מנכ"ל CBS שתמך בקמפיין #MeToo - מואשם בהטרדות מיניות
רשת CBS חוקרת תלונות נגד המנכ"ל שלה לזלי מונבס, לאחר שמגזין ניו יורקר דיווח על 6 עדויות של נשים על תקיפה או הטרדה מינית שביצע בהן לכאורה מונבס. על הפרסום בניו יורקר חתום רונן פארו, מי שחשף בשנה שעברה את פרשת הארווי ויינשטיין, תחקיר שהוליד את תנועת #MeToo והביא לו את פרס הפוליצר.
על פי התחקיר שפורסם ביום שישי, עולה כי 6 נשים שעבדו תחתיו סיפרו כי הוטרדו על ידו מאז סוף שנות ה-80 – אז עוד היה מפיק בפועל של רשת פוקס, ועד תחילת שנות ה-2000. 4 מן סיפרו כי נגע בהן ונשק להם בניגוד לרצונן, וה-2 האחרות סיפרו כי הוא אף איים עליהן כי יהרוס להן את הקריירה המקצועית. גורמים ברשת סיפרו כי מעשיו לכאורה של מונבס לא הסתכמו ב-6 השנים האלה, וכי היו מקרים נוספים.
בין היתר סיפרה השחקנית אליאנה דגלאס כי מונבס זימן אותה למשרדו בשנת 1997, כשעבדה על פיילוט לרשת, וביקש לנשק אותה. לדבריה הוא אחז אותה בחוזקה ונישק אותה באלימות, והתחכך בה לאחר שהפשיל את חצאיתה. בהמשך כשעבדו ברשת על הפרויקט שלה, אמר לה כי היא לא תעבוד יותר ב-CBS.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.