רדיו דיגיטלי תדר
צילום: Istock
טור

הרדיו מזדקן - הצעירים צורכים יותר ויותר מוזיקה בסטרימינג

אמריקאים עד גיל 34 מאזינים למוזיקה בסטרימינג יותר מאשר ברדיו מסורתי - כך עולה ממחקר בארה"ב. כפועל יוצא, ככל שאתה צעיר יותר אתה גם מאזין יותר למוזיקה
דרור גנות | (3)

Music Biz ו-Audience Net פרסמו את דוח מעקב השמע על הרגלי צריכת המוזיקה של ארה"ב. הסקר בחן מגמות להאזנה בסטרימינג לפי דרישה, אותן מובילים בעיקר מאזינים צעירים, כמו כן האזנה לרדיו מסורתי ובעלות על רמקולים חכמים. כותרת תוצאות המחקר: A Growing disconnect! "ההתנתקות הולכת וגדלה - הצעירים מאזינים בזרימה לפי דרישה והמבוגרים עדיין מכוונים".

 

הסקר התקיים בחודש יולי 2018 וכלל מדגם של 3,000 משתתפים בגילאי 16 ומעלה שנבחרו לייצוג אוכלוסיית ארה"ב. זו לא הפתעה, אבל הסקר מראה שהרדיו המסורתי AM/FM מזדקן, והאזנה למוזיקה בסטרימינג ממשיכה בצמיחה משנה לשנה בעיקר בקרב דור מילניאלז (דור Y Millennials) שגדלה מ-24% ב-2016 ל-27% השנה. בקרב ההאזנה הכללית, תחנות הרדיו AM/FM עדיין מובילות את ההאזנה עם 31% אבל במגמת ירידה מ-35% בשנת 2016.

 

המחקר גם מציג את מגמת השינוי בהרגלי ההאזנה לפי גילאים כאשר עד גיל 34 האזנה בסטרימינג מועדפת על פני רדיו AM/FM. גילאי 34-44 משלבים את 2 הפורמטים, ובאופן כללי, וככל שאתה מבוגר יותר ומעל גיל 45, ישנה עדיין העדפה לרדיו המסורתי AM/FM/

 

בבדיקת משך זמן ההאזנה, הנתונים הפוכים: ככל שאנשים צעירים יותר, כך משך זמן ההאזנה למוזיקה גדול יותר: בגילאים 16-24 הנתון עומד על 175 דקות, בחתך הגילאים 25-34 הוא יורד ב-19 דקות, וכך הלאה – כאשר כל הגילאים המבוגרים דיווחו על פחות דקות האזנה למוזיקה.

 

המחקר מציג גם את אמצעי המדיה המועדפים להאזנה למוזיקה, ומראה כי ההאזנה הפופולארית ביותר כיום היא במכשירי המובייל והסמארטפון. כמו כן, קיים בידול בין קבוצות הגילאים כאשר קבוצת גילאי 16-19 דיווחה על נתח של 7% בהאזנה למוזיקה באמצעות הרדיו מסורתי, ולעומתה קבוצות 45-65 ו-65+ דיווחו על נתח של 4% בהאזנה למוזיקה בסמארטפון.

 

לבסוף מציג הדוח את נתחי השוק של הרמקולים החכמים בארה"ב, כאשר אמאזון מוביל עם 42%, Google Home שנייה עם 12%, ושאר הרמקולים ממוקמים אחריהם. הדוח גם מצא כי לרמקולים החכמים יש השפעה גדולה על האזנה למוזיקה שכן זו הפעילות המובילה בקרב בעלי הרמקולים -  עם 73%. בהמשך 65% מאזינים לרדיו ו-62% לפודקאסטים. מחצית מבעלי הרמקולים החכמים ציינו כי הם מקשיבים יותר למוזיקה מאז שרכשו את מכשיר הרמקול המחובר, ומשקיעים זמן רב יותר בהאזנה.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת את הפרסום ב-Spotify, ברדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מה עם אנשים ששומעים בעבודה 9-10 שעות מספוטיפיי ואפל (ל"ת)
    רון 27/10/2019 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    oferdesade 25/10/2018 14:39
    הגב לתגובה זו
    רק עכשיו הם מגלים? מה אנחנו, באמצע היקום? העולם עדיין שטוח? מוצא האדם מהאדמה? ואישתו מהצלע?
  • 1.
    מה זה רדיו? (ל"ת)
    מה זה רדיו 11/10/2018 15:33
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.