הזוכה ב'תרמנו במשרד': "שמחים וגאים, חיפשנו עמותה שבאמת צריכה עזרה"
ההפתעה המרעננת בתחרות פרסום העמותות תרמנו במשרד של חברת שילוט החוצות נור ואתר אייס, הייתה ללא ספק משרד הפרסום Blanco שהצליח להכניס 2 עבודות לשלישייה הזוכה, אחת למקום הראשון עבור עמותת "לא מפקירים פצועים בשטח" ואחת למקום השלישי עבור עמותת "עתיד הנגב המערבי".
2 העבודות הזוכות דורגו גבוה הן בהצבעת השופטים שבחרה את 10 המודעות שעוברות לשלב הגמר והן בקרב הגולשים שהצביעו ל-10 העבודות והעניקו להן פרסי ארד, כסף וזהב. העבודה הזוכה בתחרות (שהייתה צמודה מאד) העלתה למודעות את נושא הלם הקרב שבמדינה רווית מלחמות כמו ישראל הוא בעל משמעות רבה. העבודה במקום השלישי הייתה האקטואלית ביותר מבין אלו שהוגשו לתחרות והציגה את עפיפוני התבערה שמבעירים את שדותיהם של תושבי עוטף עזה.
בשיחה עם אייס לאחר הזכייה אמר מנכ"ל משרד הפרסום אביתר סדון כי "זו שמחה וגאווה גדולה לקחת חלק במשהו שיש בו תרומה לקהילה, ולעשות בסופו של דבר מעשה טוב שמייצר אפקט מאוד חשוב לקהילה ובכלל. אני גאה בצוות שעבד על 2 הקמפיינים וכמובן על הקריאייטיב שזכה – הם לקחו את זה ברצינות וזה היה להם חשוב".
-איך הגיבו העובדים?
"שמחו מאד והיו מאושרים. הם היו במתח וחיכו לזה אחרי שראו שהמודעה עלתה לגמר וביקשו מחברים ומשפחה שיפרגנו ויצביעו. הייתה שמחה אמתית - כשאתה בא עם כוונה אמתית היקום מחזיר לך בחזרה".
סדון מספר עוד כי התחרות הייתה הטריגר לקשר עם העמותה. "לא הכרנו אותה לפני והקשר נוצר בגלל התחרות". הדרך לעמותה שנבחרה לא הייתה קלה ומהירה כפי שמסביר סדון: "היו הרבה עמותות שזה לא עניין אותן וכאלו שהתעקשו על איך הם רוצים שייראו הדברים. היינו צריכים להסביר להם שמה שחשוב זה הקריאייטיב ובסוף מצאנו את העמותה שהתאימה לנו. חיפשנו עמותה שבאמת צריכה עזרה וקשה לה. לא כזו שכולם מכירים אותה ולא עמותה שרוויה בכספים ותרומות. אני שמח שהשגנו את כל היעדים - גם לזכות וגם לתת תרומה אמתית לעמותה שזה באמת ישפיע עליה".
על התהליך שמאחורי הקונספט הקריאייטיבי אומר סדון, כי "ב'לא מפקירים פצועים בשטח' ההתמודדות הייתה בהשראת הסדרה "בשבילה גיבורים עפים" ולכן רצינו להציג את עולם התוכן הזה. נושא הלם הקרב נוגע להרבה אנשים שחיים בינינו ומתמודדים עם תהליך מאוד מורכב שהוא פועל יוצא של רצון טוב להילחם בשביל כולנו. יש לנו אג'נדה מאחורי המודעה הזו - לפי דעתי הגיבורים האלה צריכים לקבל את כל העזרה הנדרשת כי זה מגיע להם על מה שהם נתנו עבורנו".
עמותת 'לא מפקירים פצועים בשטח' הוקמה על ידי רס"ן (במיל') שי קוזלובסקי - מפקד ביחידת הנדסה קרבית המוכר על ידי צה"ל כהלום קרב. בשנת 2013 התחיל לחלץ, לארח ולטפל בהלומים, בקרוואן שהציב בחצר המשק של הוריו במושב ישע שבנגב. באוגוסט 2016 הקים עם חברים את 'לא מפקירים פצועים בשטח', רכש 2 קרוואנים נוספים והעמותה מארחת ומטפלת בעשרה עד 20 הלומים מתחלפים בכל עת.
מאחורי המודעה השנייה שעוסקת בטרור העפיפונים עומד סיפור אישי. "במודעה השנייה הארטית שעבדה עליו היא במקור דרומית, מקיבוץ מדרום, וזו בהחלט מציאות שחשוב לנו להציף אותה ולשתף אותה", מסביר סדון. "לא תמיד אתה שם לב למה שקורה בפריפריה ומבחינתנו התחרות הייתה הזדמנות מצוינת לדבר על נושא טרור העפיפונים. במבצע צוק איתן גם עשינו קמפיין שדיבר על הנושא - 'כשאתה אדום אני אדום' וגם שם העלינו את מצב תושבי הפריפריה הדרומית לשיח. עם ישראל הוא עם אחד בסופו של דבר ולפעמים ביומיום אתה מפספס סיטואציות שחלק מהמדינה מתמודד איתן וחווה אותן וזו הייתה הזדמנות נפלאה מבחינתנו. אני שמח מאוד שזה קרה".
התנועה לעתיד הנגב המערבי הוקמה כדי לקדם את הביטחון האישי והחוסן הקהילתי של תושבי הנגב המערבי, לסייע במימוש זכויות לתושבי הנגב ובניית קהילה פעילה מעורבת ומשפיעה על סדר היום הציבורי. התנועה פועלת לקידום מסר חברתי ופוליטי שמציב אלטרנטיבה לשיח הפוליטי הכלל ארצי ולתפישה הביטחונית המסורתית לפיה ניהול העימות עם הפלסטינים (ולא רק ברצועת עזה) ינוהל באמצעים צבאיים בלבד. מנגד, התנועה מבקשת להרחיב את החזון גם לרמה המדינית – בבחינת מה שאפשרי וישים.
קרדיטים// לא מפקירים פצועים בשטח
מנהל קריאייטיב: איתי גלאון
ארט: יובל שפירא
קופירייטר: צור נויפלד
תקציבאית: לידור דיין
קרדיטים// העמותה לעתיד הנגב המערבי
מנהל קריאייטיב: איתי גלאון
ארט: נעם לוקר
קופירייטר: אור רמס
ביצועיסט: גל דיסני
תקציבאית: לידור דיין
- 4.מכללת טפיר 17/07/2018 10:24הגב לתגובה זוצור נויפלד, כל הכבוד!
- 3.אלופים (ל"ת)אלישע 16/07/2018 13:51הגב לתגובה זו
- 2.אלחשע 16/07/2018 13:44הגב לתגובה זומשרדעים אנשים רגישים מקצוענים ומנכל מדהים ישר כח עלו והצליחו אמן
- 1.יעקב שרביט 16/07/2018 13:12הגב לתגובה זואביתר אתה גדול מהחיים..על הכבוד לך ולצוות ננפלא שלך.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
