לאחר עיכובים: אושרו לוחות השידורים של זכיינית ערוץ 2 'קשת' ו'רשת'
ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה אישרה היום (יום ה') את לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת למחצית השנייה של 2013. האישור הגיע לאחר שבתחילה הלוחות לא אושרו והן נדרשו לפני כשבועיים לתקן אותם.
האישור כעת התבצע לאחר בדיקה מקיפה של הצוות המקצועי ברשות של התיקונים שהגישו הזכייניות לרשות. חברי הוועדה קיבלו את התיקונים ואת ההמלצות וקיימו משאל טלפוני בו אושרו הלוחות.
'רשת' התבקשה להגדיל את מכסת הסוגה העילית בשידורים, בכלל זה בז'אנר הדרמה, הז'אנר המיוחד והתעודה, וכן בתחום תוכניות שיח ציבורי ומורשת. כעת 'רשת' פירטה את השקעתה כנדרש בסרטי קולנוע ישראליים. יחד עם זאת, במסגרת האישור, נדרשה הזכיינית להקפיד על היחס בין ריאליטי לסוגה עילית ולא לחרוג ממנו, גם אם הדבר אומר להוסיף תכנית מסוגה עילית או לצמצם את שידורי הריאליטי.
'קשת' הודיעה לרשות כי תעלה לשידור את הסדרה עבודה ערבית כבר בשבוע הבא, ותוסיף סרטים דוקומנטריים ללוח. כמו כן יושם דגש מיוחד על עיבוי כתבות התחקיר בתכנית חיסכון של חברת החדשות של ערוץ 2. במסגרת האישור, 'קשת' נדרשה לפרט את תכניות המורשת, הפריפריה והשיח הציבורי.
- העסק הראשון שזכה לפיצוי: הרשות ה-2 אישרה לזכייניות ה-TV לנייד דקות פרסום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר הוועדה, יעקב שחם, אמר: "יש להעריך את תגובתם של מנהלי 'קשת' ו'רשת' שהפנימו את דרישת הוועדה וההנהלה והכניסו את השינויים המתבקשים בלוחות השידורים שלהם, שאליהם נוספו תוכניות דרמה ותעודה, וכן הושם דגש על חיזוק המימד התחקירי ב'תכנית חיסכון'".
מנכ"ל הרשות הנכנס, שי באב"ד, אמר: "הרשות תעקוב ותקפיד אחר יישום השינויים בלוחות שישודרו בפועל, כך שתהיה עמידה של הזכיינים במחויבויותיהם, וזאת לטובת ציבור הצופים הזכאי להינות משידורי טלוויזיה מגוונים, איכותיים ומעניינים."
יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, אמר: "הזכייניות ביצעו שינוי משמעותי בלוח בהתאם לדרישת הרשות והחלטות ועדת הטלוויזיה, ויש לברך על שיתוף הפעולה והתגובה המהירה והמידית. המועצה תמשיך להקפיד על שמירת תמהיל שידורים מגוון שיתמרץ גם את תעשיית היצירה וההפקה בתוכניות סוגה עילית".
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
