ונילה וידה של שטראוס זכתה בפרס חדשנות; מצליחה להפיק וניל טבעי שנמצא במחסור
ונילה וידה נרגשת זכתה בפרס החדשנות הגלובלי לסטארט-אפים של Fi אירופה לשנת 2022. Fi היא תערוכת מרכיבי המזון הגדולה בעולם. התחרות מספקת לסטארט-אפים את ההזדמנות להציג את הרעיונות שלהם בפני חבר מושבעים של מומחי מו"פ, משקיעים ונציגי חברות גדולות בתעשיית המזון והמשקאות. במסגרת התחרות נבחרו 20 סטארט-אפים לגמר בחמש קטגוריות שונות.
ונילה זכתה בקטגוריית טכנולוגיית העיבוד החדשנית ביותר. על רקע הזכייה, אמר אורן זילברמן, מייסד שותף ומנכ"ל, ""אנו מודים לחבר השופטים על ההכרה ביכולות ובפוטנציאל של ונילה וידה ליצור השפעה אמיתית וחדשנית בשוק המרכיבים הטבעיים".
עוד בין ארבעת הזוכים בתחרות - הסטארטאפ הישראלי בראוול, המציע חלבון אלטרנטיבי המבוסס על אצות. כמו כן, בין 20 החברות שהגיעו לגמר, שני סטארטאפים ישראלים נוספים: מאוולאק המציעה חלבון פונקציונלי המופק מקולסטרום (חלבוני חלב אם) של בקר, ורי-שוגר המציעה סוכר המאפשר את הפחתת היקף השימוש והורדת הערך הקלורי.
ונילה וידה היא חברת פוד טק המרחיבה את השימוש בווניל טבעי עם אפשרויות טעם חדשות. באמצעות שיטות גידול מבוקרות ומוגנות בפטנט, ונילה וידה יכולה לספק לטענתה את פולי הווניל האיכותיים ביותר בעולם. החברה הוקמה לפני כשנתיים וחצי על ידי אורן זילברמן, מנכ"ל החברה שהיה פעיל בשוק האגרוטק ורז קריזבסקי סמנכ"ל הטכנולוגיה ושיכהן בתפקידים שונים באבוג'ן וטבע.
שותף נוסף להקמה ומבעלי המניות הוא שלומי קדוש המנהל את התחום החקלאי ולו ניסיון בניהול אופרציות בינלאומיות. החברה לטענת מנהליה היא הראשונה בעולם שהצליחה לפתח פתרון מסחרי לכל שרשרת הערך של הוניל - מהגידול ועד המוצר הסופי.
בתחילת השנה גייסה החברה שהוקמה בחממת הפודטק של שטראוס The Kitchen 11.5 מיליון דולר, בהובלת גוף ההשקעות Ordway. משקיעות נוספות בחברה - פיקברידג', קרן השקעות המתמחה בפודטק ; קיבוץ מעגן מיכאל ושטראוס, שכבר היתה מושקעת בחברה.
הפוטנציאל של הווניל
וניל הוא הטעם הפופולרי ביותר בעולם כש-95% מצריכת הווניל בעולם מבוססת על הווניל הסינטתי ולא על הטבעי שסובל מאיכות משתנה בגלל בעיות האקלים וגם שרשרת אספקה בעייתית. המפעלים מעדיפים את הסינטתי והבטוח למרות שבהגדרה מדובר על חומר פחות איכותי.

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר
לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר
ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.
הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.
גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף, הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.
המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.
iPhone 17 Air – במקום Plus
בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.