אושרה תכנית הענק בהרצליה להקמת 7 מגדלי מגורים: ייבנו 1,650 דירות
הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), אישרה את תכנית 'קרית שחקים' בהרצליה להקמת 1,650 יחידות דיור ב-7 מגדלים לצד מבני ציבור, מסחר ותעסוקה.
התכנית משתרעת על שטח של 204 דונם והיא ממוקמת מצפון למחלף שבעת הכוכבים, בסמיכות לתחנת הרכבת של הרצליה ולפארקים גליל ים והרצליה.
אחת מהחברות שיוזמות ובונות בפרויקט היא מנרב פרויקטים הנסחרת בבורסה.
התכנית אושרה למרות התנגדויות שהגישו מאות מתושבי העיר להקטנת גובה המגדלים שיכללו 22 עד 60 קומות. "הגבהים המופיעים בתכנית תלושים מהמציאות והסביבה כולה. מדובר על בניינים שגובהם עולה על מרכז עזריאלי בתל-אביב. אין לעיר צורך בהם כעת, אין תשתית תחבורתית מוכנה כעת ולא תשתית ביוב לתמוך בהיקף הפרויקט", נטען.
רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, מסר כי "מדובר בתכנית גדולה ואיכותית במרכז הארץ המגדילה את היצע הדיור שקידמנו בהתאם לעקרונות פיתוח אורבניים ומושתת על תחבורה ציבורית ועקרונות הקיימות. התכנית הוחלטה לאישור לאחר שורה של תיאומים כדי להיטיב את התכנון ולענות על הצרכים הנדרשים במסגרתו".
מתוך כלל יחידות הדיור, 330 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, וכן נבחנת האפשרות להקמת 500 יחידות לדיור מיוחד. נוסף על מגורים, התכנית כוללת 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 7 דונם עבור הקמת בתי ספר יסודיים, 6,600 מ"ר להקמת מעונות יום וגני ילדים וכן 5,000 מ"ר לצרכי ציבור תרבות ופנאי.
עוד מציעה התכנית הקמת מרכז תחבורה מטרופוליני שישלב רכבת כבדה, מערך 'מהיר לעיר', מסוף אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים, וכן מערך חנייה ציבורית תת קרקעית. התכנית גם מייעדת עתודה לקו מטרו תת קרקעי או לקו רכבת קלה. מעל המרכז מתוכננים היכל ספורט ושימושים מסחריים.
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- בקעת אונו: שירות התחבורה הציבורית יופעל על ידי חברת מטרופולין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכנון המתחם נעשה תוך הפרדה מוחלטת בין הולכי רגל ורוכבי אופניים במפלס הרחוב, ולבין תנועת רכבים שתעבור במערכת דרכים תת-קרקעית בלבד. מפלס הרחוב כולל מפגש בין שני רחובות מרכזיים, האחד יכלול פעילויות מסחר ובילוי והשני, יכלול שבילי אופניים המקשרים לציר ירוק מטרופוליני של פארקים מצפון, ומדרום לשכונה, שבילי הולכי רגל ומוקדי מסחר.
יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים, אריאל יוצר: "הועדה אישרה היום תכנית ייחודית בהרצליה, אשר מנצלת את היתרונות הגלומים בסמיכות לתחנת הרכבת העירונית, וכוללת יחידות דיור ומגרשים למסחר ותעסוקה בניצול קרקע בצפיפות מרבית כיאה למדיניות הציפוף במרכז אזור הביקוש, אשר ישרתו באופן מיטבי את דיירי השכונה, העיר וצרכיה. מדובר על צעד משמעותי של פיתוח תא שטח בלב המטרופולין, אשר יכלול מתחם תחבורה ייחודי בארץ לצד מוקדי המגורים והתעסוקה אשר קושר מגוון פתרונות תחבורה יחד עם היכל ספורט עירוני".
מתכננת מרחב תל אביב ברשות מקרקעי ישראל, גילי טסלר: "תוכניות מועצמות בנייה כגון אלו עונות על הצורך בהתייעלות תכנונית ושימוש בקרקע באופן כללי מחד ובניצול מיטבי והעצמת זכויות בסביבות מתחמי תחבורה עתירי נוסעים ומשתמשים. המאמץ שנעשה במתחם זה המוקף כבישים מעיד על הידוק ההקשרים והשימושים המעורבים. זוהי מדיניות מובהקת במחוז תל אביב וככזו רק תלך ותתעצם".
- "מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
- מלאי הדירות שובר שיאים - 83.6 אלף דירות; מה קורה בתל אביב?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "גל של פשיטות רגל": סוכנויות הדירוג מזהירות ממשבר בענף...
- 12.דירה = קורת גג 01/12/2019 04:53הגב לתגובה זודירה = קורת גג
- 11.מומחה לקנוניות 21/11/2019 15:49הגב לתגובה זואני מניח שהעיריה מתנגדת.,זה לא נראה כ"כ לטובת התושבים. בכל מקרה אם העיריה לא תפריע ראש העיריה לא יבחר שנית.
- 10.יורם 21/11/2019 13:56הגב לתגובה זובנית סלאם עם עומסי תחבורה נוראים. גם כך היר פקוקה.
- 9.לא יאמן 21/11/2019 10:34הגב לתגובה זופסיכים
- 8.מגדלי בבל למי זה טוב .?,תחשבו לבד (ל"ת)מוקי 21/11/2019 07:03הגב לתגובה זו
- 7.הרצלייני 20/11/2019 23:08הגב לתגובה זוראש העיר! הילחם יחד עם אנשיך המפלצות הנדל"ן. לכך נבחרתם! אף אחד מעירנו לא רוצה ולא זקוק לבניה מסוג זה. זכור שאתם נבחרתם לתת שרות מיטבי לתושבי העיר ולא לאף אחד אחר
- 6.דן 20/11/2019 22:22הגב לתגובה זואנחנו סומכים על ראש עיריית הרצליה שיתן להם סטירה למשוחדים בוותמל .וגם עוד הערה קטנה חברת מנרב מעורבת בזה בוותמל חקירה משטרתית דחוף
- 5.מטורפים על כל הראש (ל"ת)g 20/11/2019 21:50הגב לתגובה זו
- 4.עוד כמה שנים נדע את מי שיחדו... (ל"ת)g 20/11/2019 21:50הגב לתגובה זו
- 3.מיואש מהטימטום של חו 20/11/2019 21:01הגב לתגובה זולא נראה שמיים רק בניינים והרבה זיהום אוויר
- 2.שכחתם לציין שמנרב פרויקטים 25%- מזה (ל"ת)דן 20/11/2019 18:36הגב לתגובה זו
- 1.ברכה 20/11/2019 18:27הגב לתגובה זועיר בונים עם שיקולים עתידיים . האוכלוסייה תכפיל את עצמה תוך 25 שנה ולכן החשיבה צריכה להיות עם העתיד בכל מה שקשור לתחבורה , בניה וכל מה שקשור .
"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%,
"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא:
אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק. יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה.
אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.
- אאורה: יעקב אטרקצ'י מבקש להכפיל את שכרו ל-6.15 מיליון שקל בשנה
- הפניקס תשקיע במרכזים המסחריים של אאורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים.
"מחירי הדירות יעלו ב-6% בשנה הבאה" - על מה מתבסס מנכ"ל אאורה
ולמה הוא חושב שמחירי הדירות בת"א ירדו; וגם - מה זה "פרצי ביקושים" אחרי ירידת מחירים של 5%-10%,
"מלך" ההתחדשות העירונית, יעקב אטרקצ'י אמר כבר בעבר כי מחירי הדירות בת"א גבוהים, וכעת, בראיון ב"גלובס" הוא אומר כי מחירי הדירות בת"א יורדים. במקום אחר בראיון הוא אמר שהם יעלו, אבל פחות מהפריפריה. בעסקים שלו הכל דבש, העלייה במניות הנדל"ן מוצדקת, הנפקת פעילות אאורה מסחר עוד שנתיים. לראיון המלא:
אטרקצ'י אומר את מה שאנחנו כותבים כאן מספר חודשים (הרחבה: ההזדמנות לירידת מחירי הדירות ולמה היא עלולה להתפספס?) - הסיום של תוכנית דירה בהנחה במתכונתה הנוכחית יזרימו ביקושים לשוק. יחד עם סיום המלחמה, החזרת החטופים החיים והחזרת חלק מגופות החללים, האנשים במקום אחר לעומת שנתיים של מלחמה. הם כבר יכולים לקבל החלטות על רכישת דירה, מצב הרוח כמובן השתפר. הוא רואה עליות של 6% צפונה במחירים בשנה הבאה ויותר בשנה שלאחריה.
אטרקצ'י תמיד יראה עליות מחירים בעיקר בפרויקטים שלו ובאזורים בהם הוא בונה. אם הוא היה בונה בת"א, לא הייתם שומעים אותו מדבר על ירידות מחירים בת"א. צריך תמיד לחפש את המוטיבציה והאינטרס של מי שאומר את הדברים. יזמים וקבלנים שמדברים על מחירי הדירות ב-99% מהמקרים ידברו על עליית מחירים צפויה. זה הביזנס שלהם וזה האינטרס שלהם. במקרים רבים, הם צודקים, אל תבטלו את מה שהם אומרים רק בגלל שיש להם אינטרס. חפשו את המהות, את התוכן.
- אאורה: יעקב אטרקצ'י מבקש להכפיל את שכרו ל-6.15 מיליון שקל בשנה
- הפניקס תשקיע במרכזים המסחריים של אאורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטענות לעליית מחירי הדירות לא השתנו כבר קרוב לשני עשורים - יש ביקוש שעולה על ההיצע. אנשים צריכים מקום לגור בו ולכן אין מנוס מזה שהם יקנו דירה. הדירות החדשות בשנה הן בסדר גודל של 50-60 אלף דירות בשנה טובה, הביקושים גבוהים יותר בכ-5-10 אלף דירות. זה מוביל לעודף ביקוש, וכשיש עודף ביקוש יש עליות מחירים.
