ועדת שחם על תוכן שיווקי: "אפשר לתת לשקר להמשיך - אך חייבים להסדירו"
הועדה לבחינת שידורי הטלוויזיה בראשות יעקב שחם קיימה אתמול (יום ב') דיון ממושך בניתוח שוק הפרסום וחברות המדיה וההתנהלות הכלכלית של הזכייניות בערוצים 2 ו-10.
ועדת שחם דנה בכשלים בשוק הפרסום בהם הדגש על קיטון בהיקף הפרסום בשנתיים האחרונות, היעדר שקיפות בנוגע לעמלות הפרסום, וריכוזיות חברות המדיה אל מול זכייניות הטלוויזיה. כיום המגבלה בחוק קובעת כי ניתן לגורם אחד לרכוש עד 10% מזמן הפרסום של מפרסם בשנה. מגבלה זו מיושמת כיום לגבי גורם מפרסם ולא פרסומאי או רוכש מדיה.
לדברי שחם: "הרשות צריכה לגבור על כשל השוק שפוגע בהכנסות הזכיינים מפרסום ולדאוג שהכספים של שוק הפרסום יגיעו לזכיינים". בנוסף, דנה הוועדה בנושא הסדרת התוכן השיווקי בטלוויזיה המסחרית, תוך השוואה למדינות אחרות בעולם ובמיוחד ארצות הברית ואירופה, אשר ברובן הנושא מוסדר ומותר במקרים מסוימים ובז'אנרים מסוימים. בישראל, הסדרת התוכן השיווקי כרוכה בתיקון חקיקה שכן החוק כיום אוסר על שילוב פרסום בתוכן תמורת תשלום, ומתיר פרסום בהפסקת הפרסומות בלבד ובכמות זמן מוגדרת.
בדיון נמסר עוד, כי האומדנים שהוועדה קיבלה בנוגע להיקף שוק זה מדברים על בין 60 ל-100 מליון שקלים. הוועדה ציינה כי, מצד אחד, המציאות והנוהג שהשתרשו בתעשייה לא עומדים בקנה אחד עם החוק והכללים האוסרים על תוכן שיווקי בכל צורה ובכל מסגרת. מצד שני, החשש הוא שהערך שיפגע הוא הערך של חופש היצירה אשר יוכרע על ידי הגורמים המממנים את התוכן ופגיעה בהגנה על הציבור מפני גניבת דעת. הוועדה דנה בעקרונות הדוח של אסא כשר ובממצאי הדוח.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- עונה פופולרית, סוערת ואלימה: אלפי תלונות נגד האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"כיום החוק בעניין התוכן השיווקי מופר באופן בוטה. יש אפשרות להתעלם ולתת לשקר הזה להמשיך, אך לי אין ספק שצריך להסדיר את התוכן השיווקי ולהתיר אותו תחת סימון וגילוי נאות ותוך הקפדה על מספר מגבלות כמו למשל תכניות ילדים וז'אנרים מסוימים". כך לדברי יעקב שחם, שהוסיף כי "לוועדה יש מנדט לדון בנושא זה ולהמליץ לשר התקשורת לבצע תיקון חקיקה בהתאם לממצאי הוועדה ולבחינתה את הנושא. אני מקווה שהשר יקבל את ההמלצות שלנו ויעביר אותן לחקיקה".
- 1.שיסדירו במקום לקשקש. רוצים לראות תוצאות! (ל"ת)רענן / 06/08/2013 17:54הגב לתגובה זו

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
