בכירי רשות השידור סירבו להשתתף בכנס להצלת התאגיד
כ-150 איש השתתפו הבוקר (יום ה) בכנס חירום למען השידור הציבורי שנערך בשכונת התקווה בתל אביב. בין אנשי התקשורת הבכירים שהגיעו למקום היו רביב דרוקר, יעל דן, קובי מידן, מתן חודורוב, גיא לרר ועוד. בכנס יצאו המשתתפים בקריאה לשר האוצר משה כחלון ואף לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו להתעשת ולא "לתקוע" את פתיחת תאגיד השידור כאן.
לאייס נודע עוד כי ארגון העיתונאים שארגן את האירוע, פנה למספר עיתונאים בכירים ברשות השידור כדי שינאמו בו אולם אלו סירבו. הסיבה לכך נעוצה במערכת היחסים המתוחה בין הרשות לתאגיד, כאשר ברשות טוענים כי עיתונאים מהתאגיד לא נחלצו לעזרתם כשהרשות עמדה בפני פירוק.
עודד קרמר וגיא לרר (צילום: אלכסנדר כץ)
האירוע היום הוא עוד אחד משלל פעילויות המחאה שהחלו בהן בתאגיד בשבוע האחרון בעקבות הצעת החוק של חבר הכנסת ויו"ר הקואליציה דוד ביטן לסגירת התאגיד וחזרה למתווה רשות השידור. ביום שלישי האחרון כבר התקיימה ישיבת עובדים בתאגיד ובסביבת ארגון העיתונאים מציינים כי זו לא המילה האחרונה.
רגעים לפני תחילת הכנס (צילום: אלכסנדר כץ)
יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי, אמר בפתח הדברים כי "מחזיקים כבר שנתיים באוויר את עובדי רשות השידור, ועכשיו גם את עובדי התאגיד. שידור ציבורי לא צריך להיות בידי פוליטיקאים. למרות שהתנגדתי בזמנו לחוק השידור הציבורי וולדרך שבו הוא הועבר במהלך צוק איתן, יש לו הישגים. נתניהו לא האמין אחרי ששנים יכול היה לדחוף את המקורבים שלו, פתאום גילה שזה כל כך קשה".
ראש דסק התחקירים בגל"צ, אבנר הופשטיין, אמר כי "אנשים מוזרים אנחנו, מובסים. טרוטי עיניים מסתכלים בכם שם למעלה ושואלים - מה אתם רוצים? איך אתם מדברים על כסף כשאתם מבזבזים כסף על חוקים מוזרים". לדבריו, "לא באמת אכפת לכם אם יעבדו אנשים מימין אי שמאל, דתיים או חילוניים, אשכנזים או מזרחיים, ליכודניקים או לא. זה לא משנה לכם כהוא זה, כי באתם להרוס. אבל אנחנו כאן כדי להגיד לכם - שאנחנו נשארים. לתאגיד אני אומר - יותר רספקט לרשות השידור, שמחזיקים בשנים האחרונות שידור בתנאים בלתי אפשריים".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
איש רשות השידור איציק יושע, שחתם בתאגיד השידור הציבורי, הודה כי הוא בדילמה: "אני פה ב-2 כובעים - עובד רשות ואמור להצטרף לתאגיד (כשהוא רומז לחוסר ההכסמה בין 2 הגופים ולכעסים של עובדי רשות השידור על התאגיד, א"כ). ההישג של התאגיד - זו החומה הסינית בין פוליטיקאים לשידור ציבורי".
איש חדשות 10 ויו"ר ועד העובדים בערוץ, מתן חודורוב, אמר כי "באתי לפה לתמוך בשידור הציבורי. עיתונות בלי משדר ציבורי דומה לבניין ללא יסודות". גם חודורוב התייחס לרשות השידור, ואמר כי "אנשי הרשות ממשיכים לעבוד תחת חרב הפיטורים". לדבריו, "חלקים בשלטון מביטים על התקשורת כאויב, ולכן לא רק שהחתול צריך לשמור על השמנת, אלא גם לאכול אותה".
כתבת גל"צ לשעבר יערה שפירא, שעברה אף היא לתאגיד, עשתה שימוש במשפט מוכר של נתניהו בבחירות 1999, כשהסית את תומכי הליכוד נגד התקשורת עם "הם מ-פ-ח-ד-י-ם". שפירא: "הם (בממשלה, א"כ) מפחדים, מ-פ-ח-ד-י-ם, מביקורת ציבורית, מגוף ציבורי. נחשוף כמיטב יכולתנו את הממשלה הזאת וזאת שאחריה, את הימין ואת השמאל". לדבריה, "אני פונה לפוליטיקאים הרציניים, אל תתבססו על פחד, אלא על שיקול דעת רציני. אל תתנו לפחד של הרגע האחרון לסכל את ההישג הזה".
את האירוע חתמה אילנה דיין, שבאורח קבוע נואמת באירועים התומכים בחופש העיתונות. "אסור לתת מקום לייאוש", היא פתחה את דבריה, "אני מאמינה בכוח של הפוליטיקה, בכחלון, בנט, שקד ודרעי. יש קווים אדומים לפגיעה ברעיון של עיתונות חופשית". בשלב זה היא פנתה לנתניהו ואמרה: "אתה יודע שחייבים את תאגיד השידור הציבורי, שצריך שידור ציבורי, ודווקא כעת אתם עושים את זה, לאחד את כל הגופים (האיחוד של רשות השידור, החינוכית וגל"צ) כדי שהעיתונות תהיה סמוכה על שולחנם".
- 11.עיתונאי צנוע ועניו 29/10/2016 11:00הגב לתגובה זוזה בטוח
- 10.איציק 28/10/2016 12:27הגב לתגובה זושזרקו ז1600!מישפחות לרחוב איפו הייתם ארורים צבעים
- 9.מבפנים 28/10/2016 01:02הגב לתגובה זוקודם לסגור את התאגיד ולאחריו את ערוץ 1 הכושל עם ניהול הכי כושל שהיה אי פעם וריטינג מביש ונמוך. ואז לפתוח מחדש נקי עם הסכם שכר חדש ורק עם העובדים הטובים של הערוץ והם לא רבים ובלי המאעכרים מהועדים והחברים שלהם שמטיילים כל היום ועובדים בעשר עבודות רק לא ברשות השידור אבל משכורת שמנה לוקחים כל חודש
- 8.שושי 28/10/2016 00:46הגב לתגובה זולמה ומדוע עשר ושתיים כל כך מזועזעים מכך שלא יהיה תאגיד???? מה זה עניינם? הם בנו על ג'וב? דרוקר הנחש? מה הובטח להם?
- 7.מזל שיש את ביבי שיצילנו מידכם ה"דמוקרטית"פחח (ל"ת)חים 27/10/2016 20:28הגב לתגובה זו
- 6.צודקים.איפה היו כל העשרות ברנז'אים כשזרקו את עתונאי רשות השידור ?!?! (ל"ת)הכל פוליטיקה 27/10/2016 20:27הגב לתגובה זו
- שמוליק ל. 27/10/2016 23:39הגב לתגובה זוהם לא היו - מרבית עובדי התאגיד גויסו רק בחודשים האחרונים. הותיקים שבהם - שנה. רשות השידור שרציתם להציל (לא להבריא אלא להשאיר) היתה גוף חולה ומסואב. מגיע לגוף הזה תיקון, התיקון לא יכול לקרות כש"ממשיכים" את מה שהיה - ועוד בגירסה מוחלשת ותלויה בפוליטיקאים (היום זה אנחנו "מה שווה תאגיד אם אנחנו לא יכולים לשלוט בו" - ואתמול זה אתם). עד כאן - הגיע הזמן לשנות.
- 5.הופ 27/10/2016 20:00הגב לתגובה זופחחחחחח
- 4.היום אתם (ל"ת)אתמול אנחנו 27/10/2016 14:00הגב לתגובה זו
- 3.רינה חכמון 27/10/2016 13:52הגב לתגובה זואמרנו לכם כבר אז, היום זה אנחנו (רשות השידור) ומחר זה אתם (תאגיד השידור הציבורי) אבל לא רציתם לשמוע......
- אתמול אנחנו היום אתם 27/10/2016 16:20הגב לתגובה זוסתמו את האוזניים. שמעו מה שרצו לשמוע.
- 2.הכל פוליטיקה 27/10/2016 12:28הגב לתגובה זואותם 150! אנשים צרחו נגד הערוץ הציבורי ועודדו את ארדן במסע חיסול השידור הציבורי נגד רשות השידור. תמיד אותם 150! אנשים. איזה ברנז'ה!!!
- שמוליק ל. 27/10/2016 23:38הגב לתגובה זוהם לא היו - מרבית עובדי התאגיד גויסו רק בחודשים האחרונים. הותיקים שבהם - שנה. רשות השידור שרציתם להציל (לא להבריא אלא להשאיר) היתה גוף חולה ומסואב. מגיע לגוף הזה תיקון, התיקון לא יכול לקרות כש"ממשיכים" את מה שהיה - ועוד בגירסה מוחלשת ותלויה בפוליטיקאים (היום זה אנחנו "מה שווה תאגיד אם אנחנו לא יכולים לשלוט בו" - ואתמול זה אתם). עד כאן - הגיע הזמן לשנות.
- 1.עובדה 27/10/2016 12:25הגב לתגובה זו______________________________________________
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
