שמוליק שם טוב
צילום: צילום גולשים
פרסום ראשון

לאחר כמעט 5 שנים: מנכ"ל הוועדה למדרוג פורש מהתפקיד

שמוליק שם טוב הודיע על החלטתו לחברי הוועדה - נציגי הערוצים והרגולטור. כעת הוועדה תצא בהליך לאיתור מנכ"ל חדש
אלכסנדר כץ |

מנכ"ל הוועדה למדרוג, שמוליק שם טוב, הודיע לאחרונה לחברי הוועדה על רצונו לסיים את תפקידו – כך נודע לאייס. שם טוב צפוי לסיים את התפקיד בחודשים הקרובים.

 

שם טוב התמנה למנכ"ל הוועדה למדרוג בספטמבר 2014, במקומה של ד"ר יפעת בן חי שגב. שם טוב שימש לאורך השנים במגוון תפקידים בעולם התקשורת הישראלי, בין היתר כעורך מקומונים, העורך הראשי של רשת ידיעות תקשורת, מנכ"ל הרשות השנייה, מנהל תוכן והפקות ב-JCS ויו"ר דירקטוריון רדיו ירושלים.

 

הוועדה למדרוג מורכבת מערוצי הטלוויזיה הארציים - קשת 12, רשת 13, כאן 11, חינוכית 23, ערוץ 9, הלא TV וערוץ 20, שהודיע היום על החלטתו לפרוש ממנה. כמו כן חברים בה גם איגוד הפרסום והרשות השנייה. כל אלה מממנים את פעילותה של הוועדה, לפי גודלם. כלומר התשלום השנתי של קשת גבוה משמעותית מזה שמשלם ערוץ 9. כעת חברי הוועדה יצטרכו לאתר מנכ"ל חדש במקומו של שם טוב.

 

הוועדה למדרוג מנסה בקושי רב להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים שהובילו לשינויים בהרגלי הצפייה של הצופה הישראלי. הוועדה למדרוג מודדת נתוני צפייה בטלוויזיה, אבל לא יודעת בשלב זה לחשב גם צפייה בפלטפורמות דיגיטליות וחברתיות, כלים חשובים מאד בהתנהלות של חלק מהחברים בה. חלק לא קטן מהישראלים צופים בשידורים באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים שאינם נמדדים. גם הרשתות החברתיות עדיין לא נדגמות, למרות שפעילות שידורית נרחבת של הגופים המשדרים מבוצעת דרכן.

 

המדידה בטלוויזיה מבוצעת על ידי חברת קנטאר מדיה. מזה כמעט שנתיים מנסים בוועדה למדרוג, בהובלתו של שם טוב, לצאת במכרז חדש שיכלול גם מדידת צפייה במסכים נוספים, כלומר צפייה באינטרנט באמצעות סמארטופונים, טאבלטים ומחשבים באמצעות אפליקציות חדשות.

 

שם טוב אישר את הפרטים לאייס: "הודעתי לחברי הוועדה על רצוני לסיים את עבודתי". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.