הרדיו מזדקן - הצעירים צורכים יותר ויותר מוזיקה בסטרימינג
Music Biz ו-Audience Net פרסמו את דוח מעקב השמע על הרגלי צריכת המוזיקה של ארה"ב. הסקר בחן מגמות להאזנה בסטרימינג לפי דרישה, אותן מובילים בעיקר מאזינים צעירים, כמו כן האזנה לרדיו מסורתי ובעלות על רמקולים חכמים. כותרת תוצאות המחקר: A Growing disconnect! "ההתנתקות הולכת וגדלה - הצעירים מאזינים בזרימה לפי דרישה והמבוגרים עדיין מכוונים".
הסקר התקיים בחודש יולי 2018 וכלל מדגם של 3,000 משתתפים בגילאי 16 ומעלה שנבחרו לייצוג אוכלוסיית ארה"ב. זו לא הפתעה, אבל הסקר מראה שהרדיו המסורתי AM/FM מזדקן, והאזנה למוזיקה בסטרימינג ממשיכה בצמיחה משנה לשנה בעיקר בקרב דור מילניאלז (דור Y Millennials) שגדלה מ-24% ב-2016 ל-27% השנה. בקרב ההאזנה הכללית, תחנות הרדיו AM/FM עדיין מובילות את ההאזנה עם 31% אבל במגמת ירידה מ-35% בשנת 2016.
המחקר גם מציג את מגמת השינוי בהרגלי ההאזנה לפי גילאים כאשר עד גיל 34 האזנה בסטרימינג מועדפת על פני רדיו AM/FM. גילאי 34-44 משלבים את 2 הפורמטים, ובאופן כללי, וככל שאתה מבוגר יותר ומעל גיל 45, ישנה עדיין העדפה לרדיו המסורתי AM/FM/
בבדיקת משך זמן ההאזנה, הנתונים הפוכים: ככל שאנשים צעירים יותר, כך משך זמן ההאזנה למוזיקה גדול יותר: בגילאים 16-24 הנתון עומד על 175 דקות, בחתך הגילאים 25-34 הוא יורד ב-19 דקות, וכך הלאה – כאשר כל הגילאים המבוגרים דיווחו על פחות דקות האזנה למוזיקה.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחקר מציג גם את אמצעי המדיה המועדפים להאזנה למוזיקה, ומראה כי ההאזנה הפופולארית ביותר כיום היא במכשירי המובייל והסמארטפון. כמו כן, קיים בידול בין קבוצות הגילאים כאשר קבוצת גילאי 16-19 דיווחה על נתח של 7% בהאזנה למוזיקה באמצעות הרדיו מסורתי, ולעומתה קבוצות 45-65 ו-65+ דיווחו על נתח של 4% בהאזנה למוזיקה בסמארטפון.
לבסוף מציג הדוח את נתחי השוק של הרמקולים החכמים בארה"ב, כאשר אמאזון מוביל עם 42%, Google Home שנייה עם 12%, ושאר הרמקולים ממוקמים אחריהם. הדוח גם מצא כי לרמקולים החכמים יש השפעה גדולה על האזנה למוזיקה שכן זו הפעילות המובילה בקרב בעלי הרמקולים - עם 73%. בהמשך 65% מאזינים לרדיו ו-62% לפודקאסטים. מחצית מבעלי הרמקולים החכמים ציינו כי הם מקשיבים יותר למוזיקה מאז שרכשו את מכשיר הרמקול המחובר, ומשקיעים זמן רב יותר בהאזנה.
- דואגים לכם: קבלו את מדריך הפודקאסטים לשיווק ומדיה
- רבבות כותרים וזינוק במכירות: על תופעת הספרים המוקלטים
- 2018 תהיה שנת הפודקאסט והאודיו דיגיטל
- תחנות הרדיו צריכות כבר להתעורר לעולם הדיגיטלי
- פודקאסט וסטרימינג-רדיו: הנה מוצרי הפרסום האודיו-דיגיטליים
- עכשיו גם אתם תוכלו להפיק לעצמכם פרסומות רדיו
- כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
- על קמפיינים דיגיטליים ברדיו - והשירות החדש של רדיו הקצה
- ה-Smart Speaker: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים
- החגיגה הדיגיטלית ליובל שנים ל-Radio1 של BBC
- על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
דרור גנות הוא מנכ"ל ADIO המשווקת את הפרסום ב-Spotify, ברדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים
- 3.מה עם אנשים ששומעים בעבודה 9-10 שעות מספוטיפיי ואפל (ל"ת)רון 27/10/2019 15:33הגב לתגובה זו
- 2.oferdesade 25/10/2018 14:39הגב לתגובה זורק עכשיו הם מגלים? מה אנחנו, באמצע היקום? העולם עדיין שטוח? מוצא האדם מהאדמה? ואישתו מהצלע?
- 1.מה זה רדיו? (ל"ת)מה זה רדיו 11/10/2018 15:33הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
