הרשות למלחמה בסמים נגד קמפיין לפמ עם משה אבגי: "פסול, שגוי ולא מצחיק"
קמפיין המשרד להגנת הסביבה בכיכובו של משה אבגי שעלה לאוויר השבוע לא התקבל יפה על ידי הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול. הקמפיין שבו אבגי מוצג כ"מכור שנגמל" עם עולם תוכן ששאוב באופן מובהק מעולמם הקשה של המכורים לסמים, נתפס על ידי מנכ"ל הרשות יאיר גלר כ"פסול ושגוי".
במכתב שהעביר גלר לגדי מרגלית, מנכ"ל לפמ הוא מציין: "אין ספק שמדובר במטרה חשובה וראויה, אך לצערי הדרך בה מועבר המסר, הרבה פחות ראויה...ההקבלה שעושה הקמפיין בין שימוש בשקיות ניילון להתמכרות לסמים, הינה פסולה ושגויה. ההתמכרות לסמים, איננה נושא "מצחיק" או קליל, כי אם מחלה שמביאה להרס חיי המכור ולהרס חיי הסובבים אותו. ההתמודדות עם המחלה הזו קשה ודורשת משאבים רבים מהמכור ומהחברה וממש, אבל ממש לא מצחיקה !!!".
משה אבגי בקמפיין לפמ לצמצום השימוש בשקיות ניילון
עוד מציין גלר, כי "בימים האחרונים התקבלו במשרדי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול פניות רבות של מכורים לשעבר ושל בני משפחות של מכורים שנפגעו קשות מהשימוש הכאילו הומוריסטי, בהתמכרות לסמים בכדי לשווק מעבר לשקיות בד....תחשבו איך הייתם חשים אם הייתם מתמודדים עם מקרה של התמכרות אמיתית במשפחתכם, כשמשה איבגי היה צץ מולכם עם סרטוני ה"אני מכור" ? כשאתם חיים יום יום את ההתמכרות האמיתית, ההרסנית".
בשורה התחתונה מבקש גלר ממרגלית ולפמ "להוריד לאלתר את הקמפיין הפוגעני ולנסות להכין במקומו קמפיין פרסומי שיהיה בו בכדי לשכנע את הציבור לעבור לשקיות בד, מבלי לפגוע ברגשותיהם של אנשים המתמודדים עם התמכרות אמיתית, קשה וכואבת".
בתגובה אמר מרגלית לאייס כי מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים "לא הבין את ההומור שעומד במרכז הקמפיין". לדבריו "הפרסומת היא הומוריסטית, כאשר האסטרטגיה התקשורתית היתה הצגה של צריכת שקיות ניילון כסוג של התמכרות".
- 4.יהודה . ס 12/11/2014 16:03הגב לתגובה זואני לא מבין את הפרסום לא היה לכם משהו על הנזק ששקיות גורמות לסביבה או לאוזון על מה התמכרת תנו סוכריות בחינם ואז מה תגידו שאנשים מכורים לסוכריות שקיות ניתנים בחינם ולכן כל אדם לוקח בגלל הנוחת ולא בגלל התמכרות לשקיות גועל של הומור ובמיוחד בושה למשרד ממשלתי לנהוג כך
- 3.יובל 12/11/2014 09:05הגב לתגובה זובחיים. לשבת לבד, לבכות ולהיכנס לדיכאון כדי להיגמל זו לא הדרך. גם הרשות למלחמה בסמים צריכה להסתכל ככה על החיים כדי להצליח במטרתם לגמול משתמשים
- 2.מטרידן כפייתי (ל"ת)מוטרדת מינית 11/11/2014 22:16הגב לתגובה זו
- 1.הוא יודע מה זה התמכרות. ולא לסמים אשמאי זקן (ל"ת)אילנית 11/11/2014 18:04הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
