מיקרופון ערוץ 20
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

אחרי שנים של איומים: ערוץ 20 מודיע על פרישה מוועדת המדרוג

ערוץ 20 טוען שנים כי המדידה מקפחת אותו ולכן הרייטינג נמוך. במכתב למנכ"ל הוועדה למדרוג מודיע הערוץ על פרישה. כעת יתחיל מאבק האם החוזה מתיר פרישה מוקדמת
אלכסנדר כץ | (3)

ערוץ 20 החליט לפרוש מהוועדה למדרוג - כך נודע לאייס. היום (יום ה') שלחה הנהלת הערוץ מכתב למנכ"ל הוועדה למדרוג שמוליק שם טוב, בו הודיעה לו כי היא עומדת על החלטתה לסיים את הסכם ההתקשרות עם חברת קנטאר מדיה, שמבצעת את המדידה, בסוף פברואר.

 

במכתב נמסר כי מאז הצטרפות ערוץ 20 לוועדה, לא ניתן מענה אמיתי לשורה ארוכה של טענות שהועלו ובעיקרן, שהמדידה כפי שהיא מתבצעת כיום אינה משקפת כלל את המציאות ופוגעת באופן בלתי הפיך בהכנסות הערוץ. בפועל נתוני הצפייה של ערוץ 20 הם זניחים: בחלק משעות אחר הצהריים הרייטינג עומד על אפס אחוזים, בערב ובפריים-טיים על כ-1%. לעיתים נרשמים פיקים של כ-2%.

 

מזה מספר שנים שערוץ 20 מאיים לפרוש מהוועדה, לצד גופים נוספים כגון ערוץ 1 בזמנו, כאן 11 וגם ערוץ 9, ואף הרשות השנייה, החברה אף היא בוועדה. לערוץ הסכם עם קנטאר עם הסכם יציאה בסוף החודש. מאידך בוועדה למדרוג טוענים כי ההסכם יוכל להסתיים רק בסוף השנה. על פי הערכות, ערוץ 20 משלם לוועדה דמי חבר של כ-600 אלף שקלים בשנה, כך שהמחלוקת על אותם 10 חודשים היא למעשה סכסוך על כחצי מיליון שקלים.

 

בכל מקרה, מציב ערוץ 20 אופציה לביטול פרישתו, ומעמיד מספר תנאים שנראים בלתי אפשריים מבחינת הוועדה למדרוג. בין היתר מציע ערוץ 20, כמחווה של רצון טוב, להמשיך את התקשרותו עם קנטאר לתקופה של חודשיים נוספים כדי לתת לוועדה הזדמנות לפעול למתן מענה לסוגיות שהועלו בעבר, כגון מדידה עדכנית באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לרבות אפליקציה, מדידה של כל פלטפורמות הצפייה הקיימות, לרבות רשתות חברתיות והגדלת הפאנל הטלוויזיוני ל-2,000 חברים, שייצג את כלל האוכלוסייה בארץ, כולל האוכלוסייה ביו"ש. יש לציין כי כעת נמדדים 700 בתי אב, לאחר שנים בהם נמדדו 580 בתי אב.

 

גורמים בערוץ 20 אומרים כי בערוץ 20 בוחנים שיטות מדידה אחרות שישקפו נכונה לטענתם את שיעורי הצפייה בטלוויזיה. מאידך, יש לציין כי הכלי המוסכם כעת על המפרסמים, משרדי הפרסום והערוצים הוא המדידה של הוועדה למדרוג.

מנכ"ל הוועדה למדרוג שמוליק שם טוב אמר לאייס: "כל כמה חודשים ערוץ 20 מודיע כי בכוונתו לפרוש. גם היום הוא עשה זאת, ואז הודיע שזה יקרה עוד חודשיים. כשזה יקרה סופית, נראה מה עושים עם יתרת הסכום. לפי פרשנותנו, ערוץ 20 צריך לשלם את דמי החבר עד סוף השנה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הרקדן הכושל והריצפה העקומה. בסך הכל מסכנים, אין פרסומות (ל"ת)
    ערוץ קהילתי 24/02/2019 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני 21/02/2019 21:01
    הגב לתגובה זו
    התעלמות מחצי מיליון צופים ביהודה ושומרון זה הזוי לערוץ עשרים רייטינג הרבה יותר גבוה מהמדווח
  • הלוחש לעיתונאים 24/02/2019 13:21
    הגב לתגובה זו
    שמתוך חצי המיליון ל450 אלף אין כלל טלביזיה בבית. ובינינו הרי הערוץ הזה ברמה של שידורי מתנ"ס אידאולוגיה פשוט לא מספיקה כדי לצפות בו. צריך לדעת לעשות גם טלביזיה,בטח ובטח חדשות.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.