הסינים גילו את החרדים - ואז אסם נכנסה לתמונה ומינפה גימיק מגזרי להצלחה שיווקית
מכירים את המושג מכירה סינית? בעצם איך תכירו את המושג? זהו מושג חרדי. אין באמת מכירה כזו, זו המצאה שלנו ואנחנו לוקחים עליה את זכויות היוצרים. זה החל בכלל כגימיק שיווקי של אחת מעמותות החסד במגזר החרדי שיצאה בקמפיין גיוס כספים.
מה זה אומר מכירה סינית? אנחנו מעמידים למכירה מאות מוצרים שכל אחד יכול לנסות את מזלו בקניה של המוצר, הוא לא צריך לשלם עבורו את מלוא התמורה שלו אלא כמה שקלים בודדים, ככל שהמוצר יותר יקר, יותר אנשים מנסים את מזלם לקנות אותו. למשל, אנו מעמידים למכירה במכירה הסינית רכב, כרטיס ההתמודדות לרכישת הרכב יעלה במכירה הסינית 50 שקל, בסבירות גבוהה שבתמורה לזכות לקנות את הרכב ב-50 שקלים, עשרות אלפים יתמודדו לרכישת הרכב, בצורה הזו אנחנו נשלשל לקופת הרכב הרבה מעבר לשוויו, ברגע האמת, בתאריך נקוב, מתבצעת הגרלה בין כל המתמודדים ואחד זוכה בכרטיס המיוחל של הרכב וכל זאת בתמורה ל 50 שקל עלות הכרטיס. בצורה הזו מעמידים למכירה מאות מוצרים.
הראש היהודי ממציא פטנטים והראש החרדים מבריק אותם
כמובן שכל המהלך הזה מלווה בקמפיין פרסומי גדול, בתיבות הדואר במגזר החרדי או ליד פתחי הדירות מופצת חוברת מעוצבת עם כל הפריטים העומדים למכירה במכירה הסינית, מופעלים דיילי מכירה שפונים לקהל ומנסים לשווק לו את הכרטיסים למכירה, ישנם כרטיסים "חכמים יותר" במכירה, אלו כרטיסים המזכים את הקונה בהשתתפות בהגרלה על כל אחד מהמוצרים הנמצאים במכירה, ישנו כרטיס על הגרלה על סכום כסף במזומן, ככל שיותר אנשים רוכשים כרטיס להגרלה הזו מצטבר בקופת ההגרלה סכום כסף גדול יותר ובסופו של דבר ההגרלה היא על מחצית מסכום הכסף הנמצא בקופה.
בקיצור אם הראש היהודי ממציא לנו פטנטים, אז הראש החרדי פשוט מבריק לנו פטנטים... ומדי כמה חודשים יוצאת עמותה אחרת בקמפיין כזה וכל אחת מהם מנסה בתוך הכותרת הזו להביא גימיק חדשני כדי להיות יצירתית יותר ומעניינת יותר.
- המהלך של בנק הפועלים לחנוכה: חיים קליגר על מבצע ?'תקרא תצליח' למגזר החרדי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שזיהה את הפוטנציאל הגלום בכותרת הזו של המכירה הסינית היא חברת אסם, אסם אחת מיצרניות המזון הגדולות בישראל רואה בצרכן החרדי כאחד מהחשובים שלה. זה לא החל כעת, גם אני כמי שחצה לפני כמה שנים את שנת ה-40 לחייו זוכר בתור ילד את המבצעים של אסם במגזר החרדי, וזה לא בכדי, המשפחה החרדית היא צרכנית מזון משמעותית, הכשרות של מוצרי אסם היו תמיד בכשרות מהודרת המתאימה למגזר החרדי וכך גם השפה הפרסומית שלה בתוך המגזר החרדי הייתה מותאמת ותואמת למגזר. ראשי אסם ידעו לומר לכם כי הצרכן החרדי ידע ויודע להעריך את הדיאלוג הקבוע שיש לאסם איתו והוא אכן צרכן נאמן.
כמי שפועלת שנים ארוכות כל כך בתוך המגזר החרדי גם אסם חייבת לרענן ולעדכן את הפעילות השיווקית והפרסומית שלה בתוך המגזר, אז הרעיון הזה של "המכירה הסינית" אומץ על ידי החברה זו השנה השניה, ובימים אלה עלה לאוויר במגזר החרדי הקמפיין של חברת אסם תחת הכותרת "המכירה הסינית של אסם" וזה עובד בדיוק כפי שעובדת המכירה הסינית של עמותת "עזר מציון" למשל, ישנה חוברת שהופצה בכל בית חרדי בה נמצא כמה עשרות מוצרים, החל מרכב מזדה 5 (זוכרים? משפחה חרדית, רכב 7 מקומות) חדר ילדים (שוב ילדים) ארון ספרים, ריהוט סלוני, וכן, יש גם כרטיס טיסה לקברו של אחד הצדיקים הגדולים רבי אלימלך מליזענסק בפולין.
בקיצור כל ההגרלות מכוונות לקהל הפוטנציאלי בדיוק רב ובחשיבה שיווקית נכונה. וההשתתפות בהגרלה? ניחשתם, לא בכסף, אלא באריזות של מוצרי אסם, בתחילה מספרת החברה לקורא אלו מוצרים משמשים כשווה כסף למכירה וליד כל מוצר רשום כמה מוצרים נדרשים על מנת להשתתף בהגרלה. פשוט מדהים ומרתק לראות איך חברת ענק כמו אסם יודעת לשבת על גימיק פנים מגזרי ולמנף אותו בצורה כל כך חכמה ופשוטה.
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
ואירוע ההגרלה עצמו, גם אותו ממנפים באסם, ההגרלה לא מתבצעת במחשכים במשרד של איזה עו"ד, וכאן תרשו לי לקחת קרדיט קטן. בפעם האחרונה, כאשר חברת אסם יצאה עם הקמפיין הזה, שימשתי כסמנכ"ל השיווק בעיתון המבשר. מידי שנה מקיים העיתון כנס נשים ענק בבנייני האומה בירושלים כשבסוף היום מתכנסות כל הנשים לאירוע סיום באודיטוריום הענק של בנייני האומה, הגענו לחברת אסם והצענו לה לקיים את ההגרלה באירוע הסיום של הכינוס אל מול קהל של כ-5000 נשים הממלאות את האודיטוריום, התהליך לא היה קל ופשוט, אבל אסם אימצה את הרעיון והיא קיבלה מינוף אדיר להגרלה. מאז בכל שנה סיום ההגרלה מתקיים בתאריך של כנס הנשים של עיתון 'המבשר', החברה מכוונת את הטיימינג של ההגרלה לתקופה הזו וכולם נהנים ממהלך שיווקי מוצלח.
חיים קליגר הוא מנכ"ל משרד 'חיים קליגר אסטרטגיה תקשורתית', איש פרסום ושיווק חרדי המכיר את המגזר החרדי ופועל מעל 20 שנה בתחום. הארות והערות יתקבלו בברכה במייל [email protected]
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
