כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
תחנות הרדיו מאפשרות להאזין לתכניות מוקלטות ותכני אונדימנד באתרים, באפליקציות ובכל המכשירים הדיגיטליים. גם בישראל רוב תחנות הרדיו מעלות תכנים בדיגיטל. הבולטות שבהן מאופיינות בעיקר בתכני "חדשות ודיבורים", בהן גל"צ, כאן ב', רדיו תל אביב 102FM, 103FM ותחנות רדיו FM ואינטרנט נוספות.
מחקר חדש על הרגלי ההאזנה אונדימנד מציג מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. מחקר זה שנעשה לראשונה מעולם, כלל 2 קבוצות רדיו ענקיות בארה"ב: Cumulus ו-Westwood One שחברו לבית המחקר של נילסן במטרה למדוד ולנתח את הרגלי ההאזנה לפי דרישהבנכסים הדיגיטליים שלהן לרבות דמוגרפיה ובדיקת צביון המאזינים ובשימוש טכנולוגיות SDK והתממשקות לנתוני קהלים של נילסן.
התוצאות מראות כי האזנה אונדימנד מייצגת דור חדש של מאזינים לעומת המאזינים לשידור החי ברדיו FM/AM. עבור תחנות הרדיו, הדמוגרפיה של הקהל אונדימנד פותחת הזדמנויות חדשות להתחבר עם המאזינים וכן אפשרויות מסחור חדשות.
להאזנה אונדימנד יש גם השפעה עצומה על היכולת של תחנות הרדיו להטמיע מערכות פרסום המזריקות פרסומות אודיו בתחילת האזנה (פרירול), במהלך האזנה (מידרול) ובסיום האזנה, ובכך להגדיל דרמתית את ההכנסות מהציר הדיגיטלי. מחקר זה קובע כי פלטפורמות לפני דרישהמספקות מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. אז הנה כמה תובנות מהמחקר.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1. המאזינים אונדימנד צעירים יותר מהמאזינים לשידור החי - על פי המחקר, 49% מהמאזינים לתכני חדשות ותכניות דיבורים אונדימנד, הם מדור המילניום ודור ה-X בגילאי 18-54. לעומתם דור הבומרז (גילאי 55 ומעלה) מאזינים יותר לשידור החי.
מקור: מדר נילסן
2. פרופיל המאזינים לתכני ספורט צעיר יותר מאשר לשידור החי - גם בתכני הספורט הדמוגרפיה שונה. המחקר מצא כי הגיל החציוני להאזנה לתכני ספורט אונדימנד הוא 44 ולמעשה צעירים ב-7 שנים לעומת המאזינים לתכני ספורט בשידור חי ברדיו FM.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
מקור: מדד נילסן
3. דמוגרפיה זהה בתכני בידור ושיחות עם מאזינים - בתכני בידור, שיחות עם מאזינים וענייני היום, אפיון המאזינים אונדימנד זהה לאפיון המאזינים לשידורים החיים. המחקר מסיק כי המאזינים לתכנים הנ"ל עוקבים אחר התכנים והשדרנים עצמם והפלטפורמה הדיגיטלית אונדימנד מספקת מענה טבעי למי שלא הספיק לשמוע את השידור החי ברדיו.
4. יותר מאזינות אונדימנד - על פי המחקר, נשים נוטות להאזין יותר לתכנים לפי דרישה מאשר לשידור חי בכל הז'אנרים. רוב הנשים מאזינות אונדימנד בעיקר לתכני מידע ובידור. בתכני חדשות ותכניות דיבורים בקרב גילאי 25-54 נמצא כי 40% מאזינות אונדימנד לעומת 30% מאזינות לתכנים אלו בשידור חי. אפילו בעולם הגברי של תכני הספורט נמצא כי למעלה מרבע מהמאזינים אונדימנד הן למעשה נשים.
מקור: מדד נילסן
5. רמת המעורבות של המאזינים אונדימנד כפולה לעומת השידור חי - האזנה אונדימנד מספקת מאזינים מחוברים ובעלי רמת מעורבות גבוהה וכפולה לעומת המאזינים לשידורי החי. בהאזנה במחשב ובמובייל, המאזינים מחפשים את התכנים שהם מעוניינים לשמוע ולכן רמת המעורבות גבוהה במיוחד. האזנה לתכני אונדימנד במחשב כמעט כפולה מאשר בשידור חי, והאזנה במובייל ארוכה ב-50% לעומת האזנה בשידור חי.
לסיכום, מעורבות שיווקית בתכני אונדימנד מייצרת 3 דברים. הראשון, הזדמנות שיווקית להגיע לקהל נשי יותר מאשר לקהל בשידור החי. השני, דור חדש של מאזינים לתכני אונדימנד המאזין למגוון תכני חדשות, ספורט ובידור. והשלישי, משך האזנה ארוך - מאזינים קשובים בעלי רמת מעורבות גבוהה.
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
- 1.הצעה למפרסמים 06/09/2017 08:47הגב לתגובה זוהתוכן השיווקי נולד והתפתח כבר בשנות ה-50 בארצות הברית. תוכן שיווקי הינו פרסום יעיל מאוד, אשר מביא בדרך כלל לתוצאה פרודוקטיבית. שם המשחק הוא, לדעת כיצד לכתוב את התוכן השיווקי ולהגישו בצורה חכמה, יעילה ומרתקת. חברות לייצור סבונים ודטרגנטים באמריקה, מצאו דרכים להעביר את המסרים השיווקיים שלהם בצורה ייחודית, תוך שילוב מוצריהם בתכניות לכל המשפחה, ולכן הסדרות העממיות הללו נקראו - אופרות סבון. לימים התוכן השיווקי התפתח בארה"ב גם בסרטים, בתכניות אקטואליה ובסדרות טלוויזיה נוספות, וכיום הוא נמצא במדינות רבות בעולם. תוכן שיווקי המשולב בחדשות, באמצעות ראיונות, או בתכניות הבידור השונות, הוא אפקטיבי מאוד ומסייע להגדלת המכירות וההכנסות. המאזינים והצופים, אוהבים ליהנות מבידור וחדשות מרתקות ומעניינות ורבים לוקחים חלק בראיונות, בשילוב שאלות ותשובות עם מומחים בנושאים שונים. ידוע וברור, שמה שמעניין באמת את המאזינים לרדיו והצופים בטלוויזיה, זה תכניות בידור, חדשות עם תכנים מעניינים וטריים. מנכ"לים ובעלי עסקים קטנים, בינוניים כגדולים, הפנימו מזמן את הרעיון מאחורי הראיון של תוכן שיווקי איכותי, אשר מקשר בין החברה המפרסמת א

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.