אופיר גוטמן
צילום: יח"צ

לאחר 3 מנהלים בינלאומיים - אופיר גוטמן יהיה המנכ"ל הישראלי הראשון ל-P&G ישראל

גוטמן מקבל את התפקיד לאחר 14 שנים בחברה. הוא יירש את מקומה של אלנה קודריושבה שכיהנה בתפקיד ב-4 השנים האחרונות
משה בנימין |

אופיר גוטמן יהיה המנכ"ל הישראלי הראשון אי פעם, של פרוקטר אנד גמבל ישראל. כך החליטה הנהלת רשת מוצרי הצריכה הבינלאומית לאחר שב-15 השנים האחרונות, בהן פועל בארץ סניף מקומי של תאגיד הענק, ניהלו אותו מנהלים בינלאומיים בלבד.

מינויו של גוטמן (41) למנכ"ל מגיע לאחר 14 שנה שבהן שימש בתפקידים בכירים בפרוקטר אנד גמבל בארץ ובעולם. הוא בוגר תואר ראשון במשפטים וכלכלה בהצטיינות יתרה מאוניברסיטת תל אביב, ואת דרכו החל כמנהל מותג במערך השיווק של החברה בישראל, בתחומי הכביסה וטיפוח הבית. במהלך השנים לקח חלק בשורה של מהלכים עסקיים מוצלחים וקמפיינים זוכי פרסים בישראל ובעולם. המובילים שבהם הוא פרס הגראנד פרי בפסטיבל קאן, בו זכה עבור קמפיין לאבקת כביסה, לצד פרסי קקטוס ואפי נוספים.

גוטמן קודם לתפקידים בכירים אזוריים במטה החברה שם הוביל את פעילות השיווק והמכירות בתחום הכביסה ביותר מ-30 מדינות. בתפקידו האזורי האחרון, שימש כסמנכ"ל השיווק והמכירות של דרום אפריקה, ובמשך 3 שנותיו בתפקיד היה אחראי לגידול שיא של מעל 35% בקטגוריות מובילות - כך על פי נתוני החברה. עם חזרתו לישראל, לפני כ-4 שנים שימש כסמנכ"ל השיווק של החברה בישראל. הוא יחליף את אלנה קודריושבה אשר כיהנה בתפקיד מנכ"ל הפעילות בישראל ב-4 בשנים האחרונות.

בפברואר 2015 הוחלט בפרוקטר אנד גמבל ישראל לסיים את ההתקשרות עם זרוע המדיה של פובליסיס ישראל ולהעביר את תקציב רכש המדיה לידי מדיה-קום של קבוצת אדלר חומסקי. לאחר מכרז שהיה אחד המרכזיים בתחום המדיה בשנים האחרונות, החליטה החברה שנחשבת למפרסם ה-4 בגודלו בישראל להעביר את התקציב שעומד על כ-70 מיליון שקל לידי מדיה קום. החלטה זו התקבלה למרות שבפובליסיס ניסו לטרוף את הקלפים עם הצבתה של הילית מגד, עד אז בפרוקטר, בראש המכרז מטעמה.

 

פרוקטר אנד גמבל משווקת את מוצריה ברחבי העולם עם מגוון מוצרים שביניהם נמנים כמה מהמותגים המוכרים בעולם:  פמפרס, אריאל, טייד, פנטן, הד-אנד שולדרס, ג'ילט, פיירי, אורל בי, אולוויז ועוד. פרוקטר מפעילה כ-70 סניפים ברחבי בעולם ומאז שנת 2001 פועלת בישראל באמצעות חברת דיפלומט שאחראית על הייבוא וההפצה של מוצריה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.