דואגים לכם: קבלו את מדריך הפודקאסטים לשיווק ומדיה
האזנה לפודקאסטים מתקיימת לרוב באפליקציות בסמארטפון, בעיקר בדרכים (פקקים), בבית, בפעילות ספורט ופנאי, ניתן להאזין גם במחשב למי שמאזין בזמן העבודה דרך אתרים, קידומי תוכן ורשתות חברתיות. האפליקציות מאפשרות לעיין בספריות הפודקאסטים והפרקים, לבצע חיפוש (לפי שם, קטגוריות, מובילים וכו') להירשם (subscription) ולקבל הודעות פוש על פרקים חדשים וכמובן להאזין בלחיצה על כפתור play.
אז כשכולם מדברים על פודקאסטים, החלטנו לעשות מדריך קצרצר על פודקאסטים בעברית בנושאי שיווק, פרסום, מדיה ודיגיטל.
לבעלי האייפון יש אפליקציית podcasts מובנת במכשיר עצמו של Apple iTunes דרכה תוכלו להגיע לכל פודקאסט בעולם. אם יש לכם אנדרואיד, אז אתם צריכים להוריד אפליקציית פודקאסט, אחת הנפוצות היא podcast addict אבל יש גם אחרות מעולות.
ומה יש לנו בתפריט?
אז לפני שאתם מתמכרים לפודקאסטים במגוון נושאים כמו מדע, היסטוריה, טכנולוגיה, ספורט, פוליטיקה, שיווק, מתח, דרמה ועוד, בכל השפות ובכל התחומים. ויש גם המלצות, ורשימות מובילות ושוק שלם של פרסום הנבנה סביב. להלן מספר פודקאסטים מומלצים בעברית לקהילה שלנו: שיווק, פרסום, מדיה, דיגיטל – האזנה נעימה!
EARCATCHER - מירן פחמן: פודקאסט שבועי קבוע גם באתר אייס שעוסק בנושאי קריאייטיב ופרסום ומוגש על ידי הפרסומאי מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ולשעבר סמנכ"ל הקריאייטיב של פוגל ומנהל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. בכל תכנית מתארחת דמות בכירה ומסקרנת מעולם הקריאייטיב והפרסום לשיחה מעמיקה על תפיסת העולם המקצועית, על הדרך המקצועית שעשתה וגם על התחושות האישיות שלה בנוגע למקצוע שבחרה ולברנז'ה. הפודקאסט מוקלט באולפני ישי רזיאל, בשיתוף ADIO רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי ואייס. עד כה הופקו 35 פרקים, ממוצע של כ-60 דקות לפרק עם מיטב האשיות הבכירות בשוק הפרסום. לינק לעמוד הפרקים באייס.
שיווק ON THE GO - אבי זיתן ומנהלי שיווק מצייצים: פודקאסט שבועי מבית קהילת מנהלי שיווק מצייצים, בכל תכנית אבי זיתן בעל סוכנות זיתן אסטרטגיה ושיווק מארח איש שיווק מוביל לשיחה המשלבת בין האישי למקצועי ומאחורי הקלעים של המהלכים השיווקיים ולקבל השראה שיווקית. הפודקאסט מכוון לפרקים קצרים בלבד של 12-15 דקות בממוצע ומוקלט באולפני BZ של איתי סוויסה, מוגש בשיתוף אמיר שניידר ו- ADIO רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי. עד כה הופקו 12 פרקים בהשתתפות סמנכ"לי ומנהלי שיווק מובילים בשוק. לינק לעמוד הפרקים במנהלי שיווק מצייצים.
FEED ME - מיכל שרייבר ורדיו תל אביב: פיד מי מזון מפוקסל למחשבה של מיכל שרייבר, מנכ"לית סוכנות web-done ויחד עם רדיו תל אביב 102FM בפודקאסט מרענן על שיווק דיגיטלי. בכל פרק מארחת מיכל דמויות ואושיות בכירות משוק המדיה והדיגיטל, כל פרק כולל טיפים והמלצות סביב השירות בו עוסקים. עד כה הופקו 35 פרקים בממוצע 30 דקות לפרק. לינק לעמוד הפרקים ברדיו תל אביב.
חצי שעה של השראה - ערן גפן: ערן גפן, מנכ"ל ומייסד סוכנות הקריאייטיב והחדשנות Gefenteam בפודקאסט מעורר השראה דרך סיפור של מנהלים פורצי דרך. בכל פרק מארח דמויות ייחודיות שהצליחו בגדול ומנסה לזקק את סוד הקסם שלהן. חצי שעה של השראה וחדשנות למנהלים, יזמים וכל מי שאוהב ללמוד וגם, איך אפשר ליישם את הכללים הללו בחיים של כולנו. עד כה הופקו 14 פרקים. לינק לעמוד הפרקים באתר של gefenteam.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
עושים שיווק - קובי גור ורן לוי עושים היסטוריה: קובי גור, מומחה לשיווק דיגיטלי ומנכ"ל לשעבר Leverte ורשת הפודקאסט 'עושים היסטוריה' צולל בכל פרק לעומקו של נושא בתחומי השיווק הדיגיטלי מכל היבטיו ומארח יחד עם רן לוי מומחי שיווק דיגיטלי בהתאם לנושא: SEO, לינקים, סקריפט, חיפוש, רשימות דיוור, שיווק לפי דורות ועוד. פודקאסט מכוון ליזמים, עסקים קטנים ויוצרי תוכן ברשת. עד כה הופקו 30 פרקים בממוצע 60 דקות. לינק לעמוד הפרקים בעושים היסטוריה.
הבריף - מאיה גרוסמן ודינה שובל: הפודקאסט של מאיה ודינה הוקם במטרה להנגיש ולהפיץ פרספקטיבות חדשות, בהסתכלות על תחום השיווק המשתנה, על כל היבטיו בצורה מעוררת השראה, עדכנית ופורצת דרך. פודקאסט בנושא שיווק עם אנשי שיווק לאנשי שיווק. עד כה הופקה עונה אחת בת 10 פרקים וכעת מופקת עונה שנייה עם 5 פרקים עד כה. לינק לעמוד הפרקים באתר הבריף.
ויש גם פרסום בפודקאסט
לכל המתעניינים, כיום ניתן לפרסם בפודקאסטים בישראל, הפרסום השכיח הוא באמצעות חסויות ופינות תוכן של דקה - דקה וחצי המשודרות בתחילת הפרק ובמהלכו על ידי מנחה הפודקאסט עצמו כחלק אינהרנטי מתכני הפרק, מדהים לראות את המפרסמים מכל הקטגוריות בביקושים לפרסום בפלטפורמה, ועל זה כתבתי בהרחבה באודיותר - 2018 תהיה שנת הפודקאסט והאודיו דיגיטל.
ולשאר הטורים של דרור גנות:
* רבבות כותרים וזינוק במכירות: על תופעת הספרים המוקלטים
* 2018 תהיה שנת הפודקאסט והאודיו דיגיטל
*תחנות הרדיו צריכות כבר להתעורר לעולם הדיגיטלי
* פודקאסט וסטרימינג-רדיו: הנה מוצרי הפרסום האודיו-דיגיטליים
* עכשיו גם אתם תוכלו להפיק לעצמכם פרסומות רדיו
* כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
* על קמפיינים דיגיטליים ברדיו - והשירות החדש של רדיו הקצה
* ה-Smart Speakers: אמזון, אפל וגוגל רוצות אתכם מכורים
* החגיגה הדיגיטלית ליובל שנים ל-Radio1 של BBC
* על פעילות האודיו הדיגיטלית של בנק דיסקונט
שתהיה האזנה נעימה!
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO - רשת הפרסום ברדיו הדיגיטלי
- 2.עושים היסטוריה מקום ראשון מעל כולם, רן לוי אלוף! (ל"ת)מעריץ 21/02/2018 15:50הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 20/02/2018 18:21הגב לתגובה זובואו נדבר על זה. פודקאסט ש 90 אחוז ממנו זה הפתיח והשאר לא מעניין. בערך כמו הקבוצה עצמה.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
