
מלחמת פריים: קשת שינתה שיבוץ וקיצצה בברייקים, ב-10 הלכו על קמפיין בבארטר
עם שינוי ימי השידור של הזכייניות בערוץ 2, כשקשת תופסת מהשבוע את 3 הימים הראשונים - ראשון עד שלישי, ואילו רשת את היתר, גם בערוץ 10 החליטו להיכנס לכוננות, והפעם גם לעשות מעשה - להתמודד ראש בראש, כמעט לראשונה ב-13 שנות קיומו של הערוץ, מול הזכיינית החזקה יותר בערוץ 2 - 'קשת'.
בערוץ 10 הציבו את השקת העונה השנייה של בייבי-בום מול מועדון לילה, שב'קשת' ייעדו אותה לרצועת הפריים-טיים הראשונה - בין 21:00 ל-22:00. ואולם, איך שנודע ל'קשת' על המהלך של ערוץ 10, הוחלט לאחר את התכנית ובמקומה לשדר את יצאת צדיק של חיים הכט, שתשודר עד 21:45, ורק לאחריה שובצה 'מועדון לילה' בהגשתו של ארז טל. הסיבה: 'בייבי-בום' פונה לקהל נשי, ואילו 'מועדון לילה' זוכה בשבועות האחרונים לביקורת קשה על הדרת נשים.
בנוסף, כדי למנוע זליגת צופים מערוץ 2 - מהזנב של מהדורת החדשות ובתחילת 'יצאת צדיק', הוחלט לצמצם את מספר הברייקים, מ-3 לערך, לברייק אחד. גורם בשוק הפרסום אף העריך כי יתכן שברצועת הפריים הראשונה 'קשת' תוותר על פרסומות בכלל, כפי שכבר עשתה בעבר, ולמעשה מ-20:30 ועד סמוך ל-22:00 לא נראה פרסומת אחת על המסך של ערוץ 2.
מהלך כזה ברור: רוב הצופים נמצאים גם כך בערוץ 2. בלי פרסומות, הם פשוט יישארו על אפיק 22 לאחר מהדורת החדשות המרכזית, ולא יזלגו למתחרים שמצידם צפויים לשדר את 'בייבי-בום' עם 2 ברייקים מלאים של פרסומות בגלל תפוסת שיא של מפרסמים.
בערוץ 10 הבינו כי יש לקדם את 'בייבי-בום' - שבעונה הראשונה רשמה ממוצע של 18.1%, למרות שהתמודדה מול משחקי השף של 'רשת'. השקת העונה בחודש ינואר השנה קיבלה 19.9%. ואולם, הערוץ נמצא לאחרונה בהליכי התייעלות, כך שלא יכול היה להשקיע בקמפיין אגרסיבי כפי שעשה בתחילת השנה, ולכן הפעם פרסם מודעות פרסומת בידיעות אחרונות ובמעריב, וגורמים בתעשייה מעריכים כי הן עסקאות בארטר.
מבחינת ערוץ 10, רצועת השידור הערב לא העירה לו פנים בחודש האחרון, מול The voice. רצועה זו רשמה ב-4 השבועות האחרונים ממוצע נמוך של 8.8%, וזאת עם שידורה בשידור חוזר של התכנית כוח סבתא. מה שהעלה את הממוצע לכמעט 9%, היה הסרט יומן מלחמה על מאחורי הקלעים של ערוץ 10 בעת מבצע צוק איתן, שקיבל 14.1%.
אגב, גורמים בתעשייה מעריכים כי לא מן הנמנע שחברות החדשות של ערוץ 2 ושל ערוץ 10, יאריכו הערב לפתע את המהדורה בכמה דקות, כמובן כשהסיבה הרשמית צפויה להיות חשיבות החדשות ששודרו. ואולם, מאחורי הקלעים, כפי שכבר קרה לא פעם, נאלצו המהדורות המרכזיות להתארך כדי לתמוך במשדרים של הזכייניות ששודרו לאחר מכן, במסגרת מלחמות הרייטינג. ברשות השנייה הכריזו על כך מלחמה בשנים האחרונות, מה שלא מנע מהערוצים לחזור על הטריק הזה פעם אחר פעם.
- תשתיות חדשות ביהודה ושומרון: אושרו הזוכים להקמת 22 אתרי סלולר חדשים
- "הבוגדים" של רשת מובילה; חדשות 12 שומרת על יתרון במהדורות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ב'קשת' ובערוץ 10 לא הגיבו לדברים.