ברק אובמה. מתוך סרטון ההסברה של ברוקנר נטע יער
צילום: יח"צ
TV

ברוקנר נטע יער בסרטון הסברה ומסר לאובמה: עדיף גינוי על התנחומים שלך

תרחיש אימים פיקטיבי של חטיפה לעזה ורצח עשרות תושבים בקיבוץ גורם לאובמה לפרסם הודעת ניחום לישראל וגינוי לחמאס. באיזה צד עדיף להיות?
משה בנימין | (17)

בעיתות מלחמה כשהמשק בהקפאה, ענף הפרסום תורם את משאבי האנוש שלו לטובת חיזוק מערך ההסברה של ישראל. סרטון חדש של משרד הפרסום ברוקנר נטע יער שמפנה את מסריו לדעת הקהל האמריקאית, מציב במרכזו את נשיא ארה"ב ברק אובמה בתרחיש אימים פיקטיבי.

בסרטון שעלה לאחרונה לאוויר מופיעה דמותו של אובמה כשברקע משודר נאום במילותיו ובקולו, שבו הוא מנחם את מדינת ישראל על אובדן 36 תושבי קיבוץ ניר-עם שנרצחו על ידי חמאס וכן קורא להשבתם של 8 נערים שנחטפו לרצועה. התרחיש כאמור לא התקיים במציאות אך במשרד הפרסום מציינים כפי שנאמר בסרטון כי "אירועים אלו יקרו אלא אם כן נפעל. אתם יכולים לגנות את ישראל אך אנו מעדיפים גינויים היום, על פני תנחומים וסימפטיה למות יקירנו מחר. עמדו לצד ישראל - לחמו בטרור".

במשרד אומרים לאייס: "רצינו להביא לידי ביטוי את הכישרון הקריאטיבי ולא רק לטובת לקוחות מסחריים. כאשר אובמה לוחץ על ישראל לקבל הפסקת אש בתנאים שלא מיטיבים עם ישראל והאינטרסים שלה, תחת הכותרת: מעדיפים גינויים על תנחומים. רתמנו את קולו של אובמה בנאום פיקטבי אשר כנראה היה הופך לאמיתי ומתרחש בעתיד הקרוב לולא צה"ל היה פועל כעת ללא לאות כנגד מנהרות הטרור".

סרטון זה הוא היוזמה השנייה מצד המשרד - לאחר תשדיר רדיו אותו הפיק המשרד המדמה אזעקה בערים בארה"ב - שודר בסוף השבוע בניו יורק. לטובת הרעיון שהוצע על ידי אחת מעובדות המשרד הוקם גם אתר תחת השם אלף ההזעקות ובו "תשדירי רדיו" באיטלקית, צרפתית ואנגלית המיועדים להמחיש עבור תושבי איטליה, צרפת, בריטניה ואמריקה כיצד נראים חיי הישראלים תחת איום ההזעקות.

למהלך של ברוקנר נטע יער נרתמו גם אביב אזרד מחברת קארמה ייעוץ מוסיקלי שבחר והביא את השיר, איתי סוויסה משפ"א שטיפול בסאונד. לדבריהם "התשדיר האמריקאי שודר במהלך סוף השבוע כמה פעמים בתחנת רדיו בניו יורק ועתיד להיות משודר גם בתחנת רדיו בצרפת בזמן הקרוב". עוד הם מוסיפים כי "באמצעות האתר כבר קיבלנו תרגום של הטקסט לפורטוגזית, רומנית ויצרו איתנו קשר גם מבלגיה על מנת שנייצר גרסא מקומית".

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    מרשים (ל"ת)
    אחד ש 03/08/2014 23:46
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יריב 30/07/2014 20:58
    הגב לתגובה זו
    סחתיין על היוזמה אבל זה עוד תוצר של משרד בינוני ומבולבל. החיקוי של אובמה קצת פטתי. נראה כמו איזה מערכון מתכנית סאטירה סוג ד׳. סורי. בהצלחה בהמשך.
  • 10.
    תשדיר חזק של ברוקנר נטע יער. כל הכבוד (ל"ת)
    יגאל 30/07/2014 18:07
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מיקי 30/07/2014 17:16
    הגב לתגובה זו
    הרדיו טוב מאוד
  • 8.
    עכשיו מה יקרה? 30/07/2014 15:58
    הגב לתגובה זו
    גאה בך!!!
  • 7.
    עלמה 30/07/2014 09:05
    הגב לתגובה זו
    זה לא כל כך דמיוני לצערנו...
  • 6.
    מאוכזב מכם 30/07/2014 06:21
    הגב לתגובה זו
    במקום לדאוג להסברה הישראלית עם קמפיין שלא יגיע לשומקום, אל תוציאו את העובדים שלכם לחל"ת בזמן מלחמה. מעשה פחדני, נצלני ולא ציוני בעליל.
  • מקאן 30/07/2014 11:27
    הגב לתגובה זו
    כשלך יהיה משרד פרסום שפותח בכל יום את המשרד בבוקר ורק מהמשכורות לעובדים חשמל מזגנים וכו משלם מאות אלפי שקלים ביום, וכשהלקוחות לא מפרסמים מפסיד הרבה מאד כסף בכל יום, אולי תדבר אחרת. אצלנו יש יותר -200 עובדים, מניח שלמשרדים הקטנים יש פחות עובדים אבל פחות רזרבות בתזרים. פרסום הוא ביזנס ולא רק תחרויות של אנשי קריאטיב. המשרד מפסיד מליוני שקלים במלחמה והחלת של העובדים מפצה על אולי 200 אלף. המשרד סופג את זה גם למען העובדים שאחרת יצטרכו לחפש מקומות עבודה, אולי אצלך.
  • כסף כסף כסף 30/07/2014 18:08
    רק בזכות העמידה האיתנה של העם הזה, על עובדיו, מנהליו ובני שפחותיהם (כולל עובדי מקאן) מול אויבנו, המשרד שלכם גזר וימשיך לגזור עשרות מיליוני דולרים. ברור לכולם שגם השנה הזו תסתיים בשורות רווח מעולות, מקסימום הם לא יהיו תואמים לרווחים שצפיתם. מקווה בשבילך שאתה שותף במקאן
  • קשקוש שת רודפי בצע צדקניים (ל"ת)
    30/07/2014 14:40
  • 5.
    שירלי 29/07/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
    הרדיו מעולה! אבל האזעקות מלחיצות אם שומעים בסאונד חזק...
  • מוש 29/07/2014 17:17
    הגב לתגובה זו
    צריך להראות לכל העולם מה אנחנו סופגים פה. ומצטערים אם זה יצרום להם באוזן... בקיצור, עבודה יפה מאד. שאפו לברוקנר!
  • 4.
    מעולה! כל הכבוד (ל"ת)
    עמית 29/07/2014 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאיר בר 29/07/2014 16:42
    הגב לתגובה זו
    חזק, אבל היו צריכים לדבר על עוד יותר הרוגים וחטופים
  • 2.
    מצוין! (ל"ת)
    נטע 29/07/2014 16:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אבל לא ממש עובד...סורי! (ל"ת)
    כל הכבוד על המאמץ 29/07/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.