ג'ורג' קלוני נספרסו
צילום: צילום מסך מתוך פרסומת

אספרסו קלאב לביהמ"ש: תביעת נספרסו - ניסיון לפגוע שלא כדין בחופש הביטוי

יממה לפני הדיון בין הצדדים במעמד שופט בית המשפט המחוזי מגן אלטוביה העבירה חברת אספרסו קלאב את תגובתה לבקשת הצו הזמני של נספרסו
משה בנימין |

יממה לפני שחברת נספרסו וחברת אספרסו קלאב אמורות להיפגש לדיון במעמד שופט בית המשפט המחוזי מגן אלטוביה - העבירה חברת אספרסו קלאב לבית המשפט את תגובתה לעניין בקשת הצו הזמני של נספרסו בעניין הסרתה מהאוויר של הפרסומת בה מככב כפילו של ג'ורג' קלוני .

לטענת אספרסו קלאב: "הבקשה מהווה ניסיון למנוע מהמשיבה (אספרסו קלאב) שידור תשדיר פרסומת חוקי לחלוטין. הכל, מתוך מטרה למנוע תחרות בשוק הקפה הישראלי לתועלת ציבור הצרכנים. בניסיונן של המבקשות (נספרסו) לעצור את שידור הפרסומת של המשיבה יש גם משום ניסיון לפגוע שלא כדין בחופש הביטוי של המשיבה (אספרסו קלאב) שלא כדין, ולכך אין לתת יד".

באספרסו קלאב מודים כי "הפרסומת אכן "מתכתבת" עם הפרסומות של נספרסו בכיכובו של ג'ורג' קלוני. המשיבה אינה מכחישה זאת. עם זאת, הפרסומת מצויה במסגרת חופש הביטוי, אינה מפירה סימני מסחר ו/או זכויות יוצרים של המבקשות, אינה עושה עושר ולא במשפט על חשבונן ולא מבצעת עוולות מסוג גניבת עין ו/או רשלנות ו/או התערבות לא הוגנת ו/או כל עוולה אחרת שהמבקשות מנסות לייחס לה".

עוד טוענת אספרסו קלאב כי "הפרסומת מקדמת את התחרות בשוק הקפה, וזהו המוטיב המרכזי בפרסומת המטריד את המבקשות ואשר אותו הן

מבקשות למנוע. בנסיבות אלה, מתן צו מניעה שימנע את המשך שידור הפרסומת יהווה פגיעה בחופש הביטוי המסחרי, בחופש העיסוק ובחופש התחרות".

קו ההגנה של אספרסו קלאב טוען גם כי "עיקרה של הפרסומת נשוא הבקשה איננו בניסיון של המשיבה (אספרסו קלאב) להידמות למבקשות (נספרסו), אלא ההיפך הגמור: ליבת הפרסומת מבקשת לבדל את המשיבה ממתחרותיה באלמנט מרכזי של מודל המכירה, בעוד המבקשת משווקת ללקוחותיה מכונות יקרות) שמחירן יכול להגיע אף לאלפי שקלים, וזאת בנוסף לסכומים שהיא גובה מהם על כל קפסולת קפה, מציעה המשיבה ללקוחותיה הצעה שיווקית חדשנית בתחום - קבלת מכונה בחינם במסגרת רכישה שנתית של קפסולות קפה.

כזכור, אתמול נחשפה באייס זהותה של החברה שעומדת מאחורי פרסומת המריבה המדוברת של אספרסו קלאב בה מככב הכפיל של קלוני. למרבה ההפתעה של נספרסו, חברת המדיה שלה יוניברסל מקאן היא זו שיזמה את הפרסומת באמצעות אחד מעובדיה בשם שרון ברוקנר שניהל את הפרויקט וגייס את התסריטאים שהציעו את הכיוון הקריאייטיבי. ביוניברסל טענו בתגובה כי ברוקנר פעל על דעת עצמו שלא בידיעת הנהלת החברה, וברוקנר עצמו מסר לאייס תגובה דומה בה הוא מציין כי הוא פעל באופן עצמאי וללא מעורבות יוניברסל מקאן או מי מטעמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.