יגאל רביד משה נסטלבאום
צילום: אביב חופי; ערוץ 1
פרסום ראשון

התביעות ההדדיות בין רביד לנסטלבאום התקבלו חלקית

רביד יקבל 10,000 ש' על לשון הרע, אבל 115 אלף נוספים על הטרדה מינית והתנכלות. במקביל יפצה את נסטלבאום ב-75 אלף ש' על פרסומים בפייסבוק ודברים שאמר נגדו בראיון ל'ידיעות'
אלכסנדר כץ | (3)

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל היום (יום ד') באופן חלקי 2 תביעות לשון הרע שהגישו יגאל רביד ומשה נסטלבאום זה נגד זה. ליגאל רביד פסק הרכב בית הדין בראשותה של השופטת אסנת רובוביץ-ברכש, 125 אלף שקלים פיצויים (מרביתם פיצויי על הטרדות מיניות והתנכלות), ואילו לנסטלבאום פסק 70 אלף שקלים. בחישוב כללי עולה כי נסטלבאום ייאלץ לשלם יותר מ-50 אלף שקלים לרביד.

 

מערכת היחסים בין משה נסטלבאום ליגאל רביד ירדה בשנים האחרונות רק מורדות, והגיע עד לנציבות שירות המדינה ולכותלי בית המשפט. בעבר היו נסטלבאום ורביד מיודדים, אולם עם השנים טען רביד כי נסטלבאום הטריד אותו באופן מילולי בכך שהעיר הערות על נטייתו המינית. במוקד הסכסוך הייתה שיחה בין השניים באירוע חברתי בו אמר לרביד בחיוך "שמור על התחת שלך, כמה מהחברים שלי דלוקים עליו", שהגיב על כך ב"אל תדאג, באתי עם תחתונים מפח". משפט זה הפך עם הזמן לסימן ההיכר של "המלחמה" בין רביד לנסטלבאום.

 

בסוף 2013 הרשיע בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בנציבות שירות המדינה את נסטלבאום בעבירות של התבטאויות שאינן הולמות עובד ציבורי הנוגעות למיניותם של 2 עובדים הכפופים לו - בהם רביד. בתובענה הואשם כי במספר הזדמנויות לאורך שנות עבודתו, ובין היתר לאחר שמונה לשמש בתפקיד מנהל חטיבת החדשות, התבטא באופן בלתי ראוי ובלתי הולם כלפי השניים. במסגרת עסקת טיעון שערכה הנציבות עמו, הושעה נסטלבאום ל-3 חודשים מתפקידי ניהול ברשות, בסיומם הוא יכול היה לחזור לתפקיד ניהולי. רביד עצמו חזר לאחר כמה חודשים להגיש חדשות ותכניות בקול ישראל ובערוץ 1, לאחר שטען כי נסטלבאום בתפקידו, התנכל לו ופגע בהעסקתו ברשות השידור. במקביל הגיש רביד תביעת לשון הרע נגד נסטלבאום בסך 100 אלף שקלים, בטענה לעוולת לשון הרע.

 

במאי 2015 הגיש נסטלבאום תביעת לשון הרע נגד רביד בסך של מיליון שקלים, על פרסומים של רביד בדף הפייסבוק שלו ובעקבות ראיון שלו במוסף '7 לילות' של ידיעות אחרונות. נסטלבאום גולל מסכת ארוכה של אמירות שקריות לדבריו שנועדו לפגוע לכאורה בשמו הטוב ולסכל את כניסתו לתפקיד מנהל ערוץ 1, לאחר שכבר נבחר לתפקיד על ידי ועדת האיתור של רשות השידור. בסופו של דבר לא יצא המינוי הזה אל הפועל. השנאה היוקדת בין הצדדים כל כך גדולה, שנסטלבאום אף פעל לביטול הענקת פרס אומ"ץ לרביד, מהלך שלא צלח בסופו של דבר.

בהליך המשפטי יוצג רביד על ידי עוה"ד דור חזקיה ועמוס חכמון ממשרד חזקיה-חכמון. נסטלבאום יוצג על ידי עו"ד אמיר טיטונוביץ. בפסיקה מהיום נכתב כי "שקלנו את גובה הפיצוי הראוי בנסיבותיו הייחודיות של תיק זה... כשיקולים לחומרה, שקלנו את כוונת רביד לפגוע בנסטלבאום. מצאנו כי אין מדובר בדברים שנאמרו בשוגג או בתום חלב, אלא בכוונה כדי לפגוע בנסטלבאום כדי להציגו באור שלילי, וכי הדברים נאמרו מספר רב של פעמים וכן כי מדובר על אמירות בוטות. עוד שקלנו את ההתנהלות רביד לאחר האירועים האמורים אשר לא ביקש להתנצל... שקלנו את העבודה שהדברים נאמרו במסגרת ובעיקר בשיאו של סכסוך מתמשך בין השניים תוך שנסטלבאום מתנכל לרביד במישורים רבים... כן שקנו כי מדובר על פרסומים שנחשפו להם בעיקר אנשים שעובדים או קשורים לרשות השידור שהיו מודעים לסכסוך בין בעלי הדין וכן כי מדובר באמירות שנאמרו במסגרת עמוד הפסייבוק של רביד שלא חשופים אליו אנשים כה רבים כמו בעיתון יומי. כמו כן לקחנו בחשבון שהחלק מהפרסומים היו במסגרת תגובות עם שלל תגובות אחרות שמטבע הדברים התייחסות אליהם היא מינורית יותר".

 

בנוגע לנסטלבאום, קובע בית המשפט כי "בנוגע לפרסום שקבענו כי יש בו משום לשון הרע כנגד רביד, הרי שמדובר במכתב שהופץ ל-2 אנשים בלבד ומנגד יש בו הכפשות רבות וניסיון מכוון לפגוע ברביד על ידי נסטלבאום".

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נסטלבאום הוא זימבר אותך כהוגן (ל"ת)
    מרב 08/05/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרון 04/05/2017 18:40
    הגב לתגובה זו
    התותבות הם כמו תופי טם טם.
  • 1.
    איזה אף מכוער יש לנסטלבאום (ל"ת)
    פינוקיו השמן 26/04/2017 18:23
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.