הום ביוגז מסייעת לעולם להפוך פסולת אורגנית לאנרגיה מתחדשת
חברת הום ביוגז -0.73% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות ביוגז לשוק הפרטי והמוסדי, והנסחרת בתל אביב בשווי של 200 מיליון שקל, הופכת פסולת לאנרגיה מתחדשת. הפעילות הזו כמובן נדרשת על רקע זיהום האוויר, בעיות האקלים והחובה להפחית עד כמה שניתן את השימוש באנרגיה מזהמת. מתקני החברה כבר נמצאים בפיילוטים שמטרתם להוכיח את הכדאיות הסביבתית והכלכלית של המערכות של החברה, על פני שינוע והטמעת הפסולת, תהליך הגורם לפליטת גזי חממה. במקביל, התהליך הזה חוסך בעלויות פינוי פסולת ומייצר אנרגיה מתחדשת (ביוגז) שמנוצלת לחימום מים.
בראיון לפרויקט החברות של תל אביב, מסביר אושיק אפרתי, מנכ"ל החברה את היתרונות של המערכות של החברה ומעריך שהחלום בהישג יד:
סוד ההצלחה - התמקדות בלקוח; "הצרכן במרכז; יש לנו 2.5 מיליון לקוחות קבועים"
רמי לוי בעלים ומנכ"ל של הרשת הקמעונאית השנייה בגודלה בארץ מספר בראיון לפרויקט החברות של תל אביב מה הסוד שלו - "הרשת פועלת 45 שנה באותה האסטרטגיה - התמקדות בצרכן. 95% מהלקוחות שלנו הם לקוחות קבועים, מדובר על 2.5 מיליון לקוחות קבועים". רמי לוי מסביר שהלקוח הוא הסוד הגדול של ההצלחה שלו ואכן - רשת רמי לוי נחשבת כבר שנים רבות, הרשת הזולה ביותר, אבל הסוד של רמי לוי הרבה יותר מורכב: מדובר ברשת שמצליחה להשיג בזכות גיוון הספקים, מחירים טובים יותר ללקוחות, רשת שעובדת עם מטה מאוד רזה ולכן גם יעילה וחסכונית מאוד. מעבר לכך, היא גם רווחית. למרות המחירים היחסית נמוכים לצרכנים, הרשת מרוויחה בשיעורי רווחיות מעל הממוצע בענף. לוי גם מדבר על התכנון קדימה: צמיחה בחנויות חדשות, סניפים אוטונומיים, ארנק אלקטרוני, חנויות בערים, סינרגיה עם ישראייר ועוד וגם מספק מסר למשקיעים:
