שחם יתרכך עד אז? לאחר מפגש עם הזכייניות: שימוע לגופי המדיה בעוד שבוע
האם יעקב שחם בדרך לרכך את עמדותיו כלפי חברות המדיה ושוק הפרסום? לבשורה שכזו מצפות ומקוות חברות המדיה, שבעוד כשבוע אמורות להופיע בפני ועדת שחם ולהציג את עמדתן במסגרת שימוע אותו דרשו ממועצת הרשות השנייה.
אתמול (יום ג') פגשו נציגי זכייניות הטלוויזיה רשת וקשת, את חברי הוועדה בראשות שחם, ושוב, הציגו את עמדתם שמצדדת בזו של משרדי הפרסום וקוראת לשחם לסגת מכוונתו להמליץ על תקרת רכש מדיה בטלוויזיה, בגובה של 15-17% לגוף בודד.
בשוק הפרסום תולים תקוות רבות בעובדה שהזכיינים נמצאים בצד שלהם. לדברי בכיר בענף "ועדת שחם הוקמה כדי לעזור לזכיינים על ידי מתן פתרונות לכשלי שוק. אם הזכיינים בעצמם מחזיקים בעמדה דומה לזו של ענף הפרסום, מתבקש ששחם יהיה קשוב לקולות אלו".
כזכור, ו
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פניו נראה כי בקרב חברות המדיה התפתחה בימים האחרונים התקווה ששחם ימליץ בסופ של יום לקבוע תקרת רכש שקרובה מאוד לזו של הממונה, ותעבור את רף ה-20%. ספקולציה נוספת שהועלתה גורסת כי שחם עשוי להודיע על דחיית מסקנות הוועדה בשנה, כשבמהלך השנה הזו, החלטתו של
- 2.קצת התבלבלתם אצל שחם מתרכך זה רק בכביסה (ל"ת)ירון 11/12/2013 11:35הגב לתגובה זו
- 1.טייקון 10/12/2013 21:24הגב לתגובה זוחברות המדיה והזכיינים מנסים לתאר מצג בו אין צורך להזיז כלום בקומבינות שנסגרות ביניהן על הדשא בצהלה ושיכון דן. חבל שאף אחד לא לוקח מצלמה ויוצא לתעד את הווילות, האיים הפרטיים, כפרי הנופש, אוניות הפאר וחשבונות ההשקעות בחו״ל של כל טייקוני הפרסום. זה אל מול ענף שלם ששכרו נשחק עד דק כדי שטייקוני הפרסום יוכלו להמשיך ליהנות מרווחים גם בתקופות שיש ירידה בתקציבי הפרסום.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
