החל שלב הבלימה על שוק הסטרימינג: נטפליקס ו-HBO מעלות הילוך במלחמה

40% ממשקי הבית בארה"ב מנויים לשירות סטרימינג. המובילות הן נטפליקס ו-HBO, אבל גם אפל וסוני נושפות בעורף. ומה יקרה אם אחת מהן תיכנס לארץ?
גיא גלין | (2)

אחרי שנים של התקפות חוזרות ונשנות על הטלוויזיה המסורתית מצדן של ספקיות הסטרימינג הגדולות, החברות מתחילות להבין כי עליהן לשנות אסטרטגיה אל מול השוק המשתנה, ולהגן על נתח השוק שלהן דרך יצירת תוכן רחב יותר במחיר אטרקטיבי על מנת להישאר במשחק.

 

הבנה זו מתרחשת לאור כניסתן של חברות כמו אפל וסוני לשירותי הסטרימינג, כשאלו עתידות לנגוס בפלח השוק של נטפליקס ו-HBO. תחרות זו העלתה את הצורך אצל נטפליקס לתת מענה מהיר, ובשבועות האחרונים החברה הנגישה את השירות שלה ללא רישום ותשלום למשתמשים חדשים.

 

בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס, צוין כי המאבק המרכזי על הסטרימינג עומד בין HBO לנטפליקס, שספגה מהלומות כלכליות בשנתיים האחרונות בעקבות מהלך פיצול החברה שלא צלח והוביל לירידה חדה בערך המניה של החברה מ-299$ ל-53$ בספטמבר 2013. בעוד נטפליקס מתאוששת מאותו שפל, ההכנסות של HBO בגידול מתמיד, והחברה יכולה להתגאות בתכנים, ברייטינג ובפרסים, בין היתר למשחקי הכס ולאימפריית הפשע, תוכן שזוכה מן הסתם גם להצלחה גדולה באפליקציית הסטרימינג של החברה.

 

דו"ח של חברת ניטור התקשורת העולמית נילסן מעיד על כך ששניים מתוך 5 משקי בית אמריקאים, הם לקוחות של שירות סטרימינג כזה או אחר, כאשר נטפליקס מובילה בכמות לקוחות בסטרימינג עם 40 מיליון בארה"ב, מול 30 מיליון ל-HBO. ואולם, בזירה הגלובלית, רושמת HBO ניצחון על נטפליקס.

 

פרסומים רבים טענו כי נטפליקס מתכננת להשקיע עוד השנה יותר מ-450 מיליון דולר על תוכן מקורי, זאת בעוד בשנה הקודמת החברה השקיעה רק 250 מיליון בתוכן חדש. זה בהחלט ניסיון להטות את הכף לטובתה של החברה הצעירה.

 

ומתי הבשורה תגיע לישראל? השירות עדיין אינו זמין למשתמשים בארץ, אך עם זאת, על בסיס פרסומים ב-TheMarker חברת IBC שמקימה מיזם סיבים אופטיים חדש בישראל, מנסה ליצור שיתוף פעולה על מנת להביא את השירות לישראל. אם זו באמת תמונת עתיד רלוונטית, יתכן מצב בו לצרכן הישראלי תהיה בחירה אם להשקיע 8 דולרים לחודש עבור שירות נטפליקס, לעומת החבילות שמציעות yes ו-HOT, או הזולה יותר שמציעה כעת סלקום TV

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני כבר מחובר לנטפליקס, לא מחכה למשיח !! (ל"ת)
    יוני 27/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
  • אריאל 28/03/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
    איך?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.