כאן תאגיד השידור גיל עומר אלדד קובלנץ
צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת

תקציב כאן אושר: 695 מלש"ח הוצאות, 180 מיליון יופנו לשכר

עד כה הוצאות התאגיד ל-2016 עמדו על כ-420 מיליון ש'. בתקציב 2017 הוא יעלה - לפי חישוב עבור 750 עובדים. 220 מיליון שקלים יופנו להפקות חוץ
אלכסנדר כץ | (5)

מועצת תאגיד השידור הציבורי בהקמה כאן, אישרה פה אחד את תקציב התאגיד לשנת 2017 והוא יעמוד על 695 מיליון שקלים. האישור הגיע ביום האחרון המותר על פי חוק – כלומר עד 30 יום לפני תום שנת הכספים.

 

יו"ר ועדת כספים, רו"ח אורית מסילתי, הציגה בפני חברי המועצה את המלצות הוועדה בדבר אישור הצעת התקציב לשנת 2017.  בפגישות הוועדה נדונו סעיפי התקציב הריאלי וכן תרחישים אופטימיים ופסימיים והוצגו הפתרונות האפשריים לתרחישים אלו.

 

התקציב בסך 695 מיליון שקלים כולל הוצאות רכש תוכן והפקות, שכר, הפצת השידורים, תפעול, מחשוב , שיווק, קרנות , רזרבה ובלתי צפוי, זכויות יוצרים ונדל"ן.

 

סעיף השכר יעמוד על 180 מיליון שקלים, כולל הוצאות נלוות – למשל מכוניות צמודות. אישור כזה עבור מצבת כח אדם שתכלול 750 איש, מצביעה על ממוצע עלות שכר של כ-20 אלף שקלים, שהם כ-13 אלף שקלים שכר ברוטו. מדובר על ירידה משמעותית ביחס לעלות השכר ברשות השידור – שעומדת על כ-27 אלף שקלים עבור כ-1,050 עובדים.

 

מבחינת הפקות – יופנו כ-220 מיליון שקלים לרכישת תוכן מבחוץ. 200 מיליון שקלים עבור הערוץ המרכזי (ערוץ 1 החדש), ו-20 מיליון עבור הערוץ בשפה הערבית.

 

עד כה עלה תאגיד השידור הציבורי כ-420 מיליון שקלים, שמורכבים מ-350 מיליון שקלים תקציב הקמה שכלל רכש נדל"ן והתחלת הזמנת הפקות, ועוד 67 מיליון שקלים שהממשלה העבירה עבור הרבעון הרביעי של 2016.

 

אורית מסילתי, יו"ר ועדת הכספים במועצת התאגיד, אמרה: "התקציב הוגש בפירוט מדוקדק, תוך התייחסות לתפישת ההפעלה, הנחות היסוד עליהן מושתת התאגיד ומתן מענה ראוי לכל שאלות חברי המועצה".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כהן 01/12/2016 15:12
    הגב לתגובה זו
    לא צריך את התאגיד .יש לנו ברשות השידור עובדים .מצוינים חרוצים . טלויזיה ציבורית אחת צריך לא שתיים עיתונים מצוינים יש ברשות השידור חג שמח לכולםםםםםם לסגור את התאגיד
  • 3.
    איפה מבקר המדינה? 01/12/2016 14:23
    הגב לתגובה זו
    השאר מקבלים משכורות מרשות השידור 500-600 עובדים
  • למה לשקר? 01/12/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
    זה תקציב לשנת 2017.
  • 2.
    מי משלם לקובלנץ? 01/12/2016 12:10
    הגב לתגובה זו
    מי משלם ליאסר עתילה? סמנכל ערבית בתאגיד וגם מנהל טלוויזיה ורדיו בערבית ברשות השידור מי משלם לאביגדור דנן? יועמש בתאגיד ויועמש בחינוכית מי משלם לקרן סמנכלית כ"א? גם בתאגיד וגם בחינוכית אלקבץ סמנכל רדיו בתאגיד מנכל ברשות השידור עומר יו"ר התאגיד וגם מנהל מוזיאון חולון אלדד קובלנץ מנכל התאגיד ומנכל החינוכית בטח שהתקציב מספיק להם. הם חיים על חשבון אחרים. קוראים לזה טפילים!
  • 1.
    מה זה מעניין אתם נסג 01/12/2016 10:47
    הגב לתגובה זו
    בשביל מה אתם נסגרים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.