אחרי ששם 350 מיליון שקל: איזי שרצקי יעזוב את הפועל קריית שמונה?
"אני עוזב את הפועל קריית שמונה בסיום העונה" כך הצהיר בעל המועדון, איזי שרצקי, לפני יותר משבוע ימים כאשר הקבוצה - הפועל קריית שמונה מדורגת במקום הלפני אחרון בטבלת ליגת העל ועשויה לרדת ליגה כבר במחזור הקרוב.
המשפט הזה של שירצקי כבר נשמע לא פעם בשנים האחרונות אבל נראה כי הפעם, בניגוד לעבר, הוא רציני. מדובר בצעד משמעותי של אחד הבעלים המסקרנים בכדורגל הישראלי ואחד מאנשי העסקים הגדולים במדינה.
יגיע בעלים חדש? שחקני קריית שמונה (צילום: הפועל קריית שמונה)
רק בשנה שעברה זכה שרצקי בפרס ישראל על תרומתו לחברה הישראלית והונו שלו ושל משפחתו מוערך ב-300 מיליון דולר.
שירצקי, בן 76, היה שחקן כדורגל בעבר אך במהרה עזב את המשחק והפך לאיש עסקים כאשר בתחילה עבד במשחק חקירות של אביו וב-1995 עמד בראש קבוצת משקיעים שרכשה את 'איתוראן' תמורת 250 אלף דולר. ב-1998 הונפקה 'איתוראן' בבורסה וב-2005 גם בנאסד"ק. בין עסקיו השונים אז לפני 4 שנים השקיע מיליון שקלים בחברת הקנאביס 'קאנביט' ובין היתרה משקיע בנדל"ן כאשר מחזיק במניות בחברת 'אלרן נדל"ן'.
מעבר להצלחה העסקית החליטו בסוף שנות התשעים שירצקי להשקיע גם בתחום החינו כי והשקיע לא מעט בפריפריה כאשר בחר בעיר קריית שמונה כפרוייקט אישי. בתחילה השקיע במוסדות קהילתיים ובסוף שנות התשעים גם בקבוצת הכדורגל ששיחקה אז בליגה א'.
הקבוצה המשיכה במסע המרשים שלה והגיעה בעונת 2006/07 לליגת העל. חמש שנים מאוחר יותר רשמה את הישג השיא שלה, כאשר זכתה באליפות המדינה. בנוסף, כולל ארון התארים גם גביע מדינה, 2 גביעי הטוטו וגביע אלוף האלופים.
על פי ההערכות, שרצקי כבר השקיע למעלה מ-350 מיליון שקל בכל שנותיו בקריית שמונה, סכום אדיר לבעלים שאינו זוכה לתקציב עירוני וגם כי הקבוצה מכניסה סכום זעום יחסית מרכישת כרטיסים ומנויים.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
- 7.מיקי 29/04/2023 16:06הגב לתגובה זוהעיר קריית שמונה צריכה להקים פסל בדמותו בכניסה לעיר ועל כל קירות האצטדיון תמונות וציורים של הדיוקן שלו גם אם יעזוב או יחליט להישאר כל אדם טועה וגם איזי טעה בכל מיני מיקרים אבל שום דבר לא יכול להשתוות לקצה הציפורן עבור מה שעשה לעיר בכלל ולקבוצה בפרט לכן כל תושבי קריית שמונה צריכים להתיצב ולומר תודה לאיש הענק הזה
- 6.סמי 28/04/2023 15:40הגב לתגובה זוהפועל ק"ש העלתה את העיר על המפה והציגה השנים יפים. אם שרצקי יעזוב הקבוצה תמחק. ראוי לציין ששרצקי אחראי לניהול הקבוצה ,מאמניה ושחקניה ,לכן יש לו גם חלק בכישלון הספורטיבי. בכל מקרה חבל מאוד שיעזוב.
- 5.מכאן הדרך לליגה ב קצרה (ל"ת)אבי 28/04/2023 14:18הגב לתגובה זו
- 4.מויש 28/04/2023 12:00הגב לתגובה זוקרית שמונה הפכה לעיר מגעילה בשליטת החרדים הפרזיטים.
- 3.YL 28/04/2023 10:44הגב לתגובה זובחידון ל ראש ממשלת ישראל הוא נכשל בשאלות היכן ק. שמונה והאמת הוא צודק הם שפוטים עבדים עד עפר אז....מדוע הוא צריך לדאוג להם להזכירכם אפילו הביבסטית ש העזה לתקוף אותו ביקשה מחילה עצוב זה בגנים
- 2.קשקש 28/04/2023 10:42הגב לתגובה זומה היה לו לחפש בקרית שמונה ישוב קטן שלא מביא אוהדים לעומת הפועל ת"א שיש לה עשרות אלפי אוהדים .350 מיליון ? לא נראה לי
- הוא אוהד מכבי ת"א (ל"ת)גידי 28/04/2023 13:18הגב לתגובה זו
- 1.דודו 28/04/2023 10:32הגב לתגובה זואיש שתרם רבות לעיר ולמדינה אין לנו אלא להיצטער על כך ולהביע את הוקרתנו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
