אריה דרעי
צילום: יעקב כהן
פרסום ראשון

ש"ס ויתרה על יגאל רווח ולא תעבוד עם משרד פרסום; גייסה את אריאל משעל

לצד ההחלטה להתבסס על יועצים "אין האוס", הכוורת תכלול את משעל, דובר ש"ס לשעבר איציק סודרי, חגי אליאס, ואשר מדינה שמגיע מעיתון 'המבשר'

לאחר הרכבת צוות קמפיין הבחירות של מרצ, עוד מפלגה - ש"ס, כמעט וסיימה להרכיב את הכוורת שלה לקראת הבחירות, לצד החלטה אסטרטגית מעניינת.

לאייס נודע כי אריה דרעי, יו"ר המפלגה, החליט לאחר שנים של עבודה משותפת עם יגאל רווח ומשרד הפרסום המגזרי אפיקים, להתבסס בבחירות אלו על יועצים ועבודה "אין-אהוס", ולא תגייס למערך אף משרד הפרסום.

המערך התקשורתי הכמעט סגור של ש"ס יכלול את איש התקשורת אריאל משעל, את דובר ש"ס לשעבר איציק סודרי, ואת חגי אליאס שהיה בעבר יועץ התקשורת ודוברו של אהוד אולמרט. משעל ינהל את מטה ההסברה של ש"ס, ואילו סודרי ואליאס ינהלו את צוות האסטרטגיה של התנועה, בשיתוף עם הדוברים של המפלגה.

על משבצת הקריאייטיב מתנהלים כעת מגעים מתקדמים עם שרון ניזרי, ארט דיירקטור עצמאי בעל סטודיו לעיצוב ומיתוג.

משעל הוא בנו של איש הטלוויזיה נסים משעל. הוא עצמו שימש כמפתח תוכן בערוץ 10 ואף היה יועץ למועצת הכבלים והלוויין ולזכיינית רשת. לפני כשנתיים נבחר על ידי ועדת איתור לשמש כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אולם אז התפרקה הממשלה, הוקמה חדשה ואת מקומו של משה כחלון החליף גלעד ארדן, שלא רצה להוציא את בחירתו של משעל אל הפועל. משעל עתר לבג"צ נגד הקפאת מינויו, ולפני כחצי שנה, לאחר שישב בבית תקופה ארוכה, העתירה נדחתה. במקומו נבחרה ד"ר יפעת בן חי-שגב, מנכ"לית הוועדה למדרוג.

מטה ההסברה בקמפיין של ש"ס יחולק ל-4 תתי מטות שיפנו לקהלי יעד שונים: המטה למגזר החרדי, המטה למגזר הכללי והמטה למגזרים: העיקרי שהוא הערבי והמשני, קהל העולים מצרפת. את מטה ההסברה למגזר החרדי ינהל אשר מדינה שהיה עד כה עורך החדשות המוסף השבועי של העיתון למגזר החרדי המבשר.

לאייס נודע עוד כי יריית הפתיחה לקמפיין הבחירות של ש"ס תשמע כבר בתחילת השבוע הקרוב. המפלגה תצא בגל ראשון של פרסום שיעלה במדיות השונות.

בש"ס אישרו לאייס את הפרטים. תגובתו של יגאל רוח לא התקבלה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קרן 14/12/2014 13:57
    הגב לתגובה זו
    הבחירה בשרון ניזרי כמייצג הקריאייטיב היא פשוט מעולה!!! מעצב מוכשר ומבין עניין וגם מחובר לציבור החרדי/דתי ולכן זו החלטה נכונה שתביא פירות!
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים. 

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפער כמעט נסגר: הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לומר שהמהדורה המרכזית של חדשות 12 זה כמו לומר שיש כח משיכה. זה כמו כח טבע. אבל לאחרונה, מגמת ההיחלשות של 12 - שהשיגה רייטינג חלש יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף - הולכת ומתגברת. בד בבד, ערוץ 14 הולך ומתחזק, ואמנם מבחינת רייטינג עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף, וכבר נמצא עמוק בטריטריות שבהם החזיק 12 לבדו עד היום. וזה עוד לפני שינוי אופן המדידה. 

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם דפנה ליאל בקשת 12 הוביל עם 7.6% רייטינג ו-169 אלף צופים, כאשר אחריהם מוריה וברקו הצליחו להגיע למקום השני, עם 5.4% רייטינג ו-145 אלף צופים בלבד. את הרשימה סגרו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-133 אלף צופים.