טקס פרסי אופיר. יהושע ראשון משמאל
צילום: יח"צ

רמי יהושע מאחורי הקלעים של הסרט סופת חול: "חוויה מכוננת"

הפרסומאי שעומד בראש יהושע TBWA חבר למפיקי הסרט "סופת חול" בעקבות פגישה מקרית עם אסתי מקלברג, חברת ילדות שלו שנמנית על המפיקים. "אני לא יודע אם יהיה לזה המשך אבל זו בהחלט הייתה חוויה מכוננת"
משה בנימין |

פגישה מקרית עם חברת ילדות שלמדה איתו מכיתה א' הובילה את הפרסומאי רמי יהושע לקחת חלק כמפיק שותף בסרט הישראלי המצליח ביותר בשנה האחרונה - "סופת חול". סרט הביכורים של הבמאית עלית זקצר רשם את אחד ההישגים הנחשבים ביותר כשזכה בפרס חבר השופטים בתחרות הבינלאומית של פסטיבל סאנדנס ולאחרונה גם גרף את הפרס הבכיר בישראל - עבור הסרט העלילתי הטוב ביותר, בטקס פרסי אופיר האחרון.    

אז מה לפרסומאי שעומד בראש יהושע TBWA ולקולנוע הישראלי? למרות ההפתעה הראשונית עבור מי שיהושע מוכר לו בעיקר מעולם הפרסום, הוא מספר לאייס, כי "הקולנוע היה מאז ומתמיד התחביב הגדול שלי ואחת האהבות הראשונות שלי". הפגישה המקרית של יהושע התרחשה עם אסתי מקלברג שיחד עם בעלה חיים מקלברג הם עומדים בראש חברת ההפקות תותים שגם הפיקה את "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" - שזכה בשנת 2010 בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר. 

מקלברג העבירה לידי יהושע את התסריט וזה קרא, התאהב ונרתם לסייע להפקת הסרט יחד עם השותפים הנוספים: האחים משה וליאון אדרי ויגאל מוגרבי. למעשה יהושע השתתף בהפקת הסרט על חשבונה של קרן עידוד גרמנית שהייתה אמורה להשקיע בסרט ומכיוון שהתמהמה, עיכבה את לוח הזמנים הצפוף ונפלטה החוצה. יהושע לא חושף אך על פי גורמים בתעשייה ההשקעה שלו נאמדת בכמה מאות אלפי שקלים.

"אמרתי לאסתי אני בפנים, לקחתי את החלק של הקרן הגרמנית ורצנו קדימה" מספר יהושע שמבין את מקומו לצד שאר המפיקים וניכר עליו שהשותפות בסרט מפיחה בו רוח חדשה: "הייתה התרגשות ענקית כשזכינו בסאנדנס, היינו שותפים בשיווק וזה לא קל בכלל לשכנע את חברי האקדמיה".

לפני הכל רמי יהושע הוא גם איש עסקים שקול שחושב הרבה לפני שהוא קופץ ראש להרפתקה הפסדית. לשאלה האם הניתן להרוויח מקולנוע ישראלי הוא משיב כי "קשה מאוד, אבל אני חושב שעל הסרט הזה יש לנו סיכוי לצאת 'ברייק איוון' (מאוזנים, להחזיר את ההשקעה ללא רווח, מ"ב)". לגבי עתידו בתחום הפקות הסרטים הוא אומר: "זה נורא תלוי - הסרט הזה היה ייחודי. משה אדרי הוא חבר טוב שלי וגם האמנתי באנשים ובבמאית שזה סרט הביכורים שלה".

מה שכן, עוד בטרם יהושע מחליט על עתידו בתחום יש מי שכבר מסמן אותו כספונסר הבא. לדבריו "מאז הטקס, כשהאירוע צולם ותמונות וסרטונים עלו לעמוד הפייסבוק שלי - אני מוצף בתסריטים שנשלחים אליי. מאז כבר רבים הספיקו לפנות אליי עם רעיונות ותסריטים כי זה כנראה קורץ לרבים שמכירים אותי גם כפרסומאי שכעת מעורב בתחומי האומנות. אני לא יודע אם יהיה לזה המשך אבל זו בהחלט הייתה חוויה מכוננת".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.