רוברט דה נירו
צילום: צילום: באדיבות קשת, ערוץ 2

פסטיבל Print Screen: קרן טרייבקה של רוברט דה נירו תלווה פרויקטים ישראלים

50 אנשים מתחומי הטכנולוגיה, העיצוב, הקולנוע והאמנות ייבחרו להשתתף במרתון הצגת הפיתוחים בפסטיבל יהיה "רגישות בעידן הדיגיטלי"
גיא גלין |
נושאים בכתבה טכנולוגיה

קרן טרייבקה האמריקאית שנוסדה על ידי השחקן רוברט דה נירו ומתמחה בעידוד קולנוע וטכנולוגיה, תגיע לסייע למיזמי קולנוע ישראלים כחלק מפסטיבל PrintScreen. בתכנית: 3 ימי מרתון לפיתוח אמנות וקולנוע אינטראקטיביים בשיתוף אנשי מפתח מתחומים שונים.

 

ההאקתון (מרתון של הצגת פיתוחים) של העמותה יערך השנה בשיתוף  קרן CoPro ויתקיים במהלך ימי הפסטיבל. נושאו של ההאקתון יהיה "רגישות בעידן הדיגיטלי" ויעסוק בשאלה כיצד ניתן להשתמש בטכנולוגיות אינטראקטיביות בכדי להגדיל את הרגישות החברתית והסביבתית של הצופה?

 

לפי המפיקים של האירוע, להאקתון ייבחרו 50 אנשים מתחומי הטכנולוגיה, העיצוב, הקולנוע והאמנות שיציעו רעיונות ייחודיים למשתתפים בפרויקט, המשתתפים יחולקו לצוותים מגוונים לצורך עזרה בפיתוחם.

 

הרעיון מאחורי ההאקתון הוא ליצור מרתון לפיתוח רעיונות ברוח התרבות הדיגיטלית וקידום שיתוף פעולה בין עולם הטכנולוגיה והאמנויות. הפרויקטים שיפותחו יוצגו בערב הנעילה של הפסטיבל, ויקבלו ליווי להמשך וכמו כן אפשרות לגיוס משאבים בסיוע קרן CoPro. לפרויקטים מצטיינים תתאפשר חשיפה נוספת בפסטיבל טרבייקה בניו יורק.

 

קרן טרייבקה מקיימת האקתונים בכל העולם כחלק מרצונה לקדם שימוש של טכנולוגיות מתקדמות בעשייה הקולנועית.  אחד הפרויקטים המעניינים היה הקמת האקתון לצד מאיץ החלקיקים בשווייץ שמטרתו הייתה לקדם שיח בין אנשי קולנוע למדע. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.