידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט. בהמשך הצטרפה פרטנר, שעל פי דוחותיה, מספר לקוחות הטלוויזיה שלה עמד נכון להשבוע על 183 אלף. חברת yes מתחילה אף היא לעבור לשידור על גבי אינטרנט כחלק מתכנית-על שלה לשנים הקרובות, ויחד עם HOT – 2 חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית הוותיקות מפעילות גם אפליקציות שידורים מוזלות, כחלק ממלחמתן בנטישת הלקוחות המאסיבית שהן סובלות ממנו בשנים האחרונות.
- 1.רוני 27/11/2019 11:58הגב לתגובה זואולי בגלל שהם לא נותנים להתנתק מהם

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.