תמר איש שלום חדשות 10
צילום: ענבל מרמרי

על סף חתימה: קבוצת RGE תשקיע כ-200 מיליון שקלים ברכישת ערוץ 10

הקבוצה צפויה לכסות את חובות הערוץ בסך 120 מיליון שקלים, ולשלם כ-10 עד 50 מיליון שקלים לבעלים הנוכחיים יוסי מימן וארנון מילצ'ן עבור עזיבת הערוץ
אלכסנדר כץ | (3)

קבוצת התקשורת RGE צפויה לחתום היום (יום ה') על ההסכם לרכישת ערוץ 10, 3 ימים לפני הדד-ליין במסגרתו צריך הערוץ להגיש לרשות השנייה את הפרטים על המשקיע החדש, ואת הערבויות בסך 50 מיליון שקלים, מה שיאפשר לו לקבל רישיון ל-15 שנה. בהמשך אמורה העסקה להיות מוצגת לדירקטוריון RGE שידון בנושא.

 

מאז שעות הבוקר מתקיימים אנשי RGE פגישות עם בנק לאומי, על מנת לסכם את קבלת המימון עבור הרכישה. על פי הערכות, תזרים הקבוצה שנמצאת בבעלותם של אביב גלעדי, לן בלווטניק ומשפחת רקנטי, כמעט 200 מיליון שקלים עבור 51% מהבעלות על הערוץ. הבעלים החדשים ישקיעו על פי הערכות כ-120 מיליון שקלים בכיסוי חובות הערוץ, עוד כ-10 מיליון שקלים יועברו לבעלי הערוץ הנוכחיים יוסי מימן וארנון מילצ'ן עם אופציה של 40 מיליון שקלים נוספים בעתיד על בסיס ביצועיים עתידיים, הלוואה של 10 מיליון שקלים שכבר ניתנה על ידי RGE לערוץ, וחובות רגולוטוריים בסך כל כמעט 17 מיליון שקלים, שיתכן כי יצומצם וזאת משום שהמדינה לא הגנה על החלטת ראש הממשלה ושר התקשרות בנימין נתניהו בבג"צ, לאחר הגשת העתירה של הערוץ נגד קביעת הסכום הזה.

 

רק לפני 9 ימים פוצצה RGE את העסקה, כאשר דירקטוריון הקבוצה דחה את עסקת הרכישה. בהודעת החברה נמסר כי הדירקטוריון "האמין כי מהלך זה הינו התפתחות טבעית לחברה שזהו עיסוקה". לפני מספר ימים חזרה הקבוצה לתמונת הרכישה, במקביל להתרחקות מצידו של אילן שילוח, שניסה לשתף פעולה עם מילצ'ן, מגעים שלא צלחו בסופו של דבר.

 

במידה והעסקה תיחתם, היא תועבר לבחינתה של הרשות השנייה שתבצע בדיקה פיננסית לקבוצה ולהצעה, והאם אין ניגוד עניינים בהחזקה העתידית של הקבוצה – המחזיקה את ערוץ הספורט, ערוץ הילדים, ערוץ לוגי, ויצירת תוכן עבור סלקום.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלום ולא להתראות לדרוקר החולרע והעלוב (ל"ת)
    משה ראשל"צ 28/05/2015 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צחי 28/05/2015 18:15
    הגב לתגובה זו
    הציבור שבע מתשקורת פוסט ציונית, שמאלנית וחד צדדית. המפתח להצלחה הוא הפיכת חדשות 10 לפוקס ניוז הישראלית.
  • מט 30/05/2015 14:44
    הגב לתגובה זו
    תעזוב את הערוץ היחיד שנושך בפוליטיקאים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.