ניו יורק טיימס ארה"ב
צילום: Bizportal

ניו יורק טיימס: זינוק במינויי הדיגיטל, ירידה בהכנסה מפרסום

מדוחות החברה עולה כי לעיתון יש 2.9 מיליון לקוחות בדיגיטל מתוך 3.8 מיליון בכלל, וזרוע הדיגיטל אחראית על 99 מיליון ד' מההכנסות. הכנסותיה הכלליות עלו ב-2%
אלכסנדר כץ | (1)

עיתון הניו יורק טיימס נהנה מגידול בהכנסות בזכות זרוע הדיגיטל שלו. על פי דיווח של החברה אתמול (יום ד') בדוחות לרבעון השני, עולה כי מספר לקוחות הדיגיטל גדל ב-109 אלף, וכך יוצא שמספר לקוחות הדיגיטל עומד כעת על 2.9 מיליון מנויים, מתוך 3.8 מיליון לקוחות בכלל.

 

זרוע הדיגיטל אחראית על 99 מיליון דולר הכנסות ברבעון השני של 2018, זינוק של 20% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שלפני כן, אז המספר עמד על קצת יותר מ-80 מיליון. בסך הכל רשמה החברה עלייה של 2% בהכנסותיה הכלליות, לכדי 415 מיליון דולר, ולרווח של כמעט 24 מיליון דולר.

 

ולמרות הזינוק במספר המינויים הדיגיטליים, החברה רשמה ירידה של 7.5% בהכנסות שלה מפרסום בדיגיטל לרמה של 51 מיליון דולר ברבעון, ובסך הכל ירידה של 10% בהכנסות בכלל. ההכנסות מהפרינט עמדו ברבעון השני על 68 מיליון דולר. הרווח התפעולי זינק מ-26.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2017, ל-40 מיליון דולר כעת, עלויות התפעול ירדו מ-379 מיליון דולר ל-373 מיליון, בין היתר בשל עלויות פיטורים נמוכות יותר.

 

בצל הנתונים הלא רעים לרבעון השני, מניית העיתון דווקא צנחה אתמול ב-6.5% בנסד"ק, ועמדה על 22.70 דולר למנייה, עדיין רחוק מהשפל של 16.95% שנרשם בשנה האחרונה. שווי קבוצת הניו יורק טייס עומד על 3.79 מיליארד דולר.

 

שוק הפרינט העולמי, ובכלל זה גם הישראלי, מנסה למצוא הכנסות בעולם הדיגיטל, ולא מעט עיתונים עוברים לשיטת חומת תשלום, כלומר תשלום עבור קריאת כתבות באינטרנט. בישראל עבר הארץ למודל זה כבר לפני קצת יותר מ-5 שנים, בהמשך ניסה זאת גם גלובס – אבל הפסיק בסופו של דבר את המהלך, ולאחרונה TheMarker, היומון הכלכלי של הארץ, החל אף הוא לסגור כתבות לקריאה רק בתשלום של 45 שקלים לחודש או 420 לשנה. כמו כן דווח בגלובס כי אתר ynet בוחן אף הוא חומת תשלום על חלק מתכניו. 

 

העיתונים הישראלים אינם חברות ציבוריות ולכן לא חושפים את נתוניהם הכספיים, אבל בקבוצת הארץ אומרים כי מספר לקוחות הדיגיטל של עיתון הארץ עומד על מעל 35 אלף, ולאחר שלו באנגלית – כ-20 אלף, והכנסותיו נאמדים מהדיגיטל ביותר מ-20 מיליון שקלים בשנה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כותרת והקשר חיוביים לקריסה נוספת של פוחלץ ניו יורק טיימ (ל"ת)
    FAKE 09/08/2018 22:40
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.