BRAIN HUB
צילום: יח"צ

גילי כהן מקים משרד פרסום מבוסס מומחים בשם BRAIN HUB

הסוכנות תעבוד עם "בורד" מומחים שכולל דמויות מעולם הקולנוע, התרבות, האקדמיה, חוקרי מוח, מומחי שיווק דיגיטלי ועוד
משה בנימין | (29)

8 חודשים לאחר פרישתו מהשותפות בקבוצת g group אותה הקים יחד עם איל ויפית גרינברג (ג.יפית) ואורן פלדמן, גילי כהן משיק בימים אלו סוכנות פרסום חדשה בשם BRAIN HUB.

הסוכנות שבה שותף גם גל בייסברג, בעליו של משרד הייעוץ התקשורתי GAL momc מוגדרת על ידם כ"סוכנות פרסום היברידית שתעסוק בפרסום בראיה סוציו-דיגיטלית, במחקר ובניית אסטרטגיה, קריאייטיב ומיתוג עם תפיסה חדשנית המותאמת לאתגרים הרבים הניצבים בפני המותגים, בעקבות תחום הפרסום המתפתח, הרגלי הצריכה המשתנים ושינויי התרבות הגלובאליים".

בפועל, בין המילים הגדולות שמלוות את הקמת החברה, הסוכנות תתבסס למעשה על צוות מומחים נרחב, כשמה כן היא, מעבדת מוחות שמורכבת מאנשים בעלי ניסיון רב מעולמות תוכן שונים, לאו דווקא שיווק או פרסום, מתוך האמונה שדווקא הם יוכלו לפצח בריפים, להציג פתרונות ולהציג למפרסמים ערך מוסף ייחודי.

 

צוות המומחים שהסוכנות יוצאת עמו לדרך הוא אכן אקלקטי ולא מהשפה לחוץ. ה"בורד" כפי שמכנים אותו בסוכנות פועל כמעין דירקטוריון שתפקידו להציע יכולות ניתוח מגוונות כדי להרחיב את פרספקטיבת הפיצוח. בשונה ממשרדי פרסום מסורתיים, בסוכנות נעזרים באנשי תרבות, מחקר, אסטרטגיה, תקשורת, פרסום, שיווק, אופנה וכלכלה.

בין בעלי התפקידים נמנה גם איש התקשורת יאיר אסולין סופר והוגה דעות ישראלי, בעל טור פופולרי בעיתון 'הארץ', שמונה לתפקיד סמנכ"ל אסטרטגיה ותוכן. עוד בצוות המומחים יונתן סטירין לשעבר שותף וסמנכ"ל קראייטיב באדלר חומסקי, יורם חישין הבעלים של גוצ'י וברברי ישראל, מוש דנון יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה ומבכירי המפיקים בישראל, ד"ר שירין אלחייק גולדמן חוקרת מוח, מדענית ויזמית חברתית, ד"ר אורן דיין מומחה בינתחומי בתחום השיווק הדיגיטלי, יניב קוממי חוקר, אנתרופולוג ויועץ אסטרטגי חברתי. 

עוד בצוות, ספי גבאי איש מחקר ואסטרטגיה המתמחה בקמעונאות ובניתוח התנהגות צרכנים, אבישי צדיק לשעבר סמנכ"ל אסטרטגיה בענבר מרחב ובאדלר חומסקי, שלמה שוהם, ראש האקדמיה למנהיגות גלובאלית בת-קיימא בישראל, שופט בדימוס ועוד.

מתוך האתר. חלק מצוות מומחי BRAIN HUB

 

"עולם השיווק משתנה ומשרדי פרסום בעלי מנגנונים מנופחים מתחלפים בגופים יעילים, חכמים, בעלי גמישות ופתיחות מחשבתית המותאמים למציאות המשתנה" אומר גילי כהן לאייס. "הסוכנות, מעצם מהותה ההיברידית, לא מוגבלת למדיום כזה או אחר, ובונה את האסטרטגיה הנכונה ביותר, מתוך יכולת להביאה לידי יישום בכל הפלטפורמות הקיימות ולעשות את זה עם בעלי המקצוע הטובים ביותר בתחומם, שלרוב משרדי הפרסום אינם יכולים להחזיק אותם". 

הסוכנות תעבוד לצד רשת affiliates suppliers של חברות מתחומים שונים בעולמות הפרסום והשיווק, שתשמש עבורם כזרוע המבצעת והמוציאה לפועל של הסוכנות. "המודל החדשני הוא זה שיעניק לסוכנות את היכולת לעבוד במודל רזה, מבלי להיות תלויים בתקציבי ענק במדיה, ההולכים ונעלמים ומאיימים על חברות הפרסום שצריכות "להאכיל את המפלצת" ועם יכולת משמעותית לפעול בזריזות ולהגיב במהירות לכל צורך שיווקי", אומר כהן. 

 

לדברי בייסברג, שותפו של כהן: "במרכזה של הסוכנות קיימת מעבדה ייחודית המורכבת מאוסף מוחות עשיר ומגוון המגיע מעולמות שונים, המהווים יחד מוח-על אחד מקורי, מקיף ועמוק המאפשר לנו מחשבה ופיצוח אסטרטגיה מתוך הקשרים רחבים ושונים. אין לי שום ספק שהנבחרת שלנו תצליח לפרוץ את גבולות הדמיון של עולם הפרסום והשיווק המוכר והמשועתק". 

יאיר אסולין, סמנכ"ל האסטרטגיה והתוכן של הסוכנות אומר: "בזמנים האלה, השבריריים, המשתנים בקצב מסחרר, אין ספק שמה שהמרחב העסקי בכלל ועולם הפרסום בפרט זקוקים לו יותר מכל הוא חשיבה אסטרטגית וקריאייטיבית רחבה הנובעת ממחשבת עומק על העולם, החיים והמגמות המתחוללות בו. פילוסופיה. להבחין בין מהות לטפל. להבין לעומק את הסיפור. רק עם חיפוש, דיוק, שאילת שאלות - מה שכל אדם וחברה זקוקים לו - אפשר להתפתח, לגדול, לעמוד באתגרים. וזו בדיוק הבשורה הגדולה של Brain Hub לעולם".

 

תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 26.
    נו? מה קורה עם זה? בטח מצליחים ממש (ל"ת)
    איתן 12/09/2019 12:04
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    תעשו גם כתבה על זה שהם סגרו? (ל"ת)
    אורלאל 28/07/2019 15:00
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    טוב נו.... אנשים צריכים לנסות להתפרנס (ל"ת)
    ארבל 10/03/2019 12:12
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    סוכנות על שתייצר דינמיקה מילולית עבור כל לקוח ועוד חרטא (ל"ת)
    יעל 20/02/2019 13:36
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    מוטי 16/02/2019 08:45
    הגב לתגובה זו
    תזכיר לי רק קמפיין פרסום שאתה חתום עליו? או בכלל מה בדיוק הקשר שלך לדיגיטל או פרסום בכלל... קיצר זה סוג של אפליקציית פרילנסרים.
  • 21.
    מי שהקים את קבוצת g group היו משפחת גרינברג ולובושיץ (ל"ת)
    דודי 15/02/2019 19:48
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    חרטא & ברטא בע"מ (ל"ת)
    לוח מודעות 14/02/2019 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    אני רואה שגילי כהן הלך בעקבות אמו (ל"ת)
    שולי 14/02/2019 15:15
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    מהתחום 14/02/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
    עושה את כל מה שהחבורה הזאת לא מצליחה לעשות... אנשים מפעם שמנסים לעשות רושם, פרילאנסרים שחוברים... נו באמת.
  • 17.
    אורן 14/02/2019 11:18
    הגב לתגובה זו
    הוליסטי לניתוח יכולות פרסומיות דיגיטליות, תוך שימוש בכלים חדשניים שיובילו את הלקוח תוך פיתוח יכולות מהותיות אשר יאפשרו התפתחות בתחום הפרסום והשיח.
  • חחחחחחחחחח טוב (ל"ת)
    איתן 14/02/2019 13:00
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחחחח.... (ל"ת)
    liri 26/02/2019 18:48
  • 16.
    סמי 14/02/2019 10:42
    הגב לתגובה זו
    מרוב דילוגים ו"חידושים" לא מבינים כבר רוצים האנשים
  • 15.
    שרון 14/02/2019 09:29
    הגב לתגובה זו
    ואם יצליח - נשלם לו
  • 14.
    כוכי 14/02/2019 09:28
    הגב לתגובה זו
    לא הבנתי מילה, ותאמינו לי, אני איש תוכן כבר 21 שנה. בהצלחה עם זה
  • 13.
    אדיר 14/02/2019 09:17
    הגב לתגובה זו
    לגמרי גורמת לי לרצות לבוא ולהיות לקוח. לגמרי . נראה מאוד רציני
  • 12.
    אלדד 14/02/2019 09:16
    הגב לתגובה זו
    לקח את גל (עוד אחד מרחובות) וכל אחד הלך ללקוח שלו ואמר לו "שומע, איכפת לך מדי פעם לשבת בישיבות ואני אציג את זה כאילו אתה טאלנט שלי?". איזה שטויות.... ילדים, אתם צריכים הרבה יותר מזה כדי לעלות למגרש של הגדולים.
  • 11.
    מיכל 14/02/2019 08:44
    הגב לתגובה זו
    זוג לא יוצלחים חסרי מעוף שפתחו "משרד" פרילנסרים. מספיק לזלזל בקוראים שלכם.
  • 10.
    ערן 14/02/2019 08:41
    הגב לתגובה זו
    אולי תעשו כמה פרויקטים ולא תמכרו אוויר
  • 9.
    מלעיזים 13/02/2019 21:32
    הגב לתגובה זו
    כמה קטן צריך להיות אדם שהוא בוחר להגיב בשליליות על משהו? לא מובן יאיר מוכשר הכי מגיע לך בהצלחה
  • 8.
    Omg 13/02/2019 21:10
    הגב לתגובה זו
    נו באמת ושוב נו באמת
  • 7.
    זומביט 13/02/2019 20:21
    הגב לתגובה זו
    לא ברור עד כמה משעמם לגילי כהן ואילו עודפי כסף נותרו לו לבזבז על מיזמים הזויים. שילך לבדוק מה עלה בגורלם של מיזמים דומים שנכשלו - למשל, המטבחון או הקבוצה של גלית שמחון.
  • עטר 19/02/2019 14:52
    הגב לתגובה זו
    שהוא שותף בה ועומדת ריקה
  • 6.
    אז בגדול מדובר בסוכנות פרילנסרים... עאלק בורד (ל"ת)
    יח"צ 13/02/2019 18:01
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ענת 13/02/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
    בואו תגרמו ללקוח הישראלי לשלם לטאלנטים האלה סכומים ראויים :) בסוף הכל מתחיל ונגמר בכך שבלי מדיה אין לזה הצדקה. בהצלחה
  • 4.
    כששני פחונים חוברים (ל"ת)
    אקסית 13/02/2019 17:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רותם 13/02/2019 16:57
    הגב לתגובה זו
    זאת חדשנות. בהצלחה חברים
  • 2.
    עוד סיפורי אלף לילה ולילה (ל"ת)
    אורן 13/02/2019 16:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מו דג 13/02/2019 16:35
    הגב לתגובה זו
    כי הוא היה כאורך הגלות... שיהיה בהצלחה, רק לא הבנתי החידוש, במקום פרילנסרים שיבואו למשרד, פרילנסרים שישבו בבית ויעזרו פר פרוייקט. היברידי. טוב, בהצלחה :)
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.