הילדים של קסטרו
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

הנשיא יגיע לקקטוס: יקדם אמנה לייצוג המגוון הישראלי בפרסום

האמנה שמטרתה להציג בפרסומות מגוון אתני, תרבותי רחב ופלפורליסטי של אוכלוסיית המדינה, שאינו מסתכם בילדים ובוגרים "בעלי חזות אירופאית" היא פועל יוצא של הלך הרוח והשיח הציבורי על הנושא בשנים האחרונות
משה בנימין | (1)

תחרות הקריאייטיב הישראלית קקטוס הזהב שהחלה את דרכה ברגל שמאל עם פרישת מקאן תל אביב, מקבלת תפנית חיובית וזוכה לכבוד ממלכתי מצד בית הנשיא. לאייס נודע כי נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין ישתתף בטקס במטרה לקדם אמנה חדשה משותפת לאיגוד הפרסום ואיגוד השיווק הישראלי, שכותרתה "אמנה לייצוג המגוון הישראלי בפרסום". 

האמנה שמטרתה להציג בפרסומות מגוון אתני, תרבותי רחב ופלפורליסטי של אוכלוסיית המדינה, שאינו מסתכם בילדים ובוגרים "לבנים/ בעלי חזות אירופאית" היא פועל יוצא של הלך הרוח והשיח הציבורי על הנושא בשנים האחרונות.

לצד עדויות עובדתיות ממסך הטלוויזיה וחשיפה של בריפים לליהוק בפרסומות שבהם נדרש "חזות אירופאית" - הטענה לייצוג מגמתי ומפלה (ולעיתים סטריאוטיפי) הועלתה על ידי אקטיביסטים חברתיים כגון שלומי חתוכה וכן על ידי פרסומאים כגון יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר ריבנאי שאף פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בנושא, שבו קרא לחבריו לעשות מעשה ולהירתם יחד כדי לייצר שינוי. 

שיח ציבורי זה הוביל את בית הנשיא לפנייה אל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי במטרה לפעול למען ייצוג שוויוני. יוזמה זו הועברה אל איגודי הפרסום והשיווק ויחד תורגמה לאמנת "ייצוג המגוון" שאמנם אינה מסמך מחייב אך באיגודים מקווים כי היא תשמש כמצפן חברתי וקו מנחה עבור משרדי הפרסום, עובדי הענף והמפרסמים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה לא רק בפרסומות, העדפת האשכנזים נמצאת בכל מקום במדינה.. (ל"ת)
    וגם בקרייני החדשות 13/03/2017 01:37
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.