הרדיו מזדקן - הצעירים צורכים יותר ויותר מוזיקה בסטרימינג
Music Biz ו-Audience Net פרסמו את דוח מעקב השמע על הרגלי צריכת המוזיקה של ארה"ב. הסקר בחן מגמות להאזנה בסטרימינג לפי דרישה, אותן מובילים בעיקר מאזינים צעירים, כמו כן האזנה לרדיו מסורתי ובעלות על רמקולים חכמים. כותרת תוצאות המחקר: A Growing disconnect! "ההתנתקות הולכת וגדלה - הצעירים מאזינים בזרימה לפי דרישה והמבוגרים עדיין מכוונים".
הסקר התקיים בחודש יולי 2018 וכלל מדגם של 3,000 משתתפים בגילאי 16 ומעלה שנבחרו לייצוג אוכלוסיית ארה"ב. זו לא הפתעה, אבל הסקר מראה שהרדיו המסורתי AM/FM מזדקן, והאזנה למוזיקה בסטרימינג ממשיכה בצמיחה משנה לשנה בעיקר בקרב דור מילניאלז (דור Y Millennials) שגדלה מ-24% ב-2016 ל-27% השנה. בקרב ההאזנה הכללית, תחנות הרדיו AM/FM עדיין מובילות את ההאזנה עם 31% אבל במגמת ירידה מ-35% בשנת 2016.
המחקר גם מציג את מגמת השינוי בהרגלי ההאזנה לפי גילאים כאשר עד גיל 34 האזנה בסטרימינג מועדפת על פני רדיו AM/FM. גילאי 34-44 משלבים את 2 הפורמטים, ובאופן כללי, וככל שאתה מבוגר יותר ומעל גיל 45, ישנה עדיין העדפה לרדיו המסורתי AM/FM/
בבדיקת משך זמן ההאזנה, הנתונים הפוכים: ככל שאנשים צעירים יותר, כך משך זמן ההאזנה למוזיקה גדול יותר: בגילאים 16-24 הנתון עומד על 175 דקות, בחתך הגילאים 25-34 הוא יורד ב-19 דקות, וכך הלאה – כאשר כל הגילאים המבוגרים דיווחו על פחות דקות האזנה למוזיקה.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחקר מציג גם את אמצעי המדיה המועדפים להאזנה למוזיקה, ומראה כי ההאזנה הפופולארית ביותר כיום היא במכשירי המובייל והסמארטפון. כמו כן, קיים בידול בין קבוצות הגילאים כאשר קבוצת גילאי 16-19 דיווחה על נתח של 7% בהאזנה למוזיקה באמצעות הרדיו מסורתי, ולעומתה קבוצות 45-65 ו-65+ דיווחו על נתח של 4% בהאזנה למוזיקה בסמארטפון.
לבסוף מציג הדוח את נתחי השוק של הרמקולים החכמים בארה"ב, כאשר אמאזון מוביל עם 42%, Google Home שנייה עם 12%, ושאר הרמקולים ממוקמים אחריהם. הדוח גם מצא כי לרמקולים החכמים יש השפעה גדולה על האזנה למוזיקה שכן זו הפעילות המובילה בקרב בעלי הרמקולים - עם 73%. בהמשך 65% מאזינים לרדיו ו-62% לפודקאסטים. מחצית מבעלי הרמקולים החכמים ציינו כי הם מקשיבים יותר למוזיקה מאז שרכשו את מכשיר הרמקול המחובר, ומשקיעים זמן רב יותר בהאזנה.
- דואגים לכם: קבלו את מדריך הפודקאסטים לשיווק ומדיה
- רבבות כותרים וזינוק במכירות: על תופעת הספרים המוקלטים
- 2018 תהיה שנת הפודקאסט והאודיו דיגיטל
- תחנות הרדיו צריכות כבר להתעורר לעולם הדיגיטלי
- פודקאסט וסטרימינג-רדיו: הנה מוצרי הפרסום האודיו-דיגיטליים
- עכשיו גם אתם תוכלו להפיק לעצמכם פרסומות רדיו
- כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
- על קמפיינים דיגיטליים ברדיו - והשירות החדש של רדיו הקצה
- ה-Smart Speaker: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים
- החגיגה הדיגיטלית ליובל שנים ל-Radio1 של BBC
- על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת את הפרסום ב-Spotify, ברדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים
- 3.מה עם אנשים ששומעים בעבודה 9-10 שעות מספוטיפיי ואפל (ל"ת)רון 27/10/2019 15:33הגב לתגובה זו
- 2.oferdesade 25/10/2018 14:39הגב לתגובה זורק עכשיו הם מגלים? מה אנחנו, באמצע היקום? העולם עדיין שטוח? מוצא האדם מהאדמה? ואישתו מהצלע?
- 1.מה זה רדיו? (ל"ת)מה זה רדיו 11/10/2018 15:33הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
