גם בג"צ לא מתלהב מאשלי מדיסון: אתר הבגידות יאלץ לשנות את הפרסומת
בג"צ קיבל הבוקר (יום ב') את עמדת הרשות השנייה לפסול את תשדיר הפרסומת לאתר הבגידות אשלי מדיסון. הרכב של 3 שופטי העליון בראשותו של השופט יורם דנציגר דחה את עתירת האתר וקבע כי על העותרים להודיע תוך 14 יום האם האתר מושך את העתירה או מגיש פרסומת אחרת לבדיקת הרשות, כפי שכבר הורתה לו ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה בחודש יוני.
אשלי מדיסון הוא אתר בגידות קנדי שהיגר לפני יותר משנה לישראל, עם גרסה מקומית. האתר מציע ל-כמעט 40 מיליון משתמשים ברחבי העולם אפשרות לפגוש בני זוג למטרת סקס. נכון לחודש ינואר 2015, רשם אשלי מדיסון בישראל נתונים מרשימים של כ-125 אלף מנויים ולמעלה מ-50 אלף כניסות ביום. לאחרונה התגלתה בו פרצת אבטחה שאפשרה להאקרים להשיג את פרטי הגולשים, והם איימו לעשות במידע זה שימוש. לפני כשבועיים הודיעהAvid Life Media , החברה המפעילה את האתר, כי תאפשר למנוייה למחוק את כל המידע האישי השמור על שרתיה.
ולענייננו, Avid Life Media, באמצעות עורכי הדין תומר רייף ותום אפלשטיין ממשרד עורכי הדין זיסמן, אהרוני, גייר ושות', ביקשה מבית המשפט צו על תנאי שיורה לרשות, למועצה, למנכ"ל בפועל ניר שויקי וראש אגף פרסומות איילת כפרי-ברכה, לנמק מדוע לא יאשרו לשידור ללא דיחוי את הפרסומת המתוקנת שהגישה החברה לרשות, לשידור בערוצים 2 ו-10 ובכל ערוץ טלוויזיה אחר הנמצא בתחום אחריותה של הרשות. שויקי עמד בתוקף נגד האפשרות לשדר את הפרסומות, וטען כי התשדיר מעודד לדבריו בגידה "שמשמעותה במקרים רבים הינה הרס משפחות תוך פגיעה קשה בילדיהן".
בעתירה מצוינים שמותיהם של עשרות ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם, בהם למשל דיסקברי צ'אנל האמריקאי, וערוצים באוסטרליה, ניו זילנד, קנדה, ברזיל, צרפת, ספרד ומקסיקו, שאפשרו לאשלי מדיסון לפרסם בהם. בחברה טענו כי מניעת הפרסום גורם לה "חיסרון כיס" בסך 80 אלף דולר בחודש, ולמעשה הפסד הכנסה בסכום של כמיליון דולר בשנה.
בדיון מחודש יוני בוועדת הערר של מועצת הרשות נקבע כי הפרסומת ששודרה פוגעת בעוצמה רבה ברגשות הציבור וכי יש בה כדי להניע לפעולה בנושא שהוא במחלוקת ציבורית שכן מדובר בתשדיר פרסומת המעודד בגידה בין בני הזוג. ועדת הערר הותירה על כנה את החלטת הפסילה של שויקי. בתגובה, פנו נציגי Avid Life Media לבית המשפט העליון וטענו כי הפרסומת חוסה תחת כנפי הגנת חופש הביטוי וכי קביעת הפרה והטלת עיצומים פסילתה פוגעת בו. העליון לא קיבל עמדה זו.
באמצעות היועצת המשפטית של הרשות השנייה עו"ד הילה שמיר, ועורכי הדין יאיר עשהאל ונגה גל ממשרד אברמזון ושות', טענה הרשות כי מדובר בתשדיר פרסומת המעודד בני זוג לשקר ולרמות את בני זוגם, תוך פגיעה בעוצמה רבה ברגשות הציבור, באופן שחייב את פסילתו לשידור.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
את תגובתם של נציגי אשלי מדיסון בארץ ובחו"ל לא ניתן היה להשיג. ניר שויקי, מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, מסר כי "בית המשפט העליון נתן היום גיבוי מלא לפעולת הרשות שקבעה באופן עקבי כי יש לפסול את הפרסומת הפוגענית של אשלי מדיסון. ישנה משמעות רבה לדעת הציבור במקרים כאלו ולא בכדי הפרסומת, ששודרה פעמים בודדות בלבד, גם הן בשעות הלילה המאוחרות הביאה לעשרות תלונות מקהל הצופים. נמשיך לפעול על מנת להבטיח כי האינטרס הציבורי לטלוויזיה נקייה ממסרים פוגעניים ומזיקים יישמר".
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
