כמה תובנות על המחקר שבדק הרגלי האזנה לרדיו לפי דרישה
תחנות הרדיו מאפשרות להאזין לתכניות מוקלטות ותכני אונדימנד באתרים, באפליקציות ובכל המכשירים הדיגיטליים. גם בישראל רוב תחנות הרדיו מעלות תכנים בדיגיטל. הבולטות שבהן מאופיינות בעיקר בתכני "חדשות ודיבורים", בהן גל"צ, כאן ב', רדיו תל אביב 102FM, 103FM ותחנות רדיו FM ואינטרנט נוספות.
מחקר חדש על הרגלי ההאזנה אונדימנד מציג מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. מחקר זה שנעשה לראשונה מעולם, כלל 2 קבוצות רדיו ענקיות בארה"ב: Cumulus ו-Westwood One שחברו לבית המחקר של נילסן במטרה למדוד ולנתח את הרגלי ההאזנה לפי דרישהבנכסים הדיגיטליים שלהן לרבות דמוגרפיה ובדיקת צביון המאזינים ובשימוש טכנולוגיות SDK והתממשקות לנתוני קהלים של נילסן.
התוצאות מראות כי האזנה אונדימנד מייצגת דור חדש של מאזינים לעומת המאזינים לשידור החי ברדיו FM/AM. עבור תחנות הרדיו, הדמוגרפיה של הקהל אונדימנד פותחת הזדמנויות חדשות להתחבר עם המאזינים וכן אפשרויות מסחור חדשות.
להאזנה אונדימנד יש גם השפעה עצומה על היכולת של תחנות הרדיו להטמיע מערכות פרסום המזריקות פרסומות אודיו בתחילת האזנה (פרירול), במהלך האזנה (מידרול) ובסיום האזנה, ובכך להגדיל דרמתית את ההכנסות מהציר הדיגיטלי. מחקר זה קובע כי פלטפורמות לפני דרישהמספקות מאזינים פעילים וקשובים - קהל אידיאלי להשפעה שיווקית. אז הנה כמה תובנות מהמחקר.
- איזה פרסום זינק בדיגיטל - וקצת על פודקאסט משובח לפסח
- עמית פלציג מונה לסמנכ"ל מכירות ופיתוח עסקי חדש ב-ADIO
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
1. המאזינים אונדימנד צעירים יותר מהמאזינים לשידור החי - על פי המחקר, 49% מהמאזינים לתכני חדשות ותכניות דיבורים אונדימנד, הם מדור המילניום ודור ה-X בגילאי 18-54. לעומתם דור הבומרז (גילאי 55 ומעלה) מאזינים יותר לשידור החי.
מקור: מדר נילסן
2. פרופיל המאזינים לתכני ספורט צעיר יותר מאשר לשידור החי - גם בתכני הספורט הדמוגרפיה שונה. המחקר מצא כי הגיל החציוני להאזנה לתכני ספורט אונדימנד הוא 44 ולמעשה צעירים ב-7 שנים לעומת המאזינים לתכני ספורט בשידור חי ברדיו FM.
מקור: מדד נילסן
3. דמוגרפיה זהה בתכני בידור ושיחות עם מאזינים - בתכני בידור, שיחות עם מאזינים וענייני היום, אפיון המאזינים אונדימנד זהה לאפיון המאזינים לשידורים החיים. המחקר מסיק כי המאזינים לתכנים הנ"ל עוקבים אחר התכנים והשדרנים עצמם והפלטפורמה הדיגיטלית אונדימנד מספקת מענה טבעי למי שלא הספיק לשמוע את השידור החי ברדיו.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
4. יותר מאזינות אונדימנד - על פי המחקר, נשים נוטות להאזין יותר לתכנים לפי דרישה מאשר לשידור חי בכל הז'אנרים. רוב הנשים מאזינות אונדימנד בעיקר לתכני מידע ובידור. בתכני חדשות ותכניות דיבורים בקרב גילאי 25-54 נמצא כי 40% מאזינות אונדימנד לעומת 30% מאזינות לתכנים אלו בשידור חי. אפילו בעולם הגברי של תכני הספורט נמצא כי למעלה מרבע מהמאזינים אונדימנד הן למעשה נשים.
מקור: מדד נילסן
5. רמת המעורבות של המאזינים אונדימנד כפולה לעומת השידור חי - האזנה אונדימנד מספקת מאזינים מחוברים ובעלי רמת מעורבות גבוהה וכפולה לעומת המאזינים לשידורי החי. בהאזנה במחשב ובמובייל, המאזינים מחפשים את התכנים שהם מעוניינים לשמוע ולכן רמת המעורבות גבוהה במיוחד. האזנה לתכני אונדימנד במחשב כמעט כפולה מאשר בשידור חי, והאזנה במובייל ארוכה ב-50% לעומת האזנה בשידור חי.
לסיכום, מעורבות שיווקית בתכני אונדימנד מייצרת 3 דברים. הראשון, הזדמנות שיווקית להגיע לקהל נשי יותר מאשר לקהל בשידור החי. השני, דור חדש של מאזינים לתכני אונדימנד המאזין למגוון תכני חדשות, ספורט ובידור. והשלישי, משך האזנה ארוך - מאזינים קשובים בעלי רמת מעורבות גבוהה.
דרור גנות הוא מנכ"ל ומייסד ADIO רשת הפרסום האודיו דיגיטלית
- 1.הצעה למפרסמים 06/09/2017 08:47הגב לתגובה זוהתוכן השיווקי נולד והתפתח כבר בשנות ה-50 בארצות הברית. תוכן שיווקי הינו פרסום יעיל מאוד, אשר מביא בדרך כלל לתוצאה פרודוקטיבית. שם המשחק הוא, לדעת כיצד לכתוב את התוכן השיווקי ולהגישו בצורה חכמה, יעילה ומרתקת. חברות לייצור סבונים ודטרגנטים באמריקה, מצאו דרכים להעביר את המסרים השיווקיים שלהם בצורה ייחודית, תוך שילוב מוצריהם בתכניות לכל המשפחה, ולכן הסדרות העממיות הללו נקראו - אופרות סבון. לימים התוכן השיווקי התפתח בארה"ב גם בסרטים, בתכניות אקטואליה ובסדרות טלוויזיה נוספות, וכיום הוא נמצא במדינות רבות בעולם. תוכן שיווקי המשולב בחדשות, באמצעות ראיונות, או בתכניות הבידור השונות, הוא אפקטיבי מאוד ומסייע להגדלת המכירות וההכנסות. המאזינים והצופים, אוהבים ליהנות מבידור וחדשות מרתקות ומעניינות ורבים לוקחים חלק בראיונות, בשילוב שאלות ותשובות עם מומחים בנושאים שונים. ידוע וברור, שמה שמעניין באמת את המאזינים לרדיו והצופים בטלוויזיה, זה תכניות בידור, חדשות עם תכנים מעניינים וטריים. מנכ"לים ובעלי עסקים קטנים, בינוניים כגדולים, הפנימו מזמן את הרעיון מאחורי הראיון של תוכן שיווקי איכותי, אשר מקשר בין החברה המפרסמת א
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)