כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
תחנות הרדיו מאפשרות להאזין לתכניות מוקלטות ותכני אונדימנד באתרים, באפליקציות ובכל המכשירים הדיגיטליים. גם בישראל רוב תחנות הרדיו מעלות תכנים בדיגיטל. הבולטות שבהן מאופיינות בעיקר בתכני "חדשות ודיבורים", בהן גל"צ, כאן ב', רדיו תל אביב 102FM, 103FM ותחנות רדיו FM ואינטרנט נוספות.
מחקר חדש על הרגלי ההאזנה אונדימנד מציג מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. מחקר זה שנעשה לראשונה מעולם, כלל 2 קבוצות רדיו ענקיות בארה"ב: Cumulus ו-Westwood One שחברו לבית המחקר של נילסן במטרה למדוד ולנתח את הרגלי ההאזנה לפי דרישהבנכסים הדיגיטליים שלהן לרבות דמוגרפיה ובדיקת צביון המאזינים ובשימוש טכנולוגיות SDK והתממשקות לנתוני קהלים של נילסן.
התוצאות מראות כי האזנה אונדימנד מייצגת דור חדש של מאזינים לעומת המאזינים לשידור החי ברדיו FM/AM. עבור תחנות הרדיו, הדמוגרפיה של הקהל אונדימנד פותחת הזדמנויות חדשות להתחבר עם המאזינים וכן אפשרויות מסחור חדשות.
להאזנה אונדימנד יש גם השפעה עצומה על היכולת של תחנות הרדיו להטמיע מערכות פרסום המזריקות פרסומות אודיו בתחילת האזנה (פרירול), במהלך האזנה (מידרול) ובסיום האזנה, ובכך להגדיל דרמתית את ההכנסות מהציר הדיגיטלי. מחקר זה קובע כי פלטפורמות לפני דרישהמספקות מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. אז הנה כמה תובנות מהמחקר.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1. המאזינים אונדימנד צעירים יותר מהמאזינים לשידור החי - על פי המחקר, 49% מהמאזינים לתכני חדשות ותכניות דיבורים אונדימנד, הם מדור המילניום ודור ה-X בגילאי 18-54. לעומתם דור הבומרז (גילאי 55 ומעלה) מאזינים יותר לשידור החי.
מקור: מדר נילסן
2. פרופיל המאזינים לתכני ספורט צעיר יותר מאשר לשידור החי - גם בתכני הספורט הדמוגרפיה שונה. המחקר מצא כי הגיל החציוני להאזנה לתכני ספורט אונדימנד הוא 44 ולמעשה צעירים ב-7 שנים לעומת המאזינים לתכני ספורט בשידור חי ברדיו FM.
מקור: מדד נילסן
3. דמוגרפיה זהה בתכני בידור ושיחות עם מאזינים - בתכני בידור, שיחות עם מאזינים וענייני היום, אפיון המאזינים אונדימנד זהה לאפיון המאזינים לשידורים החיים. המחקר מסיק כי המאזינים לתכנים הנ"ל עוקבים אחר התכנים והשדרנים עצמם והפלטפורמה הדיגיטלית אונדימנד מספקת מענה טבעי למי שלא הספיק לשמוע את השידור החי ברדיו.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
4. יותר מאזינות אונדימנד - על פי המחקר, נשים נוטות להאזין יותר לתכנים לפי דרישה מאשר לשידור חי בכל הז'אנרים. רוב הנשים מאזינות אונדימנד בעיקר לתכני מידע ובידור. בתכני חדשות ותכניות דיבורים בקרב גילאי 25-54 נמצא כי 40% מאזינות אונדימנד לעומת 30% מאזינות לתכנים אלו בשידור חי. אפילו בעולם הגברי של תכני הספורט נמצא כי למעלה מרבע מהמאזינים אונדימנד הן למעשה נשים.
מקור: מדד נילסן
5. רמת המעורבות של המאזינים אונדימנד כפולה לעומת השידור חי - האזנה אונדימנד מספקת מאזינים מחוברים ובעלי רמת מעורבות גבוהה וכפולה לעומת המאזינים לשידורי החי. בהאזנה במחשב ובמובייל, המאזינים מחפשים את התכנים שהם מעוניינים לשמוע ולכן רמת המעורבות גבוהה במיוחד. האזנה לתכני אונדימנד במחשב כמעט כפולה מאשר בשידור חי, והאזנה במובייל ארוכה ב-50% לעומת האזנה בשידור חי.
לסיכום, מעורבות שיווקית בתכני אונדימנד מייצרת 3 דברים. הראשון, הזדמנות שיווקית להגיע לקהל נשי יותר מאשר לקהל בשידור החי. השני, דור חדש של מאזינים לתכני אונדימנד המאזין למגוון תכני חדשות, ספורט ובידור. והשלישי, משך האזנה ארוך - מאזינים קשובים בעלי רמת מעורבות גבוהה.
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
- 1.הצעה למפרסמים 06/09/2017 08:47הגב לתגובה זוהתוכן השיווקי נולד והתפתח כבר בשנות ה-50 בארצות הברית. תוכן שיווקי הינו פרסום יעיל מאוד, אשר מביא בדרך כלל לתוצאה פרודוקטיבית. שם המשחק הוא, לדעת כיצד לכתוב את התוכן השיווקי ולהגישו בצורה חכמה, יעילה ומרתקת. חברות לייצור סבונים ודטרגנטים באמריקה, מצאו דרכים להעביר את המסרים השיווקיים שלהם בצורה ייחודית, תוך שילוב מוצריהם בתכניות לכל המשפחה, ולכן הסדרות העממיות הללו נקראו - אופרות סבון. לימים התוכן השיווקי התפתח בארה"ב גם בסרטים, בתכניות אקטואליה ובסדרות טלוויזיה נוספות, וכיום הוא נמצא במדינות רבות בעולם. תוכן שיווקי המשולב בחדשות, באמצעות ראיונות, או בתכניות הבידור השונות, הוא אפקטיבי מאוד ומסייע להגדלת המכירות וההכנסות. המאזינים והצופים, אוהבים ליהנות מבידור וחדשות מרתקות ומעניינות ורבים לוקחים חלק בראיונות, בשילוב שאלות ותשובות עם מומחים בנושאים שונים. ידוע וברור, שמה שמעניין באמת את המאזינים לרדיו והצופים בטלוויזיה, זה תכניות בידור, חדשות עם תכנים מעניינים וטריים. מנכ"לים ובעלי עסקים קטנים, בינוניים כגדולים, הפנימו מזמן את הרעיון מאחורי הראיון של תוכן שיווקי איכותי, אשר מקשר בין החברה המפרסמת א
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
