הרשות למלחמה בסמים נגד קמפיין לפמ עם משה אבגי: "פסול, שגוי ולא מצחיק"
קמפיין המשרד להגנת הסביבה בכיכובו של משה אבגי שעלה לאוויר השבוע לא התקבל יפה על ידי הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול. הקמפיין שבו אבגי מוצג כ"מכור שנגמל" עם עולם תוכן ששאוב באופן מובהק מעולמם הקשה של המכורים לסמים, נתפס על ידי מנכ"ל הרשות יאיר גלר כ"פסול ושגוי".
במכתב שהעביר גלר לגדי מרגלית, מנכ"ל לפמ הוא מציין: "אין ספק שמדובר במטרה חשובה וראויה, אך לצערי הדרך בה מועבר המסר, הרבה פחות ראויה...ההקבלה שעושה הקמפיין בין שימוש בשקיות ניילון להתמכרות לסמים, הינה פסולה ושגויה. ההתמכרות לסמים, איננה נושא "מצחיק" או קליל, כי אם מחלה שמביאה להרס חיי המכור ולהרס חיי הסובבים אותו. ההתמודדות עם המחלה הזו קשה ודורשת משאבים רבים מהמכור ומהחברה וממש, אבל ממש לא מצחיקה !!!".
משה אבגי בקמפיין לפמ לצמצום השימוש בשקיות ניילון
עוד מציין גלר, כי "בימים האחרונים התקבלו במשרדי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול פניות רבות של מכורים לשעבר ושל בני משפחות של מכורים שנפגעו קשות מהשימוש הכאילו הומוריסטי, בהתמכרות לסמים בכדי לשווק מעבר לשקיות בד....תחשבו איך הייתם חשים אם הייתם מתמודדים עם מקרה של התמכרות אמיתית במשפחתכם, כשמשה איבגי היה צץ מולכם עם סרטוני ה"אני מכור" ? כשאתם חיים יום יום את ההתמכרות האמיתית, ההרסנית".
בשורה התחתונה מבקש גלר ממרגלית ולפמ "להוריד לאלתר את הקמפיין הפוגעני ולנסות להכין במקומו קמפיין פרסומי שיהיה בו בכדי לשכנע את הציבור לעבור לשקיות בד, מבלי לפגוע ברגשותיהם של אנשים המתמודדים עם התמכרות אמיתית, קשה וכואבת".
בתגובה אמר מרגלית לאייס כי מנכ"ל הרשות למלחמה בסמים "לא הבין את ההומור שעומד במרכז הקמפיין". לדבריו "הפרסומת היא הומוריסטית, כאשר האסטרטגיה התקשורתית היתה הצגה של צריכת שקיות ניילון כסוג של התמכרות".
- 4.יהודה . ס 12/11/2014 16:03הגב לתגובה זואני לא מבין את הפרסום לא היה לכם משהו על הנזק ששקיות גורמות לסביבה או לאוזון על מה התמכרת תנו סוכריות בחינם ואז מה תגידו שאנשים מכורים לסוכריות שקיות ניתנים בחינם ולכן כל אדם לוקח בגלל הנוחת ולא בגלל התמכרות לשקיות גועל של הומור ובמיוחד בושה למשרד ממשלתי לנהוג כך
- 3.יובל 12/11/2014 09:05הגב לתגובה זובחיים. לשבת לבד, לבכות ולהיכנס לדיכאון כדי להיגמל זו לא הדרך. גם הרשות למלחמה בסמים צריכה להסתכל ככה על החיים כדי להצליח במטרתם לגמול משתמשים
- 2.מטרידן כפייתי (ל"ת)מוטרדת מינית 11/11/2014 22:16הגב לתגובה זו
- 1.הוא יודע מה זה התמכרות. ולא לסמים אשמאי זקן (ל"ת)אילנית 11/11/2014 18:04הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.