הפרסומאים של מרצ: יונתן סטירין, אדם בני ורני צלח הצטרפו
מרצ ממשיכה לגבש את הכוורת שלה לבחירות. לאייס נודע כי המפלגה גייסה מספר אנשי פרסום שיובילו את הקמפיין שלה לבחירות 2019. מדובר ביונתן סטירין, אדם בני ורני צלח.
סטירין לקח חלק בכל הקמפיינים הפוליטיים שהוביל ראובן אדלר בשנים שבהן עבד באדלר חומסקי. לסטירין עבר עשיר של 15 שנים באדלר חומסקי ומאז פרישתו עבד כעצמאי לצד זוגתו במסגרת חברת המיתוג שלהם תחת השם GY. בבחירות 2013 ליווה סטירין את ציפי לבני תחת מפלגת התנועה.
בני הוא מהקופירייטרים הוותיקים בענף הפרסום ואחד ממקימי copywise. לבני עבר עשיר בפרסום במשרדים כגון פוגל אוגליבי, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן וגיתם BBDO. ואילו צלח היה קופירייטר מעוטר ביהושע TBWA ומשם עבר לבאומן. גם הוא, כמו סטירין ובני, מוותיקי הקריאייטיב בישראל ונחשב לפרילנסר מבוקש מאז 2011, אז יצא לעצמאות.
את הקמפיין ינהל עופר שטרית, הבעלים של חברת ההפקות 'כפיים'. ראש מטה ההסברה הוא רן אהרון, לשעבר מנכ"ל משרד יחסי הציבור יוניק. מנהל דוברות הקמפיין הוא אלעד וולף, דובר מרצ בשנה האחרונה, ואילו מנהלת מטה ההסברה היא שרון אריאל, ששימשה עד לאחרונה כמנהלת השיווק של מכללת אפקה.
אתמול פורסם באייס דוד ורטהיים, עד לאחרונה עורך וואלה ברנז'ה, ישמש כראש מטה הדיגיטל של מרצ בקמפיין הבחירות לכנסת, ובמסגרת תפקידו, ינהל את האסטרטגיה התקשורתית של המפלגה ברשתות החברתיות.
בסקרים זוכה המפלגה ל-5-6 מנדטים, בדומה לתוצאות הבחירות האחרונות ב-2015, אז זכתה ב-5 מנדטים. בשיחה עם אייס, אומרת יו"ר המפלגה ח"כ תמר זנדברג כי האסטרטגיה של מרצ תמשיך לגרוס כי יש מפלגה אחת בשמאל הישראלי: "אין עוד שמאל חוץ מאיתנו. יש את הימין שחלקו אף גזען, יש את מפלגות המרכז שפוזלות לימין, וזהו. אנחנו השמאל האמיתי".
אבל יש לזכור, כי במערכות בחירות קודמות, לא מעט מפלגות מרכז "שתו" למרצ מנדטים, למרות הבידול שלה כשמאל מול אותן מפלגות. "נכון, ונצטרך להתמודד עם זה", אומרת זנדברג. "בקמפיין נגיד את האמת שלנו, ולא ננסה ליפות את העניינים מטעמי אסטרטגיה תקשורתית. אנחנו נהיה הפתעת הבחירות".
- 4.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 13/01/2019 17:25הגב לתגובה זו
- 3.שמאלנים מנותקים מדבררים שמלאנים מנותקים. הצלחה מובטחת (ל"ת)מיני סמול 13/01/2019 15:30הגב לתגובה זו
- 2.מאיר טפירו 11/01/2019 11:20הגב לתגובה זוחצי מהזמן חצי מהכסף
- 1.הנבחרת הכי טובה עד כה. בהצלחה (ל"ת)היחיד שיודע 10/01/2019 19:07הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
