ברק אובמה. מתוך סרטון ההסברה של ברוקנר נטע יער
צילום: יח"צ
TV

ברוקנר נטע יער בסרטון הסברה ומסר לאובמה: עדיף גינוי על התנחומים שלך

תרחיש אימים פיקטיבי של חטיפה לעזה ורצח עשרות תושבים בקיבוץ גורם לאובמה לפרסם הודעת ניחום לישראל וגינוי לחמאס. באיזה צד עדיף להיות?
משה בנימין | (17)

בעיתות מלחמה כשהמשק בהקפאה, ענף הפרסום תורם את משאבי האנוש שלו לטובת חיזוק מערך ההסברה של ישראל. סרטון חדש של משרד הפרסום ברוקנר נטע יער שמפנה את מסריו לדעת הקהל האמריקאית, מציב במרכזו את נשיא ארה"ב ברק אובמה בתרחיש אימים פיקטיבי.

בסרטון שעלה לאחרונה לאוויר מופיעה דמותו של אובמה כשברקע משודר נאום במילותיו ובקולו, שבו הוא מנחם את מדינת ישראל על אובדן 36 תושבי קיבוץ ניר-עם שנרצחו על ידי חמאס וכן קורא להשבתם של 8 נערים שנחטפו לרצועה. התרחיש כאמור לא התקיים במציאות אך במשרד הפרסום מציינים כפי שנאמר בסרטון כי "אירועים אלו יקרו אלא אם כן נפעל. אתם יכולים לגנות את ישראל אך אנו מעדיפים גינויים היום, על פני תנחומים וסימפטיה למות יקירנו מחר. עמדו לצד ישראל - לחמו בטרור".

במשרד אומרים לאייס: "רצינו להביא לידי ביטוי את הכישרון הקריאטיבי ולא רק לטובת לקוחות מסחריים. כאשר אובמה לוחץ על ישראל לקבל הפסקת אש בתנאים שלא מיטיבים עם ישראל והאינטרסים שלה, תחת הכותרת: מעדיפים גינויים על תנחומים. רתמנו את קולו של אובמה בנאום פיקטבי אשר כנראה היה הופך לאמיתי ומתרחש בעתיד הקרוב לולא צה"ל היה פועל כעת ללא לאות כנגד מנהרות הטרור".

סרטון זה הוא היוזמה השנייה מצד המשרד - לאחר תשדיר רדיו אותו הפיק המשרד המדמה אזעקה בערים בארה"ב - שודר בסוף השבוע בניו יורק. לטובת הרעיון שהוצע על ידי אחת מעובדות המשרד הוקם גם אתר תחת השם אלף ההזעקות ובו "תשדירי רדיו" באיטלקית, צרפתית ואנגלית המיועדים להמחיש עבור תושבי איטליה, צרפת, בריטניה ואמריקה כיצד נראים חיי הישראלים תחת איום ההזעקות.

למהלך של ברוקנר נטע יער נרתמו גם אביב אזרד מחברת קארמה ייעוץ מוסיקלי שבחר והביא את השיר, איתי סוויסה משפ"א שטיפול בסאונד. לדבריהם "התשדיר האמריקאי שודר במהלך סוף השבוע כמה פעמים בתחנת רדיו בניו יורק ועתיד להיות משודר גם בתחנת רדיו בצרפת בזמן הקרוב". עוד הם מוסיפים כי "באמצעות האתר כבר קיבלנו תרגום של הטקסט לפורטוגזית, רומנית ויצרו איתנו קשר גם מבלגיה על מנת שנייצר גרסא מקומית".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מרשים (ל"ת)
    אחד ש 03/08/2014 23:46
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יריב 30/07/2014 20:58
    הגב לתגובה זו
    סחתיין על היוזמה אבל זה עוד תוצר של משרד בינוני ומבולבל. החיקוי של אובמה קצת פטתי. נראה כמו איזה מערכון מתכנית סאטירה סוג ד׳. סורי. בהצלחה בהמשך.
  • 10.
    תשדיר חזק של ברוקנר נטע יער. כל הכבוד (ל"ת)
    יגאל 30/07/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מיקי 30/07/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    הרדיו טוב מאוד
  • 8.
    עכשיו מה יקרה? 30/07/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    גאה בך!!!
  • 7.
    עלמה 30/07/2014 09:05
    הגב לתגובה זו
    זה לא כל כך דמיוני לצערנו...
  • 6.
    מאוכזב מכם 30/07/2014 06:21
    הגב לתגובה זו
    במקום לדאוג להסברה הישראלית עם קמפיין שלא יגיע לשומקום, אל תוציאו את העובדים שלכם לחל"ת בזמן מלחמה. מעשה פחדני, נצלני ולא ציוני בעליל.
  • מקאן 30/07/2014 11:27
    הגב לתגובה זו
    כשלך יהיה משרד פרסום שפותח בכל יום את המשרד בבוקר ורק מהמשכורות לעובדים חשמל מזגנים וכו משלם מאות אלפי שקלים ביום, וכשהלקוחות לא מפרסמים מפסיד הרבה מאד כסף בכל יום, אולי תדבר אחרת. אצלנו יש יותר -200 עובדים, מניח שלמשרדים הקטנים יש פחות עובדים אבל פחות רזרבות בתזרים. פרסום הוא ביזנס ולא רק תחרויות של אנשי קריאטיב. המשרד מפסיד מליוני שקלים במלחמה והחלת של העובדים מפצה על אולי 200 אלף. המשרד סופג את זה גם למען העובדים שאחרת יצטרכו לחפש מקומות עבודה, אולי אצלך.
  • כסף כסף כסף 30/07/2014 18:08
    רק בזכות העמידה האיתנה של העם הזה, על עובדיו, מנהליו ובני שפחותיהם (כולל עובדי מקאן) מול אויבנו, המשרד שלכם גזר וימשיך לגזור עשרות מיליוני דולרים. ברור לכולם שגם השנה הזו תסתיים בשורות רווח מעולות, מקסימום הם לא יהיו תואמים לרווחים שצפיתם. מקווה בשבילך שאתה שותף במקאן
  • קשקוש שת רודפי בצע צדקניים (ל"ת)
    30/07/2014 14:40
  • 5.
    שירלי 29/07/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    הרדיו מעולה! אבל האזעקות מלחיצות אם שומעים בסאונד חזק...
  • מוש 29/07/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    צריך להראות לכל העולם מה אנחנו סופגים פה. ומצטערים אם זה יצרום להם באוזן... בקיצור, עבודה יפה מאד. שאפו לברוקנר!
  • 4.
    מעולה! כל הכבוד (ל"ת)
    עמית 29/07/2014 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאיר בר 29/07/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    חזק, אבל היו צריכים לדבר על עוד יותר הרוגים וחטופים
  • 2.
    מצוין! (ל"ת)
    נטע 29/07/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבל לא ממש עובד...סורי! (ל"ת)
    כל הכבוד על המאמץ 29/07/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.