הקרב על התדמית: הכנסת תצא בקמפיין פרסומי ראשון - שיעלה 1.8 מיליון ש'
הכנסת תצא מחר (יום ג') בסדרת תשדירי שירות שיעסקו בעבודת הכנסת. הקמפיין החדש שיעלה בערוצי הטלוויזיה ויכלול 5 סרטונים, יציג את עבודת החקיקה בכנסת ואת שקיפות המשכן לציבור, כך על פי דובר הכנסת. את הקמפיין מפיקה לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) בעלות מוערכת של כ-1.8 מיליון שקלים, והוא יימשך כחודש. בשלב זה אין כוונה להפנות אותו גם לדיגיטל.
כפי שפורסם לפני כחודש וחצי באייס, תקציב הכנסת לשנת 2015 כולל גם 8.1 מיליון שקלים שיופנו לטובת יחסי ציבור ומהלכי פרסום באמצעות לפ"מ. עד 2014 עמד תקציב זה על 750 אלף שקלים. בנוסף לתקציב 8 המיליונים, הוקמה גם ועדה בראשותו של ח"כ יואל חסון, לאחר דרישתו של יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן להגדלת התקציב ב-2 מיליון שקלים לטובת שיפור דימוי הכנסת וחבריה.
עד כה לא שכרה הכנסת יחסי ציבור או משרד פרסום, אולם כעת ישנו רצון "לחשוף את עבודת הכנסת" ולשפר את תדמיתה. בשיחה עם אייס באותה עת, אמר מנכ"ל הכנסת רונן פלוט כי "יש פעילויות של הכנסת שהציבור לא יודע מהם כלל. הקמנו ועדה שתביא להנהלת הכנסת תכנית פעולה, שיכולה לכלול סרטונים, עלונים ופרסומים - שיציגו את החוקים ופעילות הכנסת. אנחנו רוצים להיות שקופים".
על רקע שלל הפרשיות שחברי הכנסת מעורבים בהן בשנים האחרונות, ובעיקר בכנסת ה-20, ולצד ההחלטה של הח"כים להעלות את שכרם, יהיה מעניין לראות עד כמה קמפיין פרסומי יכול לשנות את תדמיתו של הגוף המחוקק, והאם אין דרך אחרת לטפל בסוגיית התדמית.
- "מצב חירום ממשי": 80% מהמטפלות במעונות היום לא קיבלו את השכר המגיע להן
- אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים ינואר-פברואר 2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כינס היום את הכתבים המכסים את המשכן, ואמר כי "הדרדרות תדמיתה של הכנסת מהווה סכנה אמיתית ומחושית לדמוקרטיה בישראל". לדבריו, "אין שעה טובה מזו לנסות ולהראות ולהסביר כי פועלה של הכנסת והשפעתה הממשית בחקיקה ובנושאים אחרים בהם היא מטפלת, עולה אלפי מונים על תדמיתה".
- 1.ומי בדיוק מממן את זה?!?/?/ (ל"ת)פילוס 14/12/2015 21:07הגב לתגובה זו
- אתה! (ל"ת)אייל 15/12/2015 09:46הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
