עופר עיני
צילום: בוצ'צ'ו
פרסום ראשון

מכרז הפרסום לקמפיין של ההסתדרות: זרמון DDB ו'לעומק התודעה' עלו לגמר

לאחר שהבריף הוצג בפני 10 משרדים, נבחרו 'זרמון DDB' ו'לעומק התודעה' להמשיך לשלב הבא ולהתחרות ביניהם על קמפיין לקידום התאגדויות עובדים
משה בנימין | (1)

מכרז הפרסום על הקמפיין שההסתדרות מתכוונת להשיק ממשיך לשלב הבא. לאייס נודע כי מתוך כ-10 משרדים בפניהם הוצג הבריף בשבוע בעבר נבחרו שניים להמשיך לשלב הגמר ולהתמודד ביניהם: זרמון DDB ו'לעומק התודעה'.

כזכור, בהסתדרות הוחלט לצאת לקמפיין, הראשון והמשמעותי מזה 5 שנים (האחרון עסק בפנסיה), לטובת קידום נושא התאגדויות העובדים. בין המשרדים שהופיעו להצגת הבריף במעמד עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, היו שמעוני פינקלשטיין ברקי, זרמון DDB, ליאו ברנט, הביילינים, LEAD, לעומק התודעה, Y&R ועוד. לאייס נודע עוד, כי חלק מהמשרדים החליטו לפרוש מההתמודדות לאחר הצגת הבריף בפניהם, וחלקם אף העלו טענות בנוגע לטווח הזמן הקצר שהוענק להם - שבוע בלבד - כדי להציג פתרונות בפני הנהלת ההסתדרות.

יצויין כי, הגורמים המנהלים את המכרז מטעם ההסתדרות הם ראש מטה יו"ר ההסתדרות קובי טריפטו, יועץ התקשורת המלווה את הארגון רונן צור, וסגנית דובר ההסתדרות דפנה כהן, כאשר היו"ר עופר עיני מעורב באופן פעיל.

למרות שטרם נקבע היקפו הסופי של התקציב גורמים בסביבת המכרז מוסרים לאייס כי ההסתדרות "מכוונת גבוה ובגדול" ועתידה להשקיע סכום נכבד בפעילות. יוזכר כי מהלך הפרסום המשמעותי האחרון של ההסתדרות היה ב-2008, אז נשכר משרד הפרסום GPS לקמפיין עבור העלאת המודעות לפנסיה חובה, במסגרתו שודרו תשדירים בטלוויזיה וברדיו, ובמקביל פתחה ההסתדרות אתר אינטרנט שאפשר לקבל מהעובדים משוב על יישום הסכם הפנסיה.

חופש ההתארגנות וזכותם של העובדים להתאגד במקום עבודתם הוא מאבני היסוד בפעילותה של ההסתדרות. בשנה האחרונה עמד על סדר היום מאבקם של עובדי פלאפון שביקשו להתאגד ולהקים ועד. בינואר השנה הוכרע סופית הנושא לאחר שהנהלת פלאפון נאלצה להכיר בוועד העובדים החדש שהשיג שליש מחתימות העובדים הנדרש כדי לקיים התאגדות שכזו. לאחר מכן החל המו"מ בין ההסתדרות לפלאפון לקראת גיבוש הסכם קיבוצי, שמלווה עדיין במאבקים קשים. מאבקים נוספים מתקיימים גם במקדונלדס, ובשנתיים האחרונות בקרב גופי תקשורת רבים, באמצעות ארגון העיתונאים שפועל במסגרתה של ההסתדרות.

מההסתדרות נמסר: "תהליך הבחירה עדיין נמשך וכאשר ייבחר משרד הפרסום נעדכן‬".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ש 27/06/2013 09:24
    הגב לתגובה זו
    לא היו פה תגובות בקשר לאבסורד שבזה?
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.