בייבי בום
צילום: יח"צ

מלחמת פריים: קשת שינתה שיבוץ וקיצצה בברייקים, ב-10 הלכו על קמפיין בבארטר

ב-10 הציבו את 'בייבי-בום' ביום של 'קשת', שבמבחינתה חששה מזליגת קהל נשי, שינתה שיבוץ 'מועדון לילה' וקיצצה בפרסומות. והאם המהדורות יוארכו?
אלכסנדר כץ |

עם שינוי ימי השידור של הזכייניות בערוץ 2, כשקשת תופסת מהשבוע את 3 הימים הראשונים - ראשון עד שלישי, ואילו רשת את היתר, גם בערוץ 10 החליטו להיכנס לכוננות, והפעם גם לעשות מעשה - להתמודד ראש בראש, כמעט לראשונה ב-13 שנות קיומו של הערוץ, מול הזכיינית החזקה יותר בערוץ 2 - 'קשת'.

בערוץ 10 הציבו את השקת העונה השנייה של בייבי-בום מול מועדון לילה, שב'קשת' ייעדו אותה לרצועת הפריים-טיים הראשונה - בין 21:00 ל-22:00. ואולם, איך שנודע ל'קשת' על המהלך של ערוץ 10, הוחלט לאחר את התכנית ובמקומה לשדר את יצאת צדיק של חיים הכט, שתשודר עד 21:45, ורק לאחריה שובצה 'מועדון לילה' בהגשתו של ארז טל. הסיבה: 'בייבי-בום' פונה לקהל נשי, ואילו 'מועדון לילה' זוכה בשבועות האחרונים לביקורת קשה על הדרת נשים.

בנוסף, כדי למנוע זליגת צופים מערוץ 2 - מהזנב של מהדורת החדשות ובתחילת 'יצאת צדיק', הוחלט לצמצם את מספר הברייקים, מ-3 לערך, לברייק אחד. גורם בשוק הפרסום אף העריך כי יתכן שברצועת הפריים הראשונה 'קשת' תוותר על פרסומות בכלל, כפי שכבר עשתה בעבר, ולמעשה מ-20:30 ועד סמוך ל-22:00 לא נראה פרסומת אחת על המסך של ערוץ 2.

מהלך כזה ברור: רוב הצופים נמצאים גם כך בערוץ 2. בלי פרסומות, הם פשוט יישארו על אפיק 22 לאחר מהדורת החדשות המרכזית, ולא יזלגו למתחרים שמצידם צפויים לשדר את 'בייבי-בום' עם 2 ברייקים מלאים של פרסומות בגלל תפוסת שיא של מפרסמים.

בערוץ 10 הבינו כי יש לקדם את 'בייבי-בום' - שבעונה הראשונה רשמה ממוצע של 18.1%, למרות שהתמודדה מול משחקי השף של 'רשת'. השקת העונה בחודש ינואר השנה קיבלה 19.9%. ואולם, הערוץ נמצא לאחרונה בהליכי התייעלות, כך שלא יכול היה להשקיע בקמפיין אגרסיבי כפי שעשה בתחילת השנה, ולכן הפעם פרסם מודעות פרסומת בידיעות אחרונות ובמעריב, וגורמים בתעשייה מעריכים כי הן עסקאות בארטר.

מבחינת ערוץ 10, רצועת השידור הערב לא העירה לו פנים בחודש האחרון, מול The voice. רצועה זו רשמה ב-4 השבועות האחרונים ממוצע נמוך של 8.8%, וזאת עם שידורה בשידור חוזר של התכנית כוח סבתא. מה שהעלה את הממוצע לכמעט 9%, היה הסרט יומן מלחמה על מאחורי הקלעים של ערוץ 10 בעת מבצע צוק איתן, שקיבל 14.1%.

אגב, גורמים בתעשייה מעריכים כי לא מן הנמנע שחברות החדשות של ערוץ 2 ושל ערוץ 10, יאריכו הערב לפתע את המהדורה בכמה דקות, כמובן כשהסיבה הרשמית צפויה להיות חשיבות החדשות ששודרו. ואולם, מאחורי הקלעים, כפי שכבר קרה לא פעם, נאלצו המהדורות המרכזיות להתארך כדי לתמוך במשדרים של הזכייניות ששודרו לאחר מכן, במסגרת מלחמות הרייטינג. ברשות השנייה הכריזו על כך מלחמה בשנים האחרונות, מה שלא מנע מהערוצים לחזור על הטריק הזה פעם אחר פעם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ב'קשת' ובערוץ 10 לא הגיבו לדברים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.