בייבי בום
צילום: יח"צ

מלחמת פריים: קשת שינתה שיבוץ וקיצצה בברייקים, ב-10 הלכו על קמפיין בבארטר

ב-10 הציבו את 'בייבי-בום' ביום של 'קשת', שבמבחינתה חששה מזליגת קהל נשי, שינתה שיבוץ 'מועדון לילה' וקיצצה בפרסומות. והאם המהדורות יוארכו?
אלכסנדר כץ |

עם שינוי ימי השידור של הזכייניות בערוץ 2, כשקשת תופסת מהשבוע את 3 הימים הראשונים - ראשון עד שלישי, ואילו רשת את היתר, גם בערוץ 10 החליטו להיכנס לכוננות, והפעם גם לעשות מעשה - להתמודד ראש בראש, כמעט לראשונה ב-13 שנות קיומו של הערוץ, מול הזכיינית החזקה יותר בערוץ 2 - 'קשת'.

בערוץ 10 הציבו את השקת העונה השנייה של בייבי-בום מול מועדון לילה, שב'קשת' ייעדו אותה לרצועת הפריים-טיים הראשונה - בין 21:00 ל-22:00. ואולם, איך שנודע ל'קשת' על המהלך של ערוץ 10, הוחלט לאחר את התכנית ובמקומה לשדר את יצאת צדיק של חיים הכט, שתשודר עד 21:45, ורק לאחריה שובצה 'מועדון לילה' בהגשתו של ארז טל. הסיבה: 'בייבי-בום' פונה לקהל נשי, ואילו 'מועדון לילה' זוכה בשבועות האחרונים לביקורת קשה על הדרת נשים.

בנוסף, כדי למנוע זליגת צופים מערוץ 2 - מהזנב של מהדורת החדשות ובתחילת 'יצאת צדיק', הוחלט לצמצם את מספר הברייקים, מ-3 לערך, לברייק אחד. גורם בשוק הפרסום אף העריך כי יתכן שברצועת הפריים הראשונה 'קשת' תוותר על פרסומות בכלל, כפי שכבר עשתה בעבר, ולמעשה מ-20:30 ועד סמוך ל-22:00 לא נראה פרסומת אחת על המסך של ערוץ 2.

מהלך כזה ברור: רוב הצופים נמצאים גם כך בערוץ 2. בלי פרסומות, הם פשוט יישארו על אפיק 22 לאחר מהדורת החדשות המרכזית, ולא יזלגו למתחרים שמצידם צפויים לשדר את 'בייבי-בום' עם 2 ברייקים מלאים של פרסומות בגלל תפוסת שיא של מפרסמים.

בערוץ 10 הבינו כי יש לקדם את 'בייבי-בום' - שבעונה הראשונה רשמה ממוצע של 18.1%, למרות שהתמודדה מול משחקי השף של 'רשת'. השקת העונה בחודש ינואר השנה קיבלה 19.9%. ואולם, הערוץ נמצא לאחרונה בהליכי התייעלות, כך שלא יכול היה להשקיע בקמפיין אגרסיבי כפי שעשה בתחילת השנה, ולכן הפעם פרסם מודעות פרסומת בידיעות אחרונות ובמעריב, וגורמים בתעשייה מעריכים כי הן עסקאות בארטר.

מבחינת ערוץ 10, רצועת השידור הערב לא העירה לו פנים בחודש האחרון, מול The voice. רצועה זו רשמה ב-4 השבועות האחרונים ממוצע נמוך של 8.8%, וזאת עם שידורה בשידור חוזר של התכנית כוח סבתא. מה שהעלה את הממוצע לכמעט 9%, היה הסרט יומן מלחמה על מאחורי הקלעים של ערוץ 10 בעת מבצע צוק איתן, שקיבל 14.1%.

אגב, גורמים בתעשייה מעריכים כי לא מן הנמנע שחברות החדשות של ערוץ 2 ושל ערוץ 10, יאריכו הערב לפתע את המהדורה בכמה דקות, כמובן כשהסיבה הרשמית צפויה להיות חשיבות החדשות ששודרו. ואולם, מאחורי הקלעים, כפי שכבר קרה לא פעם, נאלצו המהדורות המרכזיות להתארך כדי לתמוך במשדרים של הזכייניות ששודרו לאחר מכן, במסגרת מלחמות הרייטינג. ברשות השנייה הכריזו על כך מלחמה בשנים האחרונות, מה שלא מנע מהערוצים לחזור על הטריק הזה פעם אחר פעם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ב'קשת' ובערוץ 10 לא הגיבו לדברים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.