ג'ורג' קלוני נספרסו
צילום: צילום מסך מתוך פרסומת

אספרסו קלאב לביהמ"ש: תביעת נספרסו - ניסיון לפגוע שלא כדין בחופש הביטוי

יממה לפני הדיון בין הצדדים במעמד שופט בית המשפט המחוזי מגן אלטוביה העבירה חברת אספרסו קלאב את תגובתה לבקשת הצו הזמני של נספרסו
משה בנימין |

יממה לפני שחברת נספרסו וחברת אספרסו קלאב אמורות להיפגש לדיון במעמד שופט בית המשפט המחוזי מגן אלטוביה - העבירה חברת אספרסו קלאב לבית המשפט את תגובתה לעניין בקשת הצו הזמני של נספרסו בעניין הסרתה מהאוויר של הפרסומת בה מככב כפילו של ג'ורג' קלוני .

לטענת אספרסו קלאב: "הבקשה מהווה ניסיון למנוע מהמשיבה (אספרסו קלאב) שידור תשדיר פרסומת חוקי לחלוטין. הכל, מתוך מטרה למנוע תחרות בשוק הקפה הישראלי לתועלת ציבור הצרכנים. בניסיונן של המבקשות (נספרסו) לעצור את שידור הפרסומת של המשיבה יש גם משום ניסיון לפגוע שלא כדין בחופש הביטוי של המשיבה (אספרסו קלאב) שלא כדין, ולכך אין לתת יד".

באספרסו קלאב מודים כי "הפרסומת אכן "מתכתבת" עם הפרסומות של נספרסו בכיכובו של ג'ורג' קלוני. המשיבה אינה מכחישה זאת. עם זאת, הפרסומת מצויה במסגרת חופש הביטוי, אינה מפירה סימני מסחר ו/או זכויות יוצרים של המבקשות, אינה עושה עושר ולא במשפט על חשבונן ולא מבצעת עוולות מסוג גניבת עין ו/או רשלנות ו/או התערבות לא הוגנת ו/או כל עוולה אחרת שהמבקשות מנסות לייחס לה".

עוד טוענת אספרסו קלאב כי "הפרסומת מקדמת את התחרות בשוק הקפה, וזהו המוטיב המרכזי בפרסומת המטריד את המבקשות ואשר אותו הן

מבקשות למנוע. בנסיבות אלה, מתן צו מניעה שימנע את המשך שידור הפרסומת יהווה פגיעה בחופש הביטוי המסחרי, בחופש העיסוק ובחופש התחרות".

קו ההגנה של אספרסו קלאב טוען גם כי "עיקרה של הפרסומת נשוא הבקשה איננו בניסיון של המשיבה (אספרסו קלאב) להידמות למבקשות (נספרסו), אלא ההיפך הגמור: ליבת הפרסומת מבקשת לבדל את המשיבה ממתחרותיה באלמנט מרכזי של מודל המכירה, בעוד המבקשת משווקת ללקוחותיה מכונות יקרות) שמחירן יכול להגיע אף לאלפי שקלים, וזאת בנוסף לסכומים שהיא גובה מהם על כל קפסולת קפה, מציעה המשיבה ללקוחותיה הצעה שיווקית חדשנית בתחום - קבלת מכונה בחינם במסגרת רכישה שנתית של קפסולות קפה.

כזכור, אתמול נחשפה באייס זהותה של החברה שעומדת מאחורי פרסומת המריבה המדוברת של אספרסו קלאב בה מככב הכפיל של קלוני. למרבה ההפתעה של נספרסו, חברת המדיה שלה יוניברסל מקאן היא זו שיזמה את הפרסומת באמצעות אחד מעובדיה בשם שרון ברוקנר שניהל את הפרויקט וגייס את התסריטאים שהציעו את הכיוון הקריאייטיבי. ביוניברסל טענו בתגובה כי ברוקנר פעל על דעת עצמו שלא בידיעת הנהלת החברה, וברוקנר עצמו מסר לאייס תגובה דומה בה הוא מציין כי הוא פעל באופן עצמאי וללא מעורבות יוניברסל מקאן או מי מטעמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.