החל שלב הבלימה על שוק הסטרימינג: נטפליקס ו-HBO מעלות הילוך במלחמה

40% ממשקי הבית בארה"ב מנויים לשירות סטרימינג. המובילות הן נטפליקס ו-HBO, אבל גם אפל וסוני נושפות בעורף. ומה יקרה אם אחת מהן תיכנס לארץ?
גיא גלין | (2)

אחרי שנים של התקפות חוזרות ונשנות על הטלוויזיה המסורתית מצדן של ספקיות הסטרימינג הגדולות, החברות מתחילות להבין כי עליהן לשנות אסטרטגיה אל מול השוק המשתנה, ולהגן על נתח השוק שלהן דרך יצירת תוכן רחב יותר במחיר אטרקטיבי על מנת להישאר במשחק.

 

הבנה זו מתרחשת לאור כניסתן של חברות כמו אפל וסוני לשירותי הסטרימינג, כשאלו עתידות לנגוס בפלח השוק של נטפליקס ו-HBO. תחרות זו העלתה את הצורך אצל נטפליקס לתת מענה מהיר, ובשבועות האחרונים החברה הנגישה את השירות שלה ללא רישום ותשלום למשתמשים חדשים.

 

בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס, צוין כי המאבק המרכזי על הסטרימינג עומד בין HBO לנטפליקס, שספגה מהלומות כלכליות בשנתיים האחרונות בעקבות מהלך פיצול החברה שלא צלח והוביל לירידה חדה בערך המניה של החברה מ-299$ ל-53$ בספטמבר 2013. בעוד נטפליקס מתאוששת מאותו שפל, ההכנסות של HBO בגידול מתמיד, והחברה יכולה להתגאות בתכנים, ברייטינג ובפרסים, בין היתר למשחקי הכס ולאימפריית הפשע, תוכן שזוכה מן הסתם גם להצלחה גדולה באפליקציית הסטרימינג של החברה.

 

דו"ח של חברת ניטור התקשורת העולמית נילסן מעיד על כך ששניים מתוך 5 משקי בית אמריקאים, הם לקוחות של שירות סטרימינג כזה או אחר, כאשר נטפליקס מובילה בכמות לקוחות בסטרימינג עם 40 מיליון בארה"ב, מול 30 מיליון ל-HBO. ואולם, בזירה הגלובלית, רושמת HBO ניצחון על נטפליקס.

 

פרסומים רבים טענו כי נטפליקס מתכננת להשקיע עוד השנה יותר מ-450 מיליון דולר על תוכן מקורי, זאת בעוד בשנה הקודמת החברה השקיעה רק 250 מיליון בתוכן חדש. זה בהחלט ניסיון להטות את הכף לטובתה של החברה הצעירה.

 

ומתי הבשורה תגיע לישראל? השירות עדיין אינו זמין למשתמשים בארץ, אך עם זאת, על בסיס פרסומים ב-TheMarker חברת IBC שמקימה מיזם סיבים אופטיים חדש בישראל, מנסה ליצור שיתוף פעולה על מנת להביא את השירות לישראל. אם זו באמת תמונת עתיד רלוונטית, יתכן מצב בו לצרכן הישראלי תהיה בחירה אם להשקיע 8 דולרים לחודש עבור שירות נטפליקס, לעומת החבילות שמציעות yes ו-HOT, או הזולה יותר שמציעה כעת סלקום TV

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אני כבר מחובר לנטפליקס, לא מחכה למשיח !! (ל"ת)
    יוני 27/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
  • אריאל 28/03/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
    איך?
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.