הרץ תשלב מערכות של UVeye בסניפיה בארה"ב
המערכות של הסטארטאפ הישראלי משמשות לבדיקת כלי רכב באמצעות בינה מלאכותית (AI). המערכות, שכבר מותקנות בכמה מסניפי החברה בארה"ב, יחליפו את תהליכי הבדיקה הידניים של כלי רכב, ישפרו את הדיוק והיעילות של תחזוקת כלי הרכב, יביאו להגדלת התדירות וקיצור זמני הבדיקות ויגדילו את זמינות כלי הרכב ללקוחות. בין הלקוחות הקיימים של UVeye נמצאת גם אמזון
ענקית השכרת הרכב הרץ (Hertz) חתמה על הסכם עם הסטארטאפ UVeye, שבמסגרתו ישולבו בסניפיה מערכות אוטומטיות לבדיקת כלי רכב באמצעות בינה מלאכותית (AI). המערכות, פרי פיתוח ישראלי, יחליפו את תהליכי הבדיקה הידניים של כלי רכב, ישפרו את הדיוק והיעילות של תחזוקת כלי הרכב, יביאו להגדלת התדירות וקיצור זמני הבדיקות ויגדילו את זמינות כלי הרכב ללקוחות, כך על פי החברה הישראלית.
המערכות של UVeye כבר מותקנות בסניפי הרץ בכמה שדות תעופה גדולים בארה"ב, בהם אטלנטה וניוארק, ונעשה בהן שימוש בתהליכי האיסוף והחזרת כלי הרכב. בעקבות ההצלחה בשדות התעופה האלה, יותקנו בחודשים הקרובים מערכות בדיקה בשדות תעופה רבים נוספים ברחבי ארה"ב, וכן בסניפים נוספים של החברה. הרץ היא חברת השכרת הרכב הראשונה שמאמצת את טכנולוגית ה-AI לבדיקת כלי רכב.
UVeye פיתחה מערכת בדיקה לרכבים המבוססת על בינה מלאכותית ואלגוריתמים של למידת מכונה. היא סורקת ומעריכה בתוך שניות באופן אוטומטי את כל החלקים הנראים בכלי הרכב, לרבות שמשות ותחתית הרכב. הטכנולוגיה של UVeye כוללת סורקים של גוף הרכב, מנתחי איכות צמיגים המצביעים על הצורך להחליף אותם ומערכות זיהוי חיצוני של 360 מעלות המזהות בעיות מכניות, פגמים חיצוניים, נזקים, שינויים או עצמים זרים מתחת ומסביב לרכב באופן מדויק ומהיר. המערכת מתמודדת בהצלחה גם עם כלי רכב מורכבים, כולל חשמליים ואוטונומיים.
אמיר חבר, מייסד שותף ומנכ"ל UVeye מסר כי,"הרץ היא חברת השכרת הרכב הראשונה שמשלבת את מערכות הבדיקה המתוחכמות במרכזיה, ובכך קובעת רף חדש לתחזוקת רכבים ולניהול ציי בתעשיית ההשכרה".
סמנכ"ל התפעול הטכני בהרץ, מייק מור, הוסיף כי, "אנחנו מתמקדים כל העת בחדשנות בכל התחומים, וזה כולל גם את הדרך בה אנחנו מתחזקים את כלי הרכב שלנו".
UVeye הוקמה ב-2016 על ידי האחים אמיר,
שמשמש מנכ"ל, ואוהד חבר, שמשמש סמנכ"ל תפעול. היא גייסה מאז הקמתה 380 מיליון דולר ממשקיעים בהם Woven
Capital, קרן הצמיחה של טויוטה וכן UMC Capital, W.R. Berkley, מנורה מבטחים, מור בית השקעות, MyBerg ו-Trinity Capital. המערכות של החברה מותקנות ביותר מ-400 סוכנויות רכב, מגרשי מכירות פומביות, מפעלי ייצור ואתרים של ציי רכב מסחריים בארה"ב ובאירופה, ומשמשות לביצוע כמיליון בדיקות רכב מדי חודש. לפני כשנה הודיעה אמזון על שימוש במערכת כדי להפוך משימות
בדיקת ציי הרכב לאוטומטיות, לבדיקת רכבי המשלוח בפרישה של עד כ-850 אתרי שליחויות של החברה. החברה
מעסיקה יותר מ-250 עובדים, כמחציתם במרכז הפיתוח בישראל והשאר בארה"ב, יפן ואירופה.
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
