אחרי "דנית" באה "אילנית": באומן מגייס את כוכבת 'אחד העם' לקמפיין גוגל

משרד הפרסום שקיבל לידיו את קמפיין הפרסום לאירוע המכירות Shopping IL מנסה לשחזר את ההצלחה של דנית לברנפלקס בעזרת אילנית מאחד העם. צפו
משה בנימין | (6)

משרד הפרסום באומן בר ריבנאי גרף כל מחמאה אפשרית בשנתיים האחרונות תודות לקמפיין ההיסטרי שלו למותג הדגנים 'ברנפלקס' בהגשת זמרת החתונות 'דנית', וכעת מנסה לעשות זאת שוב. הדמות שכבשה את הקהל הישראלי מגולמת על ידי השחקן אילן פלד שכיכב בתכנית 'אחד העם' באמצעות דמותה של 'מירי' ובמשרד הפרסום שראה כי טוב, הוחלט לגייס שחקנית נוספת שכיכבה בתכנית - ענת מגן שבו - בדמותה כ'אילנית' לטובת קמפיין אירוע המכירות של Google תחת השם Shopping IL.

סרטון הפרסומת שעלה לאמש לאוויר - איך לא - ביוטיוב, מציג את מגן שבו כ'אילנית' שפשוט "חולה, שרופה על Shopping IL". להבדיל מ'דנית' אותה מגלם אילן פלד ולא הופיעה כדמות ב'אחד העם', מגן שבו מביאה לקמפיין את דמותה של 'אילנית' הצעקנית, מהתכנית כולל כמה ממשפטיה המוכרים כמו "שמע ישראל".

בשוק הפרסום יש כבר מי שעשה "קריירה" על תכנית אחת. גליקמן נטלר סמסונוב הוא משרד הפרסום שגייס ל-2 לקוחות מובילים שלו, כוכבים שהגיעו מתכנית הסאטירה המצליחה של ישראל 'ארץ נהדרת': אסי כהן לבנק בינלאומי ושני כהן לחברת הביטוח 9 מיליון. יש לציין שגליקמן מעולם לא הרגישו צורך להצניע את העניין ובמשרד אף פעם לא שידרו שהם מתרגשים מהעובדה שבענף יש מי שנוהג להצביע על כך לגנאי. מעבר לכך, העובדות מוכיחות שבשני המקרים מדובר בהצלחות מסחררות והמשרד נמצא בתנופה אדירה בשנים האחרונות.

צפו ב"אילנית"

לבאומן בר ריבנאי יש על מה להסתמך. אם ענת מגן שבו ל-Google תצליח לעשות חצי ממה שעשתה 'דנית' לברנפלקס, המשרד והלקוח יכולים להיות מרוצים. במקרה הספציפי הזה, בפרסומת יש יותר מטקסט מצחיק בפיה של 'אילנית' והיא כוללת עריכה מהוקצעת, מעבר יפה בין פריימים ומניפולציות ויזואליות שהופכות את הסרטון לקליט ומהנה, גם אם מעט ארוך.

אירוע המכירות של Google מורכב מ-"48 שעות המוקדשות כל כולן לחגיגת קניות ישראלית ברשת" כך לדברי הנאמר באתר הפעילות. "ריכזנו עבורכם את החנויות והמותגים האהובים בישראל באתר אחד. עם מבצעים חסרי תקדים, משלוחים מהירים עד הבית ומבצעים נוספים שמחכים לכם באתרי המותגים, אתם עומדים בפני חווית קנייה שעוד לא הכרתם!". 48 השעות יהיו בתאריכים 11-12 בנובמבר.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אאוצ'... כואב לפרגן 05/11/2014 11:48
    הגב לתגובה זו
    שגורמת לכל אחד לחייך!! ענת את אחת מטריפה!!
  • 5.
    אחד העם 05/11/2014 09:51
    הגב לתגובה זו
    לא מנצל את היכולות שלה, מרגיש ניסיון לדחוף בכח משפטי מפתח של אילנית. לא עומד ליד דנית.
  • 4.
    עמית 04/11/2014 14:38
    הגב לתגובה זו
    פרסומת פח. מסר פח . קריאייטיב פחחחח
  • 3.
    אושרי 04/11/2014 08:11
    הגב לתגובה זו
    לכי לשוק ותמצאי ארגזים של שחקניות כאלה
  • 2.
    שירי 03/11/2014 19:32
    הגב לתגובה זו
    ענת מגן שבו. כשרון על
  • 1.
    מיכאל 03/11/2014 18:34
    הגב לתגובה זו
    תקציבאים מפרסמים לקוחות ועובדים. אף אחד לא גומר את החודש. תוותרו על יום הקניות המיותר הזה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.