היום בחירות לארגון העיתונאים - וקריאות לפרוש מההסתדרות
היום נערכות הבחירות לארגון העיתונאים, על רקע הדרמה הגדולה עם הסיכום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לדחות את סגירת רשות השידור והשקת תאגיד השידור הציבורי. ארגון העיתונאים פועל תחת כנפיה של ההסתדרות, וחברים בארגון, חלקם מתמודדים היום לוועידת הארגון ("הכנסת" של ארגון העיתונאים, א"כ) קוראים להתנתק מההסתדרות, בשל ריח הקומבינה לכאורה שבעסקה הזאת שבין נתניהו לניסנקורן.
אחד מהם הוא ניר גונטז' מעיתון הארץ, המתמודד לוועידה. בשיחה עם אייס הוא זועם על התנהלות ההסתדרות ומשתמש בשפה קשה נגד הקשר בין ארגון העיתונאים לארגון העובדים הוותיק. "אבי ניסנקורן הוכיח נאמנות לנתניהו בתמורה להשד יודע מה, כשהצטרף למהלך הזה, שהוא למעשה הוצאה להורג של תאגיד השידור החדש. באופן אישי אני גאה להיות חלק מארגון העיתונאים, אבל מתבייש בושה גדולה להיות חבר בהסתדרות תחת הנהגתו של ניסנקורן".
גונטז' קורא ל-2 המועמדים לתפקיד יו"ר הארגון – היו"ר הנוכחי יאיר טרצ'יצקי וחיים הר-זהב - להודיע עוד היום במהלך יום הבחירות על פרישה מיידית מההסתדרות, "כל עוד הפודל הנאמן של נתניהו, ניסנקורן לא חוזר בו מההצטרפות לראש הממשלה".
הן יאיר טרצ'יצקי והן חיים הר-זהב ביקרו את המהלך של נתניהו וניסנקורן, מעל הראש של מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, אולם השתדלו לשמור בכבודו של ארגון העובדים הוותיק, ולא שברו את הכלים. "לא אהסס גם הפעם לצאת נגד כל מהלך שיפגע בשידור הציבורי ובפרנסתם של עיתונאים, אך כמי שעומד בראש ארגון שמייצג אלפי עיתונאים מוטלת עלי קודם החובה לבדוק ולהבין ורק אחר כך לצייץ גינויים חריפים", כתב אמש טרצ'יצקי. "לפני דקות ספורות סיימתי שיחה עם יו"ר ההסתדרות והבעתי את הסתייגותי מהמהלך ואת החשש שמדובר בניסיון לקבור את תאגיד השידור הציבורי... אמרתי לניסנקורן שבכל תרחיש כזה יש להבטיח הגנה מוחלטת על העיתונאים שכבר נקלטו לצד התחייבות ברורה שהתאגיד ימשיך לקלוט עיתונאים ללא כל מגבלה עד שיסיים את היערכותו ויחל לשדר באופן מלא כמתחייב בחוק (אף לפני תחילת 2018), וזאת מבלי לקבל החלטות מעל ראשיהן של מועצת התאגיד וההנהלה שלו. ללא ההתחייבויות הללו אני רואה בהסכמות הללו סכנה מוחשית לעתיד השידור הציבורי החדש - וארגון העיתונאים יפעל בנחרצות כדי לסכל אותן".
- אושר בממשלה: הגדלת מכסת העובדים הזרים העובדים בענף המלונאות
- מי המועמדים להיות שר האוצר הבא ומהם הבעיות הדחופות שצריך לטפל בהן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הר-זהב כתב אמש כי "בצהרים סיון רהב-מאיר שאלה אותי בגל"צ מה הדבר הראשון שאעשה כיו"ר ארגון העיתונאים. אני חושב שיו"ר ההסתדרות סימן בבירור את התשובה לזה הערב: לארגון העיתונאים אסור להסכים לדיל תאגיד השידור". לדבריו, "ההתנגדות שתמיד הבעתי לפירוק רשות השידור והחובה שכל אדם בעל מצפון צריך לחוש בהגנה על עובדים הגונים ברשות השידור שהפכו לקורבנות של ממשלה צינית, אינן סותרות את המחויבות הזהה להגן על עובדי התאגיד החדש. לא פותרים עוול נורא שנעשה לעובדים בעוול נורא לא פחות שנעשה לעובדים במקום אחר". בפוסט נוסף כתב כי "ההסתדרות צריכה להוציא הבהרה, עכשיו כשהיא מבינה את הנזק העצום שעשתה לשידור הציבורי, שהיא חוזרת בה מהדיל המוזר של אמש".
ואגב, הבוקר צייץ בטוויטר כתב התקשורת לשעבר של גלובס, לי-אור אברבך, שהצטרף לתאגיד השידור הציבורי כמנהל פיתוח תוכן ומנהל רדיו רק"ע, כי לא יצביע בבחירות היום כאות מחאה. ח"כ שלי יחימוביץ' צייצה לו חזרה וקראה לו לממש את זכותו להצביע, ולא להתייאש.
"המהלך של ההסתדרות - ניסיון שערורייתי ומהלך חמור"
ארגון העיתונאים פרסם בדקות אלה הודעה בדבר ההחלטה, ואולם אין בה בשורה מרעישה. "הודעת הממשלה וההסתדרות... מסתמנת כניסיון שערורייתי לחסל את השידור הציבורי בישראל לאחר מאמץ רב שנים להביא לשיקומו. העובדה כי ההסתדרות, שארגון העיתונאים הוא חלק ממנה, נותנת יד למהלך חמורה ביותר בעינינו. מהלך כזה יביא לפגיעה אנושה בעיתונות החופשית ובתרבות בישראל. ארגון העיתונאים מתנגד להחלטה כזו, שהתקבלה בחשאי ובחטף, ללא התייעצות עם ראשי התאגיד החדש ומבלי לערב את הארגון המייצג 3,000 עיתונאים בישראל".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
עוד נמסר כי "ההחלטה המפתיעה התקבלה ביום חגיגי ומרגש בו הולך ארגון העיתונאים לבחירות הראשונות בתולדותיו. ההנהגה היוצאת הקימה את הארגון והובילה אותו בשנים האחרונות במסגרת ההסתדרות. האיום המיידי שנוצר אתמול בערב על מאות עובדים ועל השידור הציבורי בכללותו יחייב את ההנהגה החדשה לשים את סוגיית השידור הציבורי והאיום על קיומו בראש סדר היום ולהתמודד עם כלל השאלות העולות בהקשר זה".
מההסתדרות טרם התקבלה תגובה.
- 1.מבפנים 19/07/2016 14:54הגב לתגובה זושיתף פעולה עם נתניהו ושליחיו ארדן השחצן ולפיד הקברן בחיסול השידור הציבורי והשלכת עובדיו לכלבים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
