דואגים לכם: קבלו את מדריך הפודקאסטים לשיווק ומדיה
האזנה לפודקאסטים מתקיימת לרוב באפליקציות בסמארטפון, בעיקר בדרכים (פקקים), בבית, בפעילות ספורט ופנאי, ניתן להאזין גם במחשב למי שמאזין בזמן העבודה דרך אתרים, קידומי תוכן ורשתות חברתיות. האפליקציות מאפשרות לעיין בספריות הפודקאסטים והפרקים, לבצע חיפוש (לפי שם, קטגוריות, מובילים וכו') להירשם (subscription) ולקבל הודעות פוש על פרקים חדשים וכמובן להאזין בלחיצה על כפתור play.
אז כשכולם מדברים על פודקאסטים, החלטנו לעשות מדריך קצרצר על פודקאסטים בעברית בנושאי שיווק, פרסום, מדיה ודיגיטל. podcasts מובנת במכשיר עצמו של Apple iTunes דרכה תוכלו להגיע לכל פודקאסט בעולם. אם יש לכם אנדרואיד, אז אתם צריכים להוריד אפליקציית פודקאסט, אחת הנפוצות היא podcast addict אבל יש גם אחרות מעולות.
לבעלי האייפון יש אפליקציית
ומה יש לנו בתפריט?
אז לפני שאתם מתמכרים לפודקאסטים במגוון נושאים כמו מדע, היסטוריה, טכנולוגיה, ספורט, פוליטיקה, שיווק, מתח, דרמה ועוד, בכל השפות ובכל התחומים. ויש גם המלצות, ורשימות מובילות ושוק שלם של פרסום הנבנה סביב. להלן מספר פודקאסטים מומלצים בעברית לקהילה שלנו: שיווק, פרסום, מדיה, דיגיטל – האזנה נעימה!
פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחה מעמיקה על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל, בשיתוף ADIO רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי ואייס. עד כה הופקו 35 פרקים, ממוצע של כ-60 דקות לפרק עם מיטב האשיות הבכירות בשוק הפרסום. לינק לעמוד הפרקים באייס.
EARCATCHER - מירן פחמן: פודקאסט שבועי קבוע גם באתר אייס שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום ומוגש על ידי הפרסומאי מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום
מנהלי שיווק מצייצים, בכל תכנית אבי זיתן בעל סוכנות זיתן אסטרטגיה ושיווק מארח איש שיווק מוביל לשיחה המשלבת בין האישי למקצועי ומאחורי הקלעים של המהלכים השיווקיים ולקבל השראה שיווקית. הפודקאסט מכוון לפרקים קצרים בלבד של 12-15 דקות בממוצע ומוקלט באולפני BZ של איתי סוויסה, מוגש בשיתוף אמיר שניידר ו- ADIO רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי. עד כה הופקו 12 פרקים בהשתתפות סמנכ"לי ומנהלי שיווק מובילים בשוק. לינק לעמוד הפרקים במנהלי שיווק מצייצים.
שיווק ON THE GO - אבי זיתן ומנהלי שיווק מצייצים: פודקאסט שבועי מבית קהילת
רדיו תל אביב 102FM בפודקאסט מרענן על שיווק דיגיטלי. בכל פרק מארחת מיכל דמויות ואושיות בכירות משוק המדיה והדיגיטל, כל פרק כולל טיפים והמלצות סביב השירות בו עוסקים. עד כה הופקו 35 פרקים בממוצע 30 דקות לפרק. לינק לעמוד הפרקים ברדיו תל אביב.
FEED ME - מיכל שרייבר ורדיו תל אביב: פיד מי מזון מפוקסל למחשבה של מיכל שרייבר, מנכ"לית סוכנות web-done ויחד עם
Gefenteam בפודקאסט מעורר השראה דרך סיפור של מנהלים פורצי דרך. בכל פרק מארח דמויות ייחודיות שהצליחו בגדול ומנסה לזקק את סוד הקסם שלהן. חצי שעה של השראה וחדשנות למנהלים, יזמים וכל מי שאוהב ללמוד וגם, איך אפשר ליישם את הכללים הללו בחיים של כולנו. עד כה הופקו 14 פרקים. לינק לעמוד הפרקים באתר של gefenteam.
חצי שעה של השראה - ערן גפן: ערן גפן, מנכ"ל ומייסד סוכנות הקריאייטיב והחדשנות- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
עושים היסטוריה' צולל בכל פרק לעומקו של נושא בתחומי השיווק הדיגיטלי מכל היבטיו ומארח יחד עם רן לוי מומחי שיווק דיגיטלי בהתאם לנושא: SEO, לינקים, סקריפט, חיפוש, רשימות דיוור, שיווק לפי דורות ועוד. פודקאסט מכוון ליזמים, עסקים קטנים ויוצרי תוכן ברשת. עד כה הופקו 30 פרקים בממוצע 60 דקות. לינק לעמוד הפרקים בעושים היסטוריה.
עושים שיווק - קובי גור ורן לוי עושים היסטוריה: קובי גור, מומחה לשיווק דיגיטלי ומנכ"ל לשעבר Leverte ורשת הפודקאסט '
לעמוד הפרקים באתר הבריף.
הבריף - מאיה גרוסמן ודינה שובל: הפודקאסט של מאיה ודינה הוקם במטרה להנגיש ולהפיץ פרספקטיבות חדשות, בהסתכלות על תחום השיווק המשתנה, על כל היבטיו בצורה מעוררת השראה, עדכנית ופורצת דרך. פודקאסט בנושא שיווק עם אנשי שיווק לאנשי שיווק. עד כה הופקה עונה אחת בת 10 פרקים וכעת מופקת עונה שנייה עם 5 פרקים עד כה. לינק
ויש גם פרסום בפודקאסט
לכל המתעניינים, כיום ניתן לפרסם בפודקאסטים בישראל, הפרסום השכיח הוא באמצעות חסויות ופינות תוכן של דקה - דקה וחצי המשודרות בתחילת הפרק ובמהלכו על ידי מנחה הפודקאסט עצמו כחלק אינהרנטי מתכני הפרק, מדהים לראות את המפרסמים מכל הקטגוריות בביקושים לפרסום בפלטפורמה, ועל זה כתבתי בהרחבה באודיותר - 2018 תהיה שנת הפודקאסט והאודיו דיגיטל.
ולשאר הטורים של דרור גנות:
* רבבות כותרים וזינוק במכירות: על תופעת הספרים המוקלטים
* 2018 תהיה שנת הפודקאסט והאודיו דיגיטל
*תחנות הרדיו צריכות כבר להתעורר לעולם הדיגיטלי
* פודקאסט וסטרימינג-רדיו: הנה מוצרי הפרסום האודיו-דיגיטליים
* עכשיו גם אתם תוכלו להפיק לעצמכם פרסומות רדיו
* כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
* על קמפיינים דיגיטליים ברדיו - והשירות החדש של רדיו הקצה
* ה-Smart Speakers: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים
* החגיגה הדיגיטלית ליובל שנים ל-Radio1 של BBC
* על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט
שתהיה האזנה נעימה!
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי
- 2.עושים היסטוריה מקום ראשון מעל כולם, רן לוי אלוף! (ל"ת)מעריץ 21/02/2018 15:50הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 20/02/2018 18:21הגב לתגובה זובואו נדבר על זה. פודקאסט ש 90 אחוז ממנו זה הפתיח והשאר לא מעניין. בערך כמו הקבוצה עצמה.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.