ארה"ב: האם פאבלישרים יתאגדו - במלחמה נגד גוגל ופייסבוק?
ה-NMA, ברית גופי המדיה של החדשות (News media alliance) בארה"ב פנתה לאחרונה לממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב כדי לקבל אישור להתאגד יחד כדי לנהל דו שיח משותף מול 2 ענקיות האינטרנט - דואופול הדיגיטל - פייסבוק וגוגל.
ה"ברית" כוללת 2000 גופי תקשורת וביניהם כמה מהגדולים בארה"ב, כגון: הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל שנאלצים לשים את האגו והיריבות בצד למען מלחמה באויב המשותף, פייסבוק וגוגל, שתזרים ההכנסות שלהם מפרסום דיגיטלי עולה באופן עקבי על חשבון הפאבלישרים הוותיקים.
בהודעה שפרסם ה-NMA מסביר הגוף המאוחד כי "דרישת הצרכנים למידע אמין ועדכני גוברת אך מערכות ההפצה באונליין מעוותות את הערך הכלכלי של עיתונות טובה. גוגל ופייסבוק שולטות בהפצת המידע החדשותי ונוגסות בנתח השוק של הפרסום הדיגיטלי. בגלל הדואופול הזה, פאבלישרים נאלצים בעל כורחם לוותר על התוכן ולשחק לפי הכללים שלהן הקובעים כיצד מידע וחדשות מוצגים, מתועדפים ומנוטרים. חוקים אלו הפכו את החדשות לסחורה המונית וזולה שעודדה את התגברות ה'פייק ניוז' שלעיתים קשה להבדיל בינה לבין חדשות אמת".
על פי ה-NMA, החוקים האמריקאים לשמירה על ההגבלים העסקיים מיועדים להגנה מפני חברות מונופוליסטיות. עם זאת כשמדובר בשוק המדיה, החוקים הקיימים מביאים למצב שמונע מהם (גופי החדשות) לעבוד יחד למען מטרה משותפת - משא ומתן מעמדת כח טובה יותר מול פייסבוק וגוגל - שאותן הם מגדירים כדואופול דה פקטו ש"שואב כמעט את כל הסגמנט הצומח של פרסום דיגיטלי".
- טראמפ פותח חזית חדשה: האם קנס ענק של האיחוד האירופי על גוגל יצית מלחמת מכסים?
- הענקית שנולדה בדיוק לפני 27 שנים והדגם הכושל של חברת הרכב המצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.