פוליצר לנ"י טיימס ולניו יורקר על חשיפת ההטרדות של ויינשטיין

ניו יורק טיימס חשף, הניו יורקר הוסיף עדויות נוספות - ובעולם התעוררה תנועת #MeToo. פוליצר לווישנגטון פוסט וניו יורק טיימס על "רוסיה גייט"
אלכסנדר כץ | (2)

חשיפת עבירות המין של המפיק ההוליוודי הארווי ויינשטיין, שהתפתחה לקמפיין #MeToo, עמדה במוקד תשומת הלב בהכרזה של אוניברסיטת קולומביה אמש (יום ב') על הזוכים בפרס הפוליצר, פרס התקשורת היוקרתי והנחשב ביותר בעולם.

 

בקטגוריית "שירות לציבור" קיבלו יחדיו הניו יורק טיימס וניו יורקר פרס על חשיפת עבירות המין של ויינשטיין, שעל פי החשד אנס והטריד מינית עשרות שחקניות במשך שנים רבות. הפרסום הראשון היה בניו יורק טיימס, וכמה ימים לאחר מכן – נחשפו פרטים נוספים בניו יורקר. חשיפות אלה טלטלו את הוליווד, אמריקה והעולם כולו, והניבה כאמור את תנועת MeToo ולשיח העולמי על הטרדות מיניות. קמפיין ה-Metoo גם קיבל בדצמבר האחרון את "איש השנה" של מגזין טיים האמריקאי.

"איש השנה" של מגזין TIME: נשות קמפיין MeToo# (צילום שער מגזין TIME)

הניו יורק טיימס זכה יחד עם הוושינגטון פוסט זכו בקטגוריית "הסיקור הלאומי" על סיקור פרשת "רוסיה גייט" במסגרתה עלה החשד ומתבסס בשנה האחרונה להתערבות רוסית של האקרים בבחירות לנשיאות ארה"ב לטובתו של דונלד טראמפ.

 

לוושינגטון פוסט ניתן הפוליצר על התחקיר שחשף כי המועמד הרפובליקני לסנאט באלבמה, רוי מור, הטריד מינית נערות. בעקבות הפרסום, הוא הפסיד את הבחירות ליריב דמוקרטי.

 

סוכנות הידיעות רויטרס זכתה בפרס הסיקור הבינ"ל על הסיקור של המלחמה שמנהל נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בסוחרי הסמים בארצו. הסוכנות זכתה בפרס נוסף בקטגוריית הצילום, על סיקור רצח העם של בני הרוהינגה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בא 17/04/2018 10:20
    הגב לתגובה זו
    בכלא .
  • 1.
    בא 17/04/2018 10:19
    הגב לתגובה זו
    קומוניסטים יהיה הגיוני וחשוב יותר ,נראלי שכולם שכחו .וכולם ישלמו ביוקר על זה .
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.