מקרו בארה"ב: הייצור נחלש חודש שני ברציפות, הצרכנים מאבדים את האופטימיות

ייצור תעשייתי, צילום: Getty images Israel
חידת הצרכנים בארה"ב נמשכת. בעוד שוק התעסוקה ממשיך לצמוח במדינה ומציג את שיעור האבטלה הנמוך ביותר מאז העשור הקודם, הסנטימנט הצרכני בארה"ב נמצא דווקא בירידה. הבדיקה החודשית של אוניברסיטת מישיגן (בשיתוף עם רויטרס), שמודדת מדי חודש  את תחושת הצרכנים במדינה, הראתה כי הסנטימנט הצרכני בחודש מאי ירד בארה"ב, למרות הצפי של השוק לעלייה בסנטימנט. 
תוצאת המדד עמדה על 88.6 נקודות לחודש מאי, זאת לעומת אפריל דאז עמד המדד על 95.9. צפי השוק לפני פרסום המדד חזה בכלל עלייה על 96 נקודות. הפאסימיות הצרכנית היתה נחלת כל שכבות האוכלוסיה והגיל מסביב לארה"ב. גם מדד ציפיות הצרכנים לחודש מאי של מישיגן כשל מלעמוד בציפיות השוק. 
על פי הכלכלן הראשי ריצ'ארד קורטין (Richard Curtin) של הארגון סנטימנט הצרכנים (שאחראי על המדד), הפאסימיות הייתה התוצאה של פרסום הצמיחה הכלכלית במדינה ברבעון הראשון. "להשקפת הצרכנים, הצמיחה הנמוכה בת 0.2% מצביעה על כך שזינוק כלכלי לא אמור להתרחש גם ברבעון הקרוב".
הכלכלן הוסיף כי בניגוד לרבעון השני הקודם בו הכלכלה זינקה בעקבות העלייה ביצור, הרבעון הקרוב יתאפיין בעלייה בייבוא, ירידה בייצוא בעקבות התחזקות הדולר ורגיעה בשוק העבודה בעקבות החולשה בתחום האנרגיה". 
התחושה השלילית של הצרכנים לגבי התפתחות הייצור במדינה קיבלה גיבוי היום עם פרסום מדד הייצור התעשייתי של ארה"ב. המדד ירד זה החודש השני ברציפות ב-0.3%. מתחילת השנה המדד מציג ירידה של 1.1% בייצור וככל הנראה העלייה בשויי הדולר אכן נותנת אותותיה. 
נציין כי על פי דו"ח התעסוקה האחרון שהתפרסם בשבוע שעבר, בחודש אפריל נוספו 244 אלף משרות חדשות לשוק העבודה האמריקני ושיעור האבטלה ירד לכדי 5.4%. אם כי באותו החודש משכורות השכירים בארה"ב לא השתנתה. למעשה לאורך כל שנות השיקום מהמשבר הכלכלי של העשור הקודם, המשכורות במדינה עלו באופן מזערי. לא ניתן לשלול על הסף שגם אי העלייה בשכר יכולה להסביר את סנטימנט הצרכנים השלילי.  
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה