חובב צילום? כך תבחר נכון חצובה

כתיבת המומחים |

חצובה מתאימה ואיכותית ותפעול נכון שלה הם גורמים המשפיעים על איכות הצילום שלכם לא פחות מאשר גורמים "ברורים" אחרים, דוגמת סוג המצלמה, גודל העדשה וכו'. לכן, בחירה נכונה ומושכלת של חצובה היא חשובה עבור חובבי צילום מושבעים, כמו גם עבור צלמים מקצועיים. מכיוון שתחום הצילום מפותח ועשיר כל כך במוצרים ובקריטריונים שונים עבור כל מצלמה או מוצר נלווה, גם בתחום החצובות ניתן למצוא כיום אינספור סוגים ודגמים שונים, ואינספור מאפיינים שונים עבור כל חצובה. כיצד, אם כן, ניתן לעשות סדר ולבחור חצובה נכונה ומתאימה? להלן המאפיינים החשובים העיקריים שיש להכיר בבואנו לרכוש חצובה, על מנת שאכן נרכוש את החצובה המתאימה והאיכותית ביותר מבחינתנו, כזו אשר תשדרג את תחביב הצילום שלנו ותאפשר לנו להשיג תוצאות מדהימות –

 

ממה עשויה החצובה – בגדול, ישנם שני חומרים עיקריים מהם עשויות מרבית החצובות – אלומיניום או סיבי פחם. עבור צלמים חובבים, חצובות אלומיניום לרוב מתאימות יותר שכן הן זולות יותר, ומשאירות יותר תקציב לאביזרים חשובים נוספים דוגמת עדשות וכו'. בעוד חצובות מסיבי פחם הן יקרות יותר, יתרונן העיקרי הוא המשקל – חצובות אלו קלות יותר, ולכן מתאימות במיוחד לצלמים מקצועיים אשר מסתובבים עם המצלמה ממקום למקום במשך שעות ארוכות, ופעמים רבות סוחבים בעצמם גם את החצובה

 

אורך החצובה כאשר היא סגורה – זהו נתון שחשוב מאוד לקחת בחשבון, ושצלמים חובבים רבים נוטים להתעלם ממנו בעת הקנייה, ומצטערים על כך לאחר מכן. חפשו את המידה הזו כאשר אתם מתלבטים בין אלטרנטיבות שונות – אורך החצובה כאשר היא סגורה ומקופלת חשוב ביותר, שכן אם היא ארוכה מדי יהיה לכם הרבה פחות נוח וקל לקחת אותה לכל מקום אליו אתם הולכים, מה שכדאי לעשות במידה ואתם חובבי צילום המעוניינים שתמיד המצלמה, ועימה גם החצובה, יהיו זמינות לתעד.

 

משקל החצובה – המשקל הוא קריטריון מעט "טריקי" – מצד אחד אנחנו רוצים חצובה קלה יחסית, על מנת שנוכל לסחוב אותה ללא בעיות ממקום למקום ואפילו בטיולים רגליים. מצד שני, אנחנו רוצים שלחצובה יהיה משקל בסיסי מסוים על מנת שתהיה יציבה ולא תזוז מכל משב רוח קטן. לכן, יש למצוא את האיזון הנכון והמתאים ספציפית עבורכם

 

כמה שלבים יש לרגלי החצובה – חצובות שונות נבדלות גם במספר השלבים שיש לרגליים שלהן – שני שלבים, שלושה ואפילו ארבעה בחלק מהחצובות. בעוד למרבית החצובות ישנן שלושה שלבים, קיימת אפשרות גם של ארבעה שלבים על מנת לאפשר אורך קצר יחסית בעת שהחצובה סגורה ומקופלת. אפשרות זו נוחה במיוחד לטיולים ולמי שמעוניין לסחוב את החצובה למקומות רבים בלי שתתפוס יותר מדי מקום.

 

לסיכום, הקריטריונים שהוזכרו לעיל, כמו גם מספר קריטריונים נוספים, יכולים לתת לכם תמונה טובה ומלאה יחסית בנוגע לחצובה הספציפית המתאימה ביותר עבורכם. מעל הכל, כדאי להקדיש מספיק זמן לביצוע מחקר ולבחינה של כמה שיותר סוגים שונים של חצובות, בטרם הרכישה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.