ברק אובמה. מתוך סרטון ההסברה של ברוקנר נטע יער
צילום: יח"צ
TV

ברוקנר נטע יער בסרטון הסברה ומסר לאובמה: עדיף גינוי על התנחומים שלך

תרחיש אימים פיקטיבי של חטיפה לעזה ורצח עשרות תושבים בקיבוץ גורם לאובמה לפרסם הודעת ניחום לישראל וגינוי לחמאס. באיזה צד עדיף להיות?
משה בנימין | (17)

בעיתות מלחמה כשהמשק בהקפאה, ענף הפרסום תורם את משאבי האנוש שלו לטובת חיזוק מערך ההסברה של ישראל. סרטון חדש של משרד הפרסום ברוקנר נטע יער שמפנה את מסריו לדעת הקהל האמריקאית, מציב במרכזו את נשיא ארה"ב ברק אובמה בתרחיש אימים פיקטיבי.

בסרטון שעלה לאחרונה לאוויר מופיעה דמותו של אובמה כשברקע משודר נאום במילותיו ובקולו, שבו הוא מנחם את מדינת ישראל על אובדן 36 תושבי קיבוץ ניר-עם שנרצחו על ידי חמאס וכן קורא להשבתם של 8 נערים שנחטפו לרצועה. התרחיש כאמור לא התקיים במציאות אך במשרד הפרסום מציינים כפי שנאמר בסרטון כי "אירועים אלו יקרו אלא אם כן נפעל. אתם יכולים לגנות את ישראל אך אנו מעדיפים גינויים היום, על פני תנחומים וסימפטיה למות יקירנו מחר. עמדו לצד ישראל - לחמו בטרור".

במשרד אומרים לאייס: "רצינו להביא לידי ביטוי את הכישרון הקריאטיבי ולא רק לטובת לקוחות מסחריים. כאשר אובמה לוחץ על ישראל לקבל הפסקת אש בתנאים שלא מיטיבים עם ישראל והאינטרסים שלה, תחת הכותרת: מעדיפים גינויים על תנחומים. רתמנו את קולו של אובמה בנאום פיקטבי אשר כנראה היה הופך לאמיתי ומתרחש בעתיד הקרוב לולא צה"ל היה פועל כעת ללא לאות כנגד מנהרות הטרור".

סרטון זה הוא היוזמה השנייה מצד המשרד - לאחר תשדיר רדיו אותו הפיק המשרד המדמה אזעקה בערים בארה"ב - שודר בסוף השבוע בניו יורק. לטובת הרעיון שהוצע על ידי אחת מעובדות המשרד הוקם גם אתר תחת השם אלף ההזעקות ובו "תשדירי רדיו" באיטלקית, צרפתית ואנגלית המיועדים להמחיש עבור תושבי איטליה, צרפת, בריטניה ואמריקה כיצד נראים חיי הישראלים תחת איום ההזעקות.

למהלך של ברוקנר נטע יער נרתמו גם אביב אזרד מחברת קארמה ייעוץ מוסיקלי שבחר והביא את השיר, איתי סוויסה משפ"א שטיפול בסאונד. לדבריהם "התשדיר האמריקאי שודר במהלך סוף השבוע כמה פעמים בתחנת רדיו בניו יורק ועתיד להיות משודר גם בתחנת רדיו בצרפת בזמן הקרוב". עוד הם מוסיפים כי "באמצעות האתר כבר קיבלנו תרגום של הטקסט לפורטוגזית, רומנית ויצרו איתנו קשר גם מבלגיה על מנת שנייצר גרסא מקומית".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מרשים (ל"ת)
    אחד ש 03/08/2014 23:46
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יריב 30/07/2014 20:58
    הגב לתגובה זו
    סחתיין על היוזמה אבל זה עוד תוצר של משרד בינוני ומבולבל. החיקוי של אובמה קצת פטתי. נראה כמו איזה מערכון מתכנית סאטירה סוג ד׳. סורי. בהצלחה בהמשך.
  • 10.
    תשדיר חזק של ברוקנר נטע יער. כל הכבוד (ל"ת)
    יגאל 30/07/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מיקי 30/07/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    הרדיו טוב מאוד
  • 8.
    עכשיו מה יקרה? 30/07/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    גאה בך!!!
  • 7.
    עלמה 30/07/2014 09:05
    הגב לתגובה זו
    זה לא כל כך דמיוני לצערנו...
  • 6.
    מאוכזב מכם 30/07/2014 06:21
    הגב לתגובה זו
    במקום לדאוג להסברה הישראלית עם קמפיין שלא יגיע לשומקום, אל תוציאו את העובדים שלכם לחל"ת בזמן מלחמה. מעשה פחדני, נצלני ולא ציוני בעליל.
  • מקאן 30/07/2014 11:27
    הגב לתגובה זו
    כשלך יהיה משרד פרסום שפותח בכל יום את המשרד בבוקר ורק מהמשכורות לעובדים חשמל מזגנים וכו משלם מאות אלפי שקלים ביום, וכשהלקוחות לא מפרסמים מפסיד הרבה מאד כסף בכל יום, אולי תדבר אחרת. אצלנו יש יותר -200 עובדים, מניח שלמשרדים הקטנים יש פחות עובדים אבל פחות רזרבות בתזרים. פרסום הוא ביזנס ולא רק תחרויות של אנשי קריאטיב. המשרד מפסיד מליוני שקלים במלחמה והחלת של העובדים מפצה על אולי 200 אלף. המשרד סופג את זה גם למען העובדים שאחרת יצטרכו לחפש מקומות עבודה, אולי אצלך.
  • כסף כסף כסף 30/07/2014 18:08
    רק בזכות העמידה האיתנה של העם הזה, על עובדיו, מנהליו ובני שפחותיהם (כולל עובדי מקאן) מול אויבנו, המשרד שלכם גזר וימשיך לגזור עשרות מיליוני דולרים. ברור לכולם שגם השנה הזו תסתיים בשורות רווח מעולות, מקסימום הם לא יהיו תואמים לרווחים שצפיתם. מקווה בשבילך שאתה שותף במקאן
  • קשקוש שת רודפי בצע צדקניים (ל"ת)
    30/07/2014 14:40
  • 5.
    שירלי 29/07/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    הרדיו מעולה! אבל האזעקות מלחיצות אם שומעים בסאונד חזק...
  • מוש 29/07/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    צריך להראות לכל העולם מה אנחנו סופגים פה. ומצטערים אם זה יצרום להם באוזן... בקיצור, עבודה יפה מאד. שאפו לברוקנר!
  • 4.
    מעולה! כל הכבוד (ל"ת)
    עמית 29/07/2014 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאיר בר 29/07/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    חזק, אבל היו צריכים לדבר על עוד יותר הרוגים וחטופים
  • 2.
    מצוין! (ל"ת)
    נטע 29/07/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבל לא ממש עובד...סורי! (ל"ת)
    כל הכבוד על המאמץ 29/07/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״