איל"ן ענבל פיזרו נדב לוי מקאן תל אביב
צילום: יח"צ

נולדו לנצח: 2 ספורטאים יובילו קמפיין למשחקים הפארלימפיים

הספורטאים הפארלימפיים ענבל פיזרו ונדב לוי לוקחים חלק בקמפיין של איל"ן באמצעות מקאן, כאשר במודעות מופיעות תמונות ילדות שלהם

אלכסנדר כץ |

ארגון איל"ן עולה בימים אלו בקמפיין ארצי שמטרתו עידוד והעצמת ספורטאי העמותה - חברי סגל נבחרת ישראל למשחקים הפארלימפיים בריו, וחשיפת ספורט הנכים בפני הציבור. כותרת הקמפיין היא "נולדו לנצח".

איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים) הוא ארגון הפועל ללא מטרות רווח, ומטפל בעשרות השנים האחרונות באלפי ילדים ובוגרים בכל רחבי הארץ, הסובלים מנכויות פיזיות מוטוריות וממחלות שריר ועצב. באיל"ן התמידו בפיתוח ומינוף ספורט הנכים עד כדי הפיכתו לכלי שיקומי מרכזי. במקביל איתרו כישרונות צעירים ופיתחו את ענפי הספורט ההישגי, כך שבמרוצת השנים הגיעה רמת הספורט בעמותה לאחת מן הגבוהות בעולם וספורטאיו זכו בהישגים בינ"ל חשובים במשחקים הפראלימפיים ובתחרויות בינ"ל.

את הקמפיין יובילו ענבל פיזרו ונדב לוי, ספורטאים שייצגו את ישראל במשחקים הקרובים בריו. ענבל פיזרו שמשותקת מלידה בגפיה התחתונות, החלה להתאמן במרכז הספורט של איל"ן בחיפה בגיל 5 וכבר בגיל 12 התחרתה בתחרויות בינ"ל. ב-2012 נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות. ב-3 האולימפיאדות בהן לקחה חלק, זכתה ב-4 מדליות כסף ו-4 ארד בשחייה.

 

נדב לוי מתאמן במרכז הספורט של איל"ן ברמת גן, והוא שגרירו הראשון של ענף הבוצ'יה לאולימפיאדה. כיום מפעיל מרכז הספורט לנכים כ-12 קבוצות ברחבי הארץ בענף מיוחד זה שמיועד בראש ובראשונה לנפגעי שיתוק מוחין בעלי פגיעות קשות. לוי, שנולד עם שיתוק מוחין, מדורג בעשירייה הראשונה בעולם ומועמד למדליה אולימפית בענף זה.

את הקמפיין שיופיע בעיתונות, שלטי חוצות ואינטרנט, מוביל משרד הפרסום המוביל מקאן תל אביב, שמלווה פרו-בונו את איל"ן מזה שנים, ובמסגרתו יוצגו תמונות ילדות של ענבל ונדב תחת הכותרת "נולדו לנצח".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.