משכן כנסת ישראל
צילום: באדיבות אתר הכנסת

ככה זה כשהתדמית בעייתית: הכנסת תקצה לראשונה עד 10 מיליון שקל ליח"צ ופרסום

8.1 מיליון ש' נכללים בהצעת תקציב הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת דורש עוד 2 מיליון ש' שיופנו לנושא. ועדה מיוחדת תבדוק את דרכי ניתוב הכספים לפעילויות ההסברה שחלקן יטופלו בלפ"מ
אלכסנדר כץ | (7)
נושאים בכתבה כנסת רונן פלוט

הצעת תקציב הכנסת לשנת 2015 כוללת גם 8.1 מיליון שקלים שעשויים להיות מופנים לטובת יחסי ציבור ואף לאפיק פרסומי, באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית – לפ"מ. כך עולה מתדריך שקיים היום (יום ג') מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, לעיתונאים על תקציב הכנסת לשנה הבאה.

 

תקציב הכנסת עמד ב-2014 עמד על 612 מיליון שקלים. בשנה הנוכחית הוא צמח ל-651, ובשנת 2016 יעלה שוב ל-651 מיליון, שנובע בין היתר מגידול תקציבי בשיפוץ בית פרומין, והחלתו של החוק הנורווגי.

 

8.1 מיליון שקלים עשויים להיות מופנים להסברה, אולם בשלב זה לא ברור ניתוב התקציבים, שעד 2014 עמד על 750 אלף שקלים. בנוסף לתקציב זה, הוקמה גם ועדה בראשותה של ח"כ מירב מיכאלי, לאחר דרישתו של יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, להגדלת התקציב ב-2 מיליון שקלים לטובת שיפור דימוי הכנסת וחבריה.  

 

עד כה לא שכרה הכנסת יחסי ציבור או משרד פרסום, אולם כעת ישנו רצון "לחשוף את עבודת הכנסת" ולשפר את תדמיתה. בשיחה עם אייס, אמר פלוט כי "יש פעילויות של הכנסת שהציבור לא יודע מהם כלל. הקמנו ועדה שתביא להנהלת הכנסת תכנית פעולה, שיכולה לכלול סרטונים, עלונים ופרסומים - שיציגו את החוקים ופעילות הכנסת. אנחנו רוצים להיות שקופים". 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    גם אם ישימו מליארד שקל גנבים ישארו גנבים (ל"ת)
    תום 29/10/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    חבל על הכסף במקום לשים בסל התרופות (ל"ת)
    תום 29/10/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חבל על הכסף במקום לשים בסל התרופות (ל"ת)
    תום 29/10/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    צבי בן משה 29/10/2015 06:09
    הגב לתגובה זו
    שלברי הכנסת ייקחו את הכסף של הפרסום.כך אולי הם יפסיקו להיות מושחתים ותדמיתם תעלה.
  • 3.
    יחביבי 28/10/2015 16:05
    הגב לתגובה זו
    שיתנו את המיליונים האלה לתמיכה בדברים יותר טובים זה היחצנות הכי טובה במקום לתת ליחצנים שלא מבינים כלום
  • 2.
    ליאור 27/10/2015 20:42
    הגב לתגובה זו
    אם זה אמיתי, זה יעשה בדיוק ההפך. עד כמה הנבחרים שלנו מסריחים, שהם צריכים יחצ ?. גועל נפש. תפנו את התקציב לעניים.
  • 1.
    חבל על הכסף, המעשים קובעים. (ל"ת)
    יוסי בן שלמה 27/10/2015 18:24
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.