בגלל כפיל של ג'ורג' קלוני - 'נספרסו' מנסה למנוע פרסומת של 'אספרסו קלאב'
עוד בטרם עלתה לאוויר ולפני שבכלל ראתה את הפרסומת, חברת נספרסו מנסה למנוע מחברת אספרסו קלאב להעלות פרסומת פארודית בכיכובו של הכפיל של ג'ורג' קלוני (הפרזנטור של נספרסו) - כך נודע לאייס.
מאחורי הקלעים מתנהלים בימים האחרונים חילופי מכתבים בציר שבין הרשות השנייה ל-2 החברות: נספרסו ואספרסו קלאב, לאחר שחברת נספרסו גילתה כי אספרסו קלאב מצלמת בימים אלו פרסומת שצפויה להגחיך את נספרסו. פשוטו כמשמעו, בנספרסו לא ראו את הפרסומת של אספרסו קלאב ובשלב זה הם מסתמכים על עדויות ממקורות שונים, ועל סמך זה פנו לרשות השנייה.
עורכי הדין של נספרסו טוענים כי הפרסומת של אספרסו קלאב "מפרה באופן בוטה וחמור את זכויות הקניין הרוחני של מרשותינו תוך עשיית עושר על חשבונה". לטענת החברה "השימוש שחברת אספרסו קלאב מתעתדת לעשות ביצירות של מרשותינו לצרכי פרסומת, במטרה להגדיל את ההכנסות ממכירות מוצריה, תוך שהיא נהנית בלא שיש לה זכות לכך ובאופן טפילי, מההשקעה של מרשותינו ביצירת היצירות המוגנות, בבניית דמותו של ג'ורג' קלוני, בפרסומות כדמות המזוהה עמן ובבניית התדמית היחודית למותג. הדבר צפוי לגרום נזק רב למרשותינו למוניטין שלהן, ואף לגרום פגיעה בזכויותיו של ג'ורג' קלוני".
בחברת אספרסו קלאב אליה הגיעה הפנייה מהרשות השנייה בעקבות הבקשה של נספרסו, השיבו לרשות השנייה כי "הופתענו מאוד לקבל את הפנייה עוד בטרם השלמת הפקת סרטון הפרסומת שלנו". בחברה התייחסו גם לעובדה שנספרסו פנתה לרשות השנייה מבלי שבכלל נחשפה לפרסומת: "עוד יותר הופתענו מהמכתב המשפטי שצורף לפנייה מטעם Nestle Nespresso (נספרסו) שלפי לשונו מעלה טענות משפטיות מכוח השמועה בלבד וללא צפייה בפרסומת".
באספרסו קלאב טוענים כי הפרסומת צולמה בלויווי בדיקה משפטית לצד חוות דעת מנומקת וקבלת אישור לשוני ומשפטי מזכייניות ערוץ 2. בנוסף מציינים באספרסו קלאב כי הגרסה הסופית שנבחרה לפרסום מקיימת מעל לכל צל של ספק את כל כללי הרשות השנייה ואין בה כל חשיפה משפטית.
מנכ"ל אספרסו קלאב, אורן טל לא הסתפק בגושפנקא המשפטית של הפרסומת והוסיף עוד במכתב שהעביר לרשות השנייה כי "עצם משלוח מכתב תלונה זה (של נספרסו, מ"ב) עוד בטרם השלמת הפקת הסרטון ועל פי שמועה בלבד חושף נסיון גס ובריוני מצד חברה בינלאומית להלך אימים על מתחרתה הישראלית ומעלה חשש כבד לפגיעה בתחרות ובחופש הביטוי". טל מוסיף ומאשים את חברת נספרסו כי היא "מנסה להפעיל לחץ על מפעילות הטלוויזיה המסחרית בישראל, המתפרנסות מפרסומיה הרבים של נספרסו בטלוויזיה, באמצעות יצירת מראית עין של מחלוקת משפטית".
נכון לעכשיו נראה כי הפרסומת בגרסתה הסופית כפי שהוצגה לרשות השנייה צפויה לעלות לאוויר, למרות טענותיה של נספרסו. הפרסומת שתשודר בימים הקרובים בוימה על ידי אופיר לובל שהיה בעבר חבר בשלישיית פרוזאק לצד יובל סמו ושלומי קוריאט, ובשנים האחרונות מביים וכותב תסריטים לפרסומות וקליפים.
- 6.אספרסו קלאב פשוט טעים יותר (ל"ת)איציק מנדל 19/12/2014 13:37הגב לתגובה זו
- 5.l.p 18/12/2014 23:05הגב לתגובה זולפי דעתי לא נראה לי שיש לנספרסו ממה לפחד חחחח, בכל מקרה אני נשאר בנספרסו מטעמי העדפה של קפה.
- 4.מור 15/12/2014 11:57הגב לתגובה זוכדאי לשים לב לתקדים משפטי הקשור עם דמותו של צ'רלי צ'פלין. לפני שנים נעשתה פרסומת עם ספי ריבלין ז"ל - ראו מה בית המשפט החליט: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=190515 אין לי השכלה משפטית אבל יתכן שזה בכל זאת תקדים שלא לטובת אספרסו קלאב.
- 3.אורן טל איש עסקים מוכשר ובן אדם מדהים (ל"ת)לינוי 14/12/2014 23:36הגב לתגובה זו
- 2.גיא 14/12/2014 14:44הגב לתגובה זומקווה שאספרסו קלאב יצליחו להכאיב להם בכיס
- זאב 14/12/2014 15:02הגב לתגובה זואספרסו
- 1.אח על מלא 14/12/2014 14:40הגב לתגובה זונספרסו מנסה למנוע את הפרסומת....בושה! תנו קדימות ליוזמה ישראלית!!!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
